Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1350 ggr
SagaLina
0

Akuta katter från kks hemsida

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är jag ju inte involverad i KKS verksamhet mer än att jag har en stödkatt därifrån men jag såg i deras gästbok att en privatperson som nu sen augusti har haft sina katter på akutsida inte kan vänta längre att h*n måste avliva dem v.42 och det är ju nästa vecka så… Jag kontaktade personen ifråga och fick lite mer info som jag nu lägger upp här med hans tillåtelse.

"Jag har två katter som omgående behöver ett nytt hem, pågrund av privata skäl!. Jag skickar med alla saker som jag har till Tiger och Thalia, så som kattlådor, Klösbrädan, leksaker, transportbur, koppel med mera..

Tiger är en liten svart kastrerad hankatt & har även ett vaccinationsintyg. Thalia är en grå/svart/vit randig honkatt som även har ett vaccinationsintyg.

Båda katterna är födda 2007, den ena i mars och den andra i April. Om man vill läsa mer vad denna person har skrivit så kan man gå in på kks.nu och deras akuta katter s.4 längst ner samt i deras gästbok.

Så ganska liten tid men kanske någon vet någon som skulle kunna ta dessa katter åtminstone tillfälligt?

Vet att fokus ska ligga på hemlösa katter men som alltid så skär det i mitt hjärta när jag ser friska katter bli avlivningshotade!

SagaLina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nästa katt

Hawknestgrove
0

Putt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

brutt
0

Usch då stackarna så fina och avlivningshotade ,någon måste väl ha  lite plats i sitt hem så de slipper bli avlivade.

lilo-nova
0

Puttar!

SagaLina
0

puttar

Elega
0

Vart finns dem?

SagaLina
0

De finns i Sölvesborg.

SagaLina
0

Jag kommer att vara bortrest över helgen och kommer förmodligen inte att kunna komma åt en dator. Men om man går in på kks hemsida och deras akuta katter, s.4 längst ned så finns det kontaktuppgifter och lika så i kks gästbok. 

Jag lägger till emailen här och om det bryter mot några regler så får adminstratörerna ta bort det men jag har som sagt mailat med personen ifråga och personen bad mig lägga ut ett nödrop här så…

vinterbarnet573@hotmail.com

Ankie
0

jag puttar denna vecka 42 är snart…..

någon som kan rädda dessa katter

lilo-nova
0

Putt!

SagaLina
0

tror att det var i slutet av v.42 men är inte säker. Det visade sig att jag hade tillgång till datorn så jag kan hänga med lite i alla fall.

Ankie
0

finns det någon

putt

inte ska de väl behöv dö dessa fina kissar

Ankie
0

putt

Ankie
0

puttar igen

Ankie
0

puttar denna då detta känns angeläget

vecka 42 nu………

Hawknestgrove
0

Ja hur går det? Ama fina kissar!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

ja jag har ingen aning vet att det är ju sista veckan nu sen skulle han bli tvungen att avliva de

förmodar att de är kvar och det är ju torsdag idag…..

SagaLina
0

Jag har inte heller hört något mer från ägaren än och igår hade han i alla fall inte skrivit något i gästboken på kks heller.

Ankie
0

#18 jag har skrivit idag och frågat honom om katterna, på gästboken alltså

Ankie
0

Så här skirver Birgittta kopierat från KKS gästbok:

Som svar på frågan om Tiger och Thalia så kommer dessa katter inte att avlivas! KKS ska ta hand om dem, men söker fortfarande med ljus och lykta efter stödhem. Så om någon som läser detta kan ställa upp som stödhem, kontakta mig!
birgitta@kks.nu
070-412 90 68

martdat
0

#20, såg det, känns tyvärr lite osäkert då inget stödhem finns,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

solqvinna
0

Vad är KKS för verksamhet ? *Nyfiken*  Är det ett katthem eller liknande och var ligger det i så fall ? Det är knepigt med förkortningar och sådant när man inte är bekant med  dom själv.

brutt
0

22.Om du går in på www.kks.nu får du den mest korrekta informationen.

snickan
0

KKS  och betyder Kattkommando Syd. Jag vet inte hur många ställen dom har jourhem , stödhem och deras hemsida finns det alla dom som jobbar åt KKS, min Ella kommer därifrån 04 hon heter Ankie som hade Ella på sin sida

solqvinna
0

Tack för informationen Glad  jag blev nyfiken för jag har sett hänvisningar till det lite här och där.

brutt
0

25. Man kan även lägga in en efterlysning av katt och upphittad katter finns under rubriken Efterlysningar på hemsidan.

På hemsidan står förmedlares namn angivna sedan finns det även kontaktpersoner.