Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 1261 ggr
[sofia-85]
0

Era katters "unika" beteende

Nu har jag en liten rolig sak att komma med här… Tror ja:) Många katter har ju väldigt speciella saker dom har för sig ibland. Smartisen här hemma brukar vara Iza. Hon hittar på det mest knasiga sakerna ibland. Fast knasiga saker på ett bra sätt. Jag vill gärna veta era katters unika sidor. Alltså saker dom gjort som ni inte sett någon annan katt göra…

Jag ska säga två saker som Iza gör. I början när vi fick henne hade ja inte så mkt erfarenhet av katter så när de skulle avmaskas visste ja inte riktigt hur ja skulle göra. Veterinären sa att vi skulle ta smör eller sån där makrill grej i tub och blanda och lägg på tassen. Vi tog smör för det visste ja att hon gillade. Ja smörde på tassen och hon gick runt med det ett bra tag, tills ja efter en stund kom på henne med att torka av det på tapeten!!! Vi fick fettfläckar där. Haha ganska smart.

Sedan så är Iza väldigt speciell när det kommer in hankatter här. Har det varit stödisar så bajar hon utanför deras dörr. och när Tore flyttade hit så bajade hon bredvid han när han sov. I början trodde vi ju att Tore var en tjej så jag fattade inte vf. Men detta händer bara med hanar… Inte med små men direkt de kommer runt 4 mån så börjar det..

[sofia-85]
0

Ingen som har nåt kul?

SamanthaJones
0

Sture, vår perser ska promt sita med i duschen när jag duschar, det tror jag inte är så vanligt bland katter ;) O det är inte heller det bästa med den otroliga pälsen han har :P haha

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Puma77
0

Thindra ska alltid klättra på duschdraperistången när jag duschar.

//Pia

Sidentass
0

Så här slaktas vårt hushållspapper om man inte gömmer det för Spirit;-)

starchick
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När min Lucy var lite mindre så ville hon gärna ligga på min mage när jag badade badkar Förvånad Nuförtiden så nöjer hon sig med att ligga på badkars-kanten och doppa fötterna.

När Lucy tycker att jag och min man har sovit tillräckligt länge så kommer hon upp i sängen (om hon inte redan ligger mellan oss som hon oftast gör) och slickar oss på ögonlocken tills vi vaknar…

Sidentass
0

#5 Men åhhhh..så charmigt och näpet:-) Så fin misse är!

Bumbis
0

Ja, ingen katt är den andra lik, alla har sina egenheter. Men, lilla Agnes lockar till många skratt. Hon har en egenhet att bära runt på allt, speciellt pinnar eller saker av metall.
Hon har tex. dragit bort kvartstavarna vid dörrtrösklarna som hon springer omkring med, hon plockar ur nycklar ur byråer och dylikt, samt drar ut spikar och sladdhållare från väggar och trösklar.

Inte alltid så kul när man ska in ett ett skåp som är låst och det inte finns någon nyckel….Förvånad

anebit
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, det skulle bli en hel novell om jag skulle skriva vad Pysen har hittat på detta år som han har bott hos oss. Tog in honom utifrån i slutet på oktober 2007.

Men bl.a så sitter alla våra tavlor på sniskan eftersom han måste peta på dom. Fjärrkontroller och glasögon, mobiltelefoner m.m. måste gömmas annars  åker dom i golvet.

Petar upp köksskåp, sticker upp tassen och drar ner porslin "KRASCH"

Diskbänkskåpet ligger han på golvet och petar upp dörrarna underifrån.

Ligger i handfatet och tittar på mig när jag badar.

Klättrar uppför kökslådorna hellre än hoppar upp. 

Hjälper mig med av frosta av frysen.. m.m.m.m.m.m.m.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Bumbis
0

#8, Kan det måhända vara en klåfingrig orientalblandning?

Bumbis
0

Kom på en annan katt som satt sina spår. Rasmus plockade jag in här på gatan efter att ha irrat omrking en tid.
Han visade sig vara den skönaste, speciellaste katt som jag stött på. I looooove Rasmus-Nalle!!!!!

Tyvärr samsades han inte med mina andra katter (typisk oriental) så han fick ett hem i en storfamilj och är barnens bästa polare, så även deras. Han klappar alla på kinden, spolar på toaletten, ligger alltid och tröstar och värmer på bröstet när någon av barnen är sjuka.

