Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1778 ggr
gulliver
0

Löst; Gentlemannen James vädjar om ett hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

James kommer från en gård i södra Skåne några mil från Kivik.

Gårdens ägare vanvårdar katterna. Kastrerar inte, matar dem inte, ger dem ingen vård när de blir sjuka. Ägaren anser att naturen ska ha sin gång.

Nyligen så hittades en utmärglad kattmamma med sju döda små kattungar i skogen.

James som är en klok liten herre sökte sig till en sann kattvän med fritidshus i närheten. Denna kattvän har räddat ett stort antal katter både från gården och andra ställen runt omkring.

James jamar hjärtskärande och vill komma in, han riktigt klänger sig fast vid kvinnan och ber med sina vädjande ögon om hjälp.

Kvinnan har låtit kastrera, ID-märka och vaccinera James. Hon sköter om hans sargade öron efter många slagsmål.

Finns det någon här som vill öppna sitt hjärta och hem för denne lille fine katt?

gulliver
0

En bild till.

gulliver
0

En till.

gulliver
0

Och en fjärde.

catfoot
0

Men lilla söta kissen, vilken tur att denna kvinna förbarmat sig över kissen

…Varför finns det så onda människor, som kan göra så mot sina katter..Undrar om han har hundar, att dessa oxå får samma behandling…

Nä, vänner det skjuts för lite, ja folk förståss..

Kram Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

gulliver
0

#4 Ja hon har räddat ca 100 katter från hemlöshet och misär.

Nu är hon totalt utbränd, utblottad och orkar inte mer vare sig kroppsligt eller själsligt.

Lille James är ett mycket ömmande fall särskilt som han kämpar så tappert för att få komma in och få en människa som älskar honom förbehållslöst. Gråter

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Kan inte sån vanvård polisanmälas? Med tanke på nya lagen om tillsyn 2 ggr dagen och mat och vatten?

gulliver
0

#6 Jo det kan den men då måste man ha en plan för att hjälpa de katter som finns där. Annars är risken stor att katterna omhändertas och avlivas.

Sidentass
0

åhhh..nu gråter jag när jag läser om James…tror nog inte han skulle finna sig så bra att bo hos oss med alla våra katter …åhhhhh vad jag önskar James det varmaste o mest kärleksfulla hem som finns som inte är lika kattfullt som vårt..

putt, putt, putt!!!

annebeate
0

Lille söte James Gråter 

Finns här någon som kan hjälpa denne hjälpsökande kisse. åtminstone tillfälligt så att ett permanenthem sedan kan ordnas. Jag blir alldels tårögd när jag läser om honom.

Bumbis
0

Tänk om man kunde hjälpa….Gråter

lilo-nova
0

Putt!

Sidentass
0

puttar upp av hela min kraft för stackars James…blir tårögd varje gång jag går in i denna tråd..någon som inte har allt för kattfullt hemmavid som skulle kunna öppna sin dörr för James åtminstone till ett permanent hem kan hittas..

Misse-vännen…

annebeate
0

Putt för  lille James. Någon som kan ta honom tillfälligt så han kan räddas. Så sorgligt…..Gråter

brutt
0

Måtte någon kunna ta hand om den lille hjälpsökande svarta James.

Puttar för James!Gråter

SagaLina
0

puttar

mikkis667
0

Putt!

annebeate
0

Putt….

lilo-nova
0

Putt!

Sidentass
0

åhhh..om jag inte hade så fullt..men jag puttar igen..

brutt
0

Ingen som kan hjälpa James så han kan få den vård och det hem han så väl behöver?Gör ont i själen att se denne lille katt be om trygghet.

Ankie
0

men Starckick då, hon kunde ju ta emot Maglehemskatten, detta kanske vore något för henne. Starchick var är du??

Ankie
0

nu har jag pmat starchick och fråga om hon inte kunde hjälpa denna herre istället.. Nu får vi hoppas

nellies-matte
0

Ush mitt hjärta klappar verkligen för dennalilla herre men tyvärr så är kvoten fylld

starchick
0

Jag kan ta söta lilla james men som i det andra fallet med maglehemskatten, jag kan inte ge ett permanent hem! Jag har pm:at till ankie!

Ankie
0

Starchick pma Gulliver eller hon kanske är här inne och fråga henne samma som du frågade mig. Jag har bara varit en mellanhand här på forumet och hjälpt till så annars vet jag inte mycket om kissen.

toppen ändå om du kunde få ge han ett jourhem tills hem hittas

nellies-matte
0

Vad bra in det kan lösa sig för den charmerande herren så han slipper vara så förtvivlad.

brutt
0

Så fint erbjudet av Starchick att ta emot lille James så han slipper få såriga öron mer av alla slagsmål och få sina ögon tvättade och vad mer som behövs..Tänk så skönt för honom om han kan få komma inomhus och få den hjälp han behöver den lille kämpen.

lilo-nova
0

Putt!Flört

Fagddu
0

Låter jätteskönt om detta löser sig. :)

Ankie
0

men hur går det här då?

chrisse-77
0

Hmmm, var exakt kommer James ifrån?

Ankie
0

#31 Ja du jag har ingen aning, någon annan som vet?

Hawknestgrove
0

Ja hur går det för kissen?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

annebeate
0

Jag har skickat Pm till dig Starchick.

starchick
0

Hallå! Jag fick pm av gulliver där hon skrev att james förmodligen fått ett permanent hem! Sedan har jag inget mer hört men får hoppas att det gick bra!

Ankie
0

Åh hoppas nu att det är så…..Glad

gulliver
0

Kvinnan som är intresserad av James hade en katt sedan tidigare.

