Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 524 ggr
[Cuyo]
0

Katterna räddades från en säker död

RÄDDADE. Tre dygn utan vare sig mat eller vatten inmurade under trappan i Björkekärr. I går räddades de två små kattungarna som hade trappan som sitt hem innan fastighetsägaren lät mura igen den. Foto: Jan Wiridén

Katterna räddades från en säker död   http://www.gt.se/nyheter/1.1347164/katterna-raddades-fran-en-saker-dod     Hej tack och lov att det här löste sej,vi har bekantar som bor i närheten här och jag kan säga om dom hade fått tagi den här ägaren då tror jag inte han hade känt igen sej idag och det kanske var lika bra det,men nu är dom välbehållna men det är väldigt irriterat runt om kring den här fastigheten nu säger våra bekantar.                         Hej Cuyo

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Vidrig fastighetsägare må jag säga…där skulle jag då aldrig bo om jag kunde undvika. En sketen betongtrapp mer värd en ett levande ting. Skönt att allt löst sig och bra att media uppmärksammar det.

Engla
0

Usch, vad hemskt. Så skönt att de blev räddade. En sådan känslokall fastighetsägare, morr!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

lilo-nova
0

Konstigt att folk helt plötsligt har ett hem till katter, bara för katterna hamnat i tidningen!?

martdat
0

#3 tänkte på samma sak, hoppas att de många som erbjöd sig att ta hand om dem tar en katt ifrån ett katthem nu, och att mammakatt kommer in oxå….

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Kurran
0

Håller med # 3 och # 4 men har en fråga: Blir trappägaren polisanmäld?

[Cuyo]
0

Hej Lilo jag tänkte oxå den tanken som du säger,tänk om det är fler människor som kan göra det här då kanske vi hade fått lite mer andrum på alla överfyllda katthem vi har idag.

Hej Cuyo

kattassen
0

Jag läste just artikeln, vilken cirkus! Hoppas fastighetsägaren får sig ett "igenmurat öga" som någon listigt debattinlägg löd…Skrikandes

Men som ni säger; märkligt vad fort det finns hjälp när det blir stor rubrik i tidningen. Kanske behöver bli fler sådana reportage?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

Ja, fast tyvärr, så är väl risken, att folk blir mätade på allt. Men jag håller med, märkligt att då helt plötsligt, så strömmar det till folk, som vill ta hand om djuren. Varför aldrig annars?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....