Höjdpunkten var dock när han bodde tillfälligt hos en granne till mig. När klockradion ringde, satt han sig upp i sängen, placerade tassen på avstängningsknappen, sängde av,  och lade sig ner och somnade om.
En sån katt glömmer man aldrig!!!

anebit
0

#10  Vilken härlig katt!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Bumbis
0

#11 jag har gråtit floder över att jag inte kunde behålla denna sköning till katt, hade stora krav på det nya hemmet, absolut inte barnfamilj!!! eftersom han var lynnig och mycket oberäknelig.
MEN, när en barnfamilj erbjöd sig passa honom en helg, bad jag en bön, må han inte bita barnen!!!
Men, det visade sig att kaoset  i en barnfamilj var något som passade honom, han stortrivdes direkt och de med honom så han fick vara kvar.
Han har har sina egenheter och kan nafsa till när det inte passar, men alla ungar i kvarteret avgudar Rasmus-Nalle, han är som deras lekkamrat, otroligt smart! Och jag får äran att vara kattvakt ibland!!! Flört

lilltasen
0

En av våra honkatter vill gärna vara med när man äter frukost och när man fikar. Kanske inte är så annorlunda tänker ni. Saken är den att hon dricker kaffe och äter bullar,muffins mm. Har aldrig hört talas om en katt som älskar kaffe, som borde vara stark för den lilla magen,men när kaffedoften sprider sig placerar hon baken på köksbordet och slickar sig om munnen. Eftersom hon är en hittekatt och vi inte vet något om henne så funderar vi på om hon inte bott hos ett äldre par och varit med på kaffestunderna.

catfoot
0

Vi har de senaste veckorna funderat över sockerskålen på köksbordet, varför alltid locket låg på sidan..Tills vi kom på Troja, hon bet tag i locket å lyfter av för att sen leka med sockerbitarna i skålen, å lycka är gjord om hon lyckas få ut en bit..

När Smoggen var mindre skulle han alltid ligga i mitt knä så fort jag satt mig på toa, där låg han å kurrade å rev ner papperet från toarullen…Ja, det blev väldigt långa toabesök då..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

Vad trevligt att få ta del av den ena katthistorien efter den andra..så charmiga små vänner vi har:-)

destiny
0

Den av katterna här i huset som hittar på mest hyss är en av stödkatterna. Han tänder lampor, öppnar dörrar och en massa annat. Dessutom så när han vill upp i famnen tar han ett jämfotahopp rakt upp famnen på mig. Det gäller att vara med där och ta tag om hans bakdel! Sen lägger han sig över axlarna och njuter.

Fagddu
0

Min hittekisse Grendizer vill alltid vara med när jag sitter på kvällen och läser eller framför datorn. Då ska han ligga mitt över boken eller tangentbordet. Inte så ovanligt kanske men det kommer. Jag brukar alltid ha en jättekopp med te som står bredvid mig vid datorn. När teet är tillräckligt kallt så brukar Grendizer lapa lite från det och sedan gå och sova nöjt. :)

När jag och min sambo sovit för länge enligt Monster, brukar han krypa in under sängen, lägga sig på rygg och klösa på madrassbotten tills någon går upp och släpper ut honom. :)

Puma77
0

När jag står vid köksbänken och diskar eller lagar mat m.m. så har Thindra dille på att vilja sitta på mina axlar. Mindre skönt med en katt som vid minsta lilla balansrubbning sätter klorna i ryggen;)

sen finns det vissa saker som gör att jag kan få mina troll att vakna hur hårt de än sover. Jag kan fråga vem vil ha godiiiiiss? Så tar det två röda så sitter två ljus vid mina fötter. Sen kan jag bara ta tag i laserpeckaren så den skramlar lite så kommer de på två röda. Tudor fattar var pricken i laserpekaren kommer från i alla fall men hindra är ju lite dumspån av sig i det fallet.

//Pia

siberlina
0

ullis    jagade   sin  egen svans  för  några dagar sen

[sofia-85]
0

Haha vilka härlig kattbus man kan hitta här inne :) Tyvärr har ja ingen bild bevis på Iza då hon bajar högt och lågt men sambon kan då intyga ;)

Marga
0

Hoppas det är mest tjejer här…. Min katt stjäl tamponger ur en skål i badrummet och sen bär han ut dom i vardagsrummet och lite varstans och gömmer dom. T ex under mattor och kuddar. Jag är livrädd att mina gäster ska råka hitta dom…Skäms

Puma77
0

#21 Ha ha det där känner jag igen. För ett tag sedan så hade jag lagt några på byrån och jösses så kul Tudor hade med dem. Thindra kom i gasen också. Kastade omkring den och for som en galning. Billig leksak minsann *fniss*

//Pia

destiny
0

Apropå laserpekare.  Jag brukar förvara laserpekaren i en låda i hallen. Dom katterna som är mest intresserade av laserpekaren känner igen ljudet när jag drar ut lådan. Dom kan ligga och sova någonstans men kommer rusande så fort jag börjar dra ut just den lådan. Drar jag ut någon annan låda bryr dom sig inte.

Issa
0

Min gamla Mitska (nu avliden, blev 20 år gammal)hade en egenhet att slå omkull sockerskålen med strösocker och sedan stod hon och kurrade och trampade ut sockret på hela bordet. Man fick alltid försöka komma ihåg att plocka undan sockret annars vart det kalas på bordet!