Jourvet. vid denna tiden??
Vart ringer jag??
Jag ringer kalmar djursjukhus och ser vad som sägs på telefon svararen..

Vad har hänt??

Putt!?

Vad har hänt? Lyckeby var suveräna, de har öppet längre än kalmar, häsleholm har öppet länge med,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Nån av katterna har dragit ner mina tabletter på golvet.. Kartongen är tuggad på!! Jag vet inte vad jag ska göra.. Tänk om någon av bebisarna fått i sig något av pillren! Sitter i tel.. skriver igen..

Distriktsveterinärerna,

Mjölk ska ju vara bra när man får i sig nått gifftigt. förstår att du är orolig, hoppas du får hjälp.

Oj hoppas inte det!

Giftinformationscentralen!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Du kan ringa till vilken större, jouröppen klinik som helst och be om råd. Tex. Blå Stjärnan. Råd kan man ju få trots 100 mils avstånd.
Nu har jag gått igenom varenda ingrediens i innehållsförteckningen på tabletterna. Har även kollat om någon av tabletterna blivit tuggade på.. Och jag ser bara ett bit märke.. Men dom måste vara jätte äckliga..
Vet. trodde inte dom hade fått i sig mycket alls om ens något, katter är ju kräsna och när jag väl lugnat ner mig och fått ur mig det värsta av paniken ringde jag giftcentralen oxå.. Som sa att jag inte skulle oroa mig det är inte starka tabletter i full dos och de kan inte fått i sig mycket.. De används för ångest och nässelfeber.. Men att jag skulle se till katterna extra nog ifall någon uppförde sig konstigt eller inte mådde bra.
Jag blev så rädd!! Jag kan inte sluta skaka.. Jag trodde aldrig de skulle få för sig att leka med dom.. känner mig helt genom rutten som lämnade asken framme.. Dom är ju mina små bebisar..

Man kan inte tänka på allt tyvärr! Kram.

Klandra inte dig själv, man kan inte tänka på allt, min Miss knaprade sönder 20 st cigaretter för mig en gång, jag var lagom nervös då med,,,

åhh..katter är ju så snabba..så fort man vänder nacken till så kan det hända något..så inte ska du anklaga dej själv..antar att det är Atarax du hade..jag har dom också uppe i skåpet här, det är ju så svårt att få i katterna tabletter som dom själva ska ha, så vi ska inte behöva tro att dom fått i sig av dom..
Vi håller tummarna här!
Ja det är atarax.. Har dom vid sängen, men ska inte ha dem där längre det vill jag lova.