Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: djurskyddsfrågor
Läst 1149 ggr
majvi
0

Rättegång, Tissel och Tassels???

De är 2 katter i Västerås där ägaren åkte iväg på semester ett par veckor och hade inte fått tag i kattvakt(som var tillräckligt billig)så katterna lämnades ensamma. Hon skrev att hon ville ha kattvakt på ett forum men när det inte ordnades skrev hon att hon tänkte åka ändå.

Folk på forumet reagerade, Gunilla är en som var inblandad i fallet. Djurskyddsinspektören kontaktades, och katterna omhändertogs och kom till huskatten i Västerås. man kan söka på Tissel och Tassel så får man veta mer.

Jag fick syn på detta på huskattens hemsida;

Rättegången mot den kvinna som lämnade två katter att dö i en lägenhet på Vallby

är satt till torsdagen den 4 december, kl 14.00

Denna rättegång skulle ha ägt rum tidigare men blev uppskjuten eftersom kvinnan höll sig undan.

OBS! Ny adress

Plats: Tingsrätten, Sigurdsgatan 22, sal 5

Vi hoppas på stor uppslutning, då vi måste visa rättens ledamöter att vi faktiskt
bryr oss  trots att det "bara" handlar om katter!

Vis av skadan vid "Aspkattsrättegången" så är det bra om du anmäler till oss att du tänker komma.
Vi måste meddela domstolen ungefär hur många vi blir, så vi får en sal som är stor nog.

Jag vet inte om det är just Tissel och Tassel, men även om det är andra katter kanske det är någon/några som kan gå på detta och visa att katter betyder faktiskt något.De är individer med värde.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Simson
0

DET skulle jag verkligen vilja gå på! Kommer så väl ihåg denna historia! Så hon har hållit sig undad! Inget som förvånar faktiskt! Hur vet man att hon dyker upp denna gång? Finns det någon säkerhet för det?

Jag hoppas innerligt att det blir någon typ av markering! För katterna och kattvärldens skull.

Hoppas någon åker och kan rapportera.

Tack för att du berättar! Kram!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

brutt
0

Bra att det blev rättsliga åtgärder för den egoisten.

majvi
0

Jag bara gissar att det rör sig om Tissel och Tassel, men hur många anmälda fall av den här typen kan det finnas i Västerås? Det skulle vara intressant att få veta följderna av det.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

essut50
0

Tack för att du berättade det här.

Nu har jag anmält mig för att gå och lyssna på rättegången.

Hoppas några andra som bor i närheten gör det oxå?

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Mettan
0

Och jag ska skicka länken till Annete C, så kan hon kontakta sitt juristnätverk, och kolla om någon kan komma dit.

Mettan

martdat
0

har ett otäckt minne av detta,, jodå , tror med att det var den tjejen som skrev på forumet,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Norrbysa]
0

Hur anmäler man sig?

majvi
0

www.huskatten.com 

Jag såg förresten detta om rättegången pga att jag surfade runt på olika katthemssidorför att se om de sålde kalendrar- som en annan tråd här handlade om. Annars brukar jag inte titta in på den sidan och Tissel och Tassel hade jag glömt.Slumpen??

Simson
0

#8 Det var meningen att du skulle hitta det så du kunde informera oss andra. Ödet eller vad? Glad

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Fagddu
0

Fy vilket beteende. Så kan man ju inte göra mot levande varelser. Hoppas domaren markerar. Synd att man inte bor närmre, men puttar upp en viktig tråd.

Atiz
0

Fy fan… Hur kan man bete sig så?  Hade det varit relevant avstånd så hade jag/vi kommit!
SkåneKatten

[Daisy-Moa-Elsa]
0

För dyrt med pensionat åt katterna men råd med resan hade hon.  Vissa har ingen skam i kroppen, håller tummar och tassar för ett #%¤"#¤% hårt straff

Hawknestgrove
0

Ja vi får inte glömmas alla fina inblandade i denna historia. Ett jättetack till gubben, som ibland är här inne, hon hjälpte mig mycket i att få fram rätt fakta. OCh den underbara tjänstemannen på M OH, som verkligen brydde sig. Bra, att det kommer upp i rätten!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Engla
0

Oj, här ser man. Jag minns fallet väldigt väl. Det var ju helt otroligt!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Ja visst minns jag det här fallet som skakade om sajten under några dramatiska dagar. Det hade varit intressant att följa rättegången. Hoppas det blir ett kännbart straff.

Kommer ihåg att vederbörande var erbjuden kattvakt men tyckte de 1000 kr det skulle kostat var för mycket. Istället lämnade hon katterna vind för våg i lägenheten.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

LiindaH
0

Jag kommer vara i Västerås dom dagarna troligen.
Undrar jag om man inte ska gå ditt?

Om inte sitta utanför och lyssna på alla som pratar i Pausen.
Så kan jag ta med laptopen och informera alla här inneSkrikandes

// Liinda

emjon
0

Fullständigt obegripligt att man kan behandla sina katter på det viset och jag minns inslaget om dessa katter från TV-serien. Väldigt bra att flera här reagerade och att det blev ett omhändertagande av katterna.

Hoppas nu också att rättegången kan bli av och att det blir ett kännbart straff.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

[Norrbysa]
0

Finns tråden kvar någonstans?

Hawknestgrove
0

Ja sök du på orden "Tissel och Tassel" HAde jag itne varit internetlös,. så hade jag plockat fraM  länken. Men kanske någon av medarbetarna skull kunna hjälpa till och putta fram tråden, så den syns igen? Den är ungefär 1,5 år gammal

Hawknestgrove
0

essut50
0

#20 Tack för länken Gunilla. Har nu läst den igen.

essut50
0

Vill bara tala om att rättegången är inställd på onsdag. Hon håller sig undan igen den där tjejen.

Nästa gång är det den 30/1 2009.

Länk till hemsidan Huskatten

Alexej
0

Hon skulle väl flytta permant till utlandet?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

essut50
0

Jo, jag har för mig det. Men vet inte om hon har gjort det än..

Hawknestgrove
0

HEHE, Tredskodom ifall hon inte dyker upp…… OCh till slut så hålls rättegången ändå.

SagaLina
0

Hur gick det? Någon som vet?

SagaLina
0

Var inget läst inte tillräckligt långt!