Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: kattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1081 ggr
Chimney
0

Äckelkatt kissar överallt.

Så fick vi hem vår Semi igen, efter att hon bott hos sambons föräldrar i 2 månader och nu ytterligare 2 månader efter så har Semi börjat kissa på tyger.. Kläder väskor…

Vi har varit hos veterinären och kollat, och dom hittar inget fel. (tänkte att det gjorde ont när hon kissade eftersom hon väljer mjuka ställen).

Har dessutom 4 kattlådor i vår trea, ifall det är lillkissen hon inte ville dela låda med, men hon änvänder lådorna med.

Hur får jag henne att sluta kissa? Hon bodde med fler katter innan hon kom hit och kissade inte inne då.

Hjälper det att kastrera henne? Hon är planerad att paras, men om hon inte slutar kissa och om det funkar att kastrera så får hon bli utan bebisar. För jag står inte ut… ISCH!

Kusten
0

Även honkatter kan revirmarkera med urin så det bästa ni kan göra i detta läget, både för katten och för er, är att kastrera.

[sofia-85]
0

Jag håller med Kusten, tror lösningen kan vara kastrering.

Katthjalpen
0

Jag tycker det är tråkigt att man använder "äckelkatt" om en katt. Det är ju vi människor som gör dem till vad dem är. jag antar att det är en raskatt du ska avla på, annars gud förbjude att man skaffar kattungar när det finns SÅ många hemlösa!!

Du kanske inte menade så illa som det lät :-)

Instämmer med föregående talare, katten MÅSTE kastreras. Sen är alla problem borta.

Den lila stackaren liden med alla hormoner i uppror mm!!

Lena
0

I det här läget är det bara en sak som gäller och det är kastrering. Det är nämligen huvudorsaken till varför katter kissar på fel ställen. Om katten är kastrerad är den första frågan man ställer vid den här typen av problem. Många tror att det bara är okastrerade hankatter som revirmarkerar genom att kissa, så är det inte - även honkatterna kan göra det. Fast de nöjjer sig inte med att skvätta en stråle, de kissar en hel pöl och oftast på mjuka underlag av den typ du beskriver.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Chimney
0

#3 Missförstå inte, jag älskar mina djur. Och alla ahr dom konstiga smeknamn. Så ta äckelkatt och säg det emd din fånigaste röst så har du väl ungefär samma som jag menar åt henne. Inte ett dugg seriöst alltså.

Då får det bli kastrering, så är det bra med det.

vad kan jag mer göra om det itne hjälper med att kastrera?

Imasy
0

Tänk på att hon kanske inte slutar pinka fel på en gång hon är kastrerad, utan det kan ske fler olyckor under en kort period efter.

Försök att kastrera henne så fort ni kan, så hon inte hinner göra detta fula beteende till en vana.

Lena
0

#5 Köp Feliway doftautomat det minskar behovet av att urinmarkera. Den kan man köpa på apoteket.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
0

#5 För ca 1,5 år sen fick jag hem en katt som bott hos en kattsamlare. Hon kissade på mjuka saker, sängen var favoriten! Jag bar ut allt från hennes rum som var mjukt så hon bara hade möbler av trä kvar. Då började hon gå på lådan och har gjort så sen dess. Just nu ligger hon och sover här i vardagsrummet där står både TV-soffa och andra mjuka möbler. Det har inte hänt en enda olycka sen hon en gång slutade kissa i möbler.

brutt
0

Gör rent golven ordentligt med ett medel som tar bort alla spår av kisslukt så absolut ingen gammal kisslukt gör sej påmind och ha inga mjuka tyger på golvet i alla fall inte till att börja med efter kastreringen i övrigt tror jag på de råd som andra givit dej om det inte är något rent medicinskt problem som katten har råkat ut för, men veterinären hittade ju inget skrev du.Vad är det för ras på katten`?Det blir ju en påfrestande situation både för katten och dej när det är så här.

Mettan
0

Min ena hankatt - Ludde - var över året när jag kastrerade honom. Han kissade i min säng och jag sprayade flytande kattmynta i hela sängen, eftersom det sägs att katter inte kissar där de sover. Det hjälpte faktiskt, och numera missar han aldrig lådan. Istället går han i alla 5 lådorna. Jag har just nu 6 katter inklusive Kittykatts 3 flickor. De är 5 månader gamla nu och ingen vill ha dem. Ska försöka med annonser på Blocket nu i dagarna. Hoppas att det fungerar, annars har jag nog lite väl dåligt med idéer.

Förresten plockade jag färsk kattmynta och torkade och det fungerade också. Sedan gjorde jag flytande i min Saft-Maja och använde på golvet när jag moppat med Dettol. I och med att jag gjorde den flytande kattmyntan själv, kunde jag slösa ordentligt med den. Det var under en övergående period jag gjorde så och det fungerade faktiskt.

Kastrering är dock den bästa lösningen, alla kategorier.

Mettan

Debattia
0

Tror också på kastrering. Jag brukar tvätta bort lukt från kattkiss med citronsyra , det brukar gå bra.

Låter inte trevligt  kalla en fin kissekatt för äckelkatt oavsett hur mjukt man säger det. Låter kanske  bättre med läckerkatt. Kom på att det kan man utläsa på två olika sätt. Det finns  många små och lika fina som den du redan har , säkert gärna vill bo hemma hos dig då din egen inte kan få småttingar.

Min ena honkatt kissade i sängen före kastrering.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

majvi
0

#10 jag hade många hittekattungar som kom förra sommaren och jag lyckades inte hitta hem åt dom förrän i våras. Blocket fick jag inget svar på det var tidningsannonserna de ringde på.Det är bara att försöka och försöka och försöka.

För ovrigt håller jag med om att kastrering är det första som ska göras.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.