Blir så glad för en okänd katts skull
Ikväll hade vi besök av en gammal granne… hon berättade att hennes katt fått en ny kompis i en mager katt som irrat runt i hennes område…. hon fick en rejäl kram av mej då hon sa att katten får bo kvar hos dom….hurra för dom som ställer upp i ett sånt här fall…
det gjorde extra gott i mej då jag läste igår om att en kattkull på min ort blivit dumpad…. jag ska se till att hålla extra koll på katterna som jag ser här….det finns så himla många men alla ser ut att må bra….

Vilken trevlig dam. Skönt att det finns underbara människor därute!
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Dom finns där ute, underbara människor!
Åh så härligt Jag blev också glad idag…var och kollade på en tillvaratagen misse på eftermiddagen. Den hade flyttat in på en altan hos en familj. Dom kunde inte ta in den pga att deras egen misse är så skygg. Men det var underbara människor, riktiga djurvänner som verkligen brydde sig och var bekymrade över missen. Vi talade samma "språk", kattälskarspråket och fick så himla bra kontakt på den korta stunden jag var där!
JAg har nu lovat att hjälpa dom om jag kan! Berättar mer om den ljuvliga missen senare!
//Cammo**vadå kär i kissen???**
Jo precis, dom finns därute, de riktiga djurvännerna - och man blir alltid lika glad och varm om hjärtat när man råkas och ses.
Tack Bruno för att du berättade om den gamla missen som nu har fått ett hem!
Cammo, jag har hört om en kisse som slunkit iväg från sitt hem i ett sommarstugeområde i din närhet och som inte har kommit tillrätta än. Den kissen kommer ursprungligen från Hittekatten i Piteå.
Hur ser altanmissen ut och var finns altanen ifråga?
/Pelusa
De där goda exemplen lyser verkligen upp i tillvaron! De är som goda karameller som ger energi samtidigt dom de smakar gott. Sådana ska man suga på länge…………….
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Vad härligt det är att höra riktigt soliga historier! Det behövs!
Ja det är verkligen skönt att det finns solskenshistorier.
För oftast är det tragiska fall man får sej till livs

Jag håller med. Sånt värmer verkligen i hjärtat. Beundrar sådana goda människor. 

Åhhh, så gott att höra..visst blir man hjärtevarm när man träffar på människor som den här damen i fråga:-)
Sidentass

Vilken glad historia. Såna människor respekterar och beundrar jag.