Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1033 ggr
FiaLottaSTB
0

Kan någon hjälpa mig?

Min morfar har tagit hand om en honkatt med fyra kattungar!
Jag har lagt ut annons men enda intresset har varit på honkatten till avel :shock:
Nu har min morfars grannar börjat klaga jätte mycket och morfar mår fruktansvärt dåligt.
Min moster ska ta honkatten och jag ska ta hem hankatterna till mig och ha dom i badrummet i källaren, problmet är att jag kan inte ha den särskilt länge eftersom vi har en komplicerad situation med en av våra egna katter och hon har äntligen kommit in och bor just i badrummet i källaren.
Är rädd att vi ska skrämma iväg henne.
Jag har ringt till tassebo bara fått tag i telefonsvararen som säger där är fullt.
Känns som jag har gjort allt jag kunnat nu.
Om någon bara vet någon som har plats för dessa underbara pojkar!

lilo-nova
0

Putt!

Hawknestgrove
0

Putt! Har du provat Blocket och SKS forum och Spinn?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

FiaLottaSTB
0

Jag kan prova spinn också.

har provat på kattforum och blocket.

det är så himla tråkigt att man ska behöva kämpa med att ordna upp efter andra.

Min morfar är helt desperat och tycker så mycket om dom små. Han undrade vad det kunde kosta att avliva dom små men jag sa att jag skulle försöka hjälpa honom så gott det går och hellre lägga pengarna som det kostar att avliva på att ge dom en god skjuts till ett nytt bra liv.

det är bara till att hålla tummarna!

Hawknestgrove
0

Ja du gör vad du kan… Vi håller tummarna

Ankie
0

putt

anebit
0

Måste bara fråga.   Varför klagar grannarna?  Luktar det eller jamar dom för högt eller, eller vad?     Bara nyfiken.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

FiaLottaSTB
0

Grannarna klagar eftersom kattungarna springer ut och in genom alla lägenheterna, grannarna måste hela tiden gå i genom lägenheten innan dom lämnar eftersom där lätt kan finnas en katt sm gömmer sig. Morfar bor i en länga med marklägenheter.

Det är jätte svårt att få tag på en sådan "pensionärs lägenhet" och han är jätte rädd för att bli vräkt pågrund av katterna. Mamman får vara kvar hos morfar hon "stör" inte så att säga.

imorgon ska jag hämta dom, får bara hoppas att våran honkatt i källaren inte löper amock.

FiaLottaSTB
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på en av pojkarna

martdat
0

#7 Kan han inte ha katterna inomhus tills hem hittas så slipper grannarna klaga och mamma katt riskerar inte att bli gravid ijen,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

FiaLottaSTB
0

Dom får gå in och ut som dom vill,

min morfar har lite problem med stängda dörrar.

han känner sig instängd och har till och med altandörren på glänt mitt i vintern.

hos mig får dom iaf inte någon möjlighet att gå ut ur mitt badrum bara. så vi får se hur det går.

essut50
0

Tänk på att kastrera kattmamman på en gång innan hon får ungar igen..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

FiaLottaSTB
0

#11 Kattungarna är mellan 16-20 veckor,

kattmamman går för tillfället på p-piller eftersom vi inte lyckats med att få in henne i en transportbur än, naturligtvis ska hon kastreras.

det finns en anledning till att jag inte ville sälja kattungehonan till avel eftersom jag inte vill att det ska bli fler.

lilo-nova
0

Oh herre gud vad vacker kisse! FörvånadFörvånadFörvånad Vilken leopard! KyssCool

Hoppsan glömde skygglapparna! Oskyldig

majvi
0

har du annonserat i tidningen? Jag hade flera hittekattungar förut och det var genom annonser i tidningen som de fick nya hem.Då hade jag provaI, blocket,spinn,och andra ställen på internet och inte fått ett enda svar.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

FiaLottaSTB
0

#14 tack för tipset, ska försöka det också.

det som är så himla tråkigt är väl att många kan nog tycka att dom är för stora.

fast dom är alldeles lagom i åldern

FiaLottaSTB
0

Nu är läget lite ändrat.

Vi ska ta hem två katter idag, men inte till mig

utan till min moster, honkatt och hankatt.

hankatten ska jag försöka få tid till att kastreras tillsammans med min katt på tisdag.

min moster ska ringa om tid för hennes egen honkatt, den nya kattungen och kattmamman så dom också blir kastrerade.

dom två skyggaste kattpojkarna blir kvar hos morfar ett litet tag till medans jag ska fortsätta att annonsera.

morfar kan iaf visa grannarna att han håller på att orna upp det, trots att det inte är hans eget misstag han måste ordna upp..

Anledningen till att jag inte ska ta katterna är inte för att jag inte vill utan för att min släkt har snackat ihop sig och känner att risken för att vår honkatt i källaren ska sticka iväg är alldeles för stor, och vi har kämpat jätte länge med henne för att få henne dit hon är, nästa steg är naturligtvis upp i huset till oss andra.

Sidentass
0

puttar upp o hoppas att det hela ordnar till sig..så gott att du kämpar för missarna..så fin o vacker missen är som vi fick se på bild!

FiaLottaSTB
0

Okej här kommer en liten utläggning av mina tankar och planer,
skulle jätte gärna vilja ha lite respons, [b]gör jag rätt? tänker jag helt galet kanske?
har någon en bättre ide?[/b]

Jag Ringt min veterinär och fick en tid bokad till den andra hankatten också.
Min veterinär tar 550kr för en kastrering, tror inte att det finns så många veterinärer som ligger över det priset. hörde också vad en avlivning kostar vilket var 690kr.

Nu har tanken i mina handlinga hittills varit som så att min moster ville ha honkatten, VÄLDIGT skygg är hon, det tog en timme att få henne i buren och hemma hos moster har hom gått och gömt sig. det kommer nog att ta lite tid helt enkelt. Anledningen till att vi tog med Knicken var att han är mest social och väldigt kelen. Jag tänkte att han var lättast att sätta i ett nytt hem direkt och eftersom han tog mycket plats och hos morfar kom dom andra i skymundan.
nu hoppas jag att utan knicken hemma hos morfar så ska dom andra försöka ta mer plats och bli mer sociala och tillgivna för annars är det inte lätta att sätta dom i ett hem hos exempelvis förstakattägare.

Om jag inte gjort det tydligt nog kommer jag och morfar att stå för kastrering av katterna i det nya hemmet för att vara säkra på att dom verkligen blir kastrerade.

så varför har vi inte kastrerat dom två hankatterna redan?
nej jag är ingen hemsk människa men får dom inget nytt hem snart så måste vi ta bort dom. och jag lägger inte pengar först på kastrering och sedan för avlivning.
jag är inte snål men inte heller rik. jag har ju fyra egna katter att försörja också.

vad ska jag ta mig till?

Hawknestgrove
0

Du har ett jättedilema. Jag förstår dig fulllkomligt. Ingen är gjord av pengar, så jag lastar dig inte.

Ankie
0

men jag undrar om inte detta har ordnats sig till det bästa enligt vad hon skrivit inne på SKS, kattakuten så skulle en morbror ta hand om hankatterna.

Hoppas hon kommer in här och skriver själv