En fd hemlös hankatt vid namn Bosco som hon tagit hand om. Den 9 augusti när han till slut vågade sig ut så blev han skrämd av en annan katt i området och försvann.

Märkligt nog så blev Bosco återfunnen igår, mager och eländig och med ett djupt sår på benet.

Kvinnan säger dock att hon fortfarande är intresserad av att ta hand om James så fort Bosco hämtat sig.

Vet inte vad jag ska tro men hoppas förstås att hon menar vad hon säger.

essut50
0

#37 Det kan ju ta flera veckor innan katten Bosco hämtar sig. Ska James vara ute till dess?

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Ankie
0

#37 Jamen precis?

gulliver
0

Nej det ska han förstås inte göra. Vi måste jobba vidare på en lösning för honom.

Innan jag visste detta så frågade jag starchick om hon kunde tänka sig att hjälpa en hemlös tam kattmamma med tre ungar och hon sa ja.

Fina och även kloka Sessan med sina barn Pelle, Tuffy och Dockan är också värda ett bättre liv.

Kan vi fortsätta hjälpas åt på detta fantastiska forum för att hitta ett hem åt fine James?

essut50
0

Vad bra, blev lite skraj att James skulle vara ute fortfarande.Gråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

starchick
0

Hur går det för stackars James? Har han fått komma in ännu?

wolfie
0

Jag funderar oxå!

Ankie
0

Ja hur har det gått här?

lilo-nova
0

putt!

Ankie
0

putt igen, Gulliver vet du något mer om James?

Ankie
0

men nu vill jag gärna vet hur det går här för James? Går han fortfarande ute och har du hört något mer om detta ärende?

Ankie
0

putt

anebit
0

putteliputt

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

lilo-nova
0

Putt??

wolfie
0

Putt!?

brutt
0

Vill också veta om James.

gulliver
0

Ni har väl hört talas om Murphys lag?

Det tilltänkta nya hemmets försvunna hankatt kom tillbaka för några dagar sedan, mager, eländig och med ett stort sår som gick ned till benet (skelettet) på ena benet.

Starchick har meddelat att hon är inlagd på sjukhus.

Så fine James går fortfarande kvar ute och väntar på att en vänlig människa ska uppmärksamma honom och öppna sitt hjärta och sitt hem för honom.

Tack för ert stöd utan det så skulle det kännas ännu mer dystert och desperat.

Fagddu
0

Ushdå, många dåliga nyheter på en gång. :(

Hoppas någon annan kan ta in lille James.

Nitro
0

Synd att han var så långt bort. :(

Fagddu
0

Var bor du då? Transport brukar ju kunna ordnas på olika sätt.

Nitro
0

#56 I värmland, 6 mil norr om Karlstad.
Jag vet inte om lilla James skulle trivas som innekatt heller, om han varit ute hela sitt liv.

gulliver
0

Drygt 58 mil mellan Malmö och Munkfors.

Min erfarenhet av de flesta fd hemlösa katter som tas in och blir innekatter är att de blir så oerhört tacksamma över att få någon som älskar dem, får det varmt och skönt samt mat på regelbundna tider.

Nu börjar det dessutom bli kallare även i Skåne.

Fagddu
0

Jag kan bara tala från egen erfarenhet: min hittekatt har inget emot att gå ut när det är soligt och fint väder, men minsta kyla/trgn/snö/dimma så vänder han i dörren. Och han har fritt val. Så jag håller med 58, de flesta hittekatter är så glada över att få ett eget hus med familj så de struntar fullständigt i att de inte får gå ut.

Ankie
0

Stackars lille James hoppas någon kan hjälpa honom

plutten

lilo-nova
0

Putt!

annebeate
0

Lille söte James, han måste få komma in nu när det blir allt kallare. Vem ser till honom nu?

Någonstans måste det finnas någon som kan öppna sin dörr för denne gentleman. Transport brukar alltid kunna ordnas.

Ankie
0

putt för denna vackra kille

Hawknestgrove
0

Putt! Lille James, snart blir det kallt!

lilo-nova
0

Putt!

Ankie
0

ja lille gubben

Hawknestgrove
0

Nitro, just transporten brukar vara den minst bekymmersamma biten. Så kan du? Lille JAmes…..

Vi brukar vara bra på att skramla till respengr….

lilo-nova
0

Puttiliputt!

annebeate
0

Transport brukar kunna ordnas och gäller det att skramla till transportkostnaderna bidrar jag gärna.

gulliver
0

Puttar för gentlemannen.

Ankie
0

ja lille James, må han få ett hem han med snart

lilo-nova
0

Putt!

sagan
0

*putt*

gulliver
0

Om min Medarbetare här i Malmö bara får kontakt med starchick så ska det nog ordna sig för fine James. Medarbetarens fd sambo har lovat att han ska köra hela vägen från Malmö/Kivik och upp till Herrljunga för att lämna James. F.d sambon har vait delaktig i omsorgen för James och James har säkerligen satt djupa spår i även denne mans hjärta.

kattassen
0

#74 Då får vi efterlysa Starchick!! Hallååå!!! Flört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

gulliver
0

#74 Hihi du är kul du Glad. Det var kontakt på telefon som avsågs.

kattassen
0

#76 Jo fast ett Pm till Starchick kanske kan resultera i ett telefonsamtalGlad

gulliver
0

#77 Ja visst är det så. Starchick och jag har haft mycket kontakt den vägen.

starchick
0

Jepp så är det :)

Har dock ännu inte hört av din kollega….hoppas att det inte ska dröja ytterligare en vecka för stackars james bara.

Hade dom tänkt att köra hela vägen till mig alltså?

gulliver
0

#79 Kollegan säger att hon ringt dig men inte fått något svar. Och ja fd sambon vill gärna köra James hela vägen upp till dig.

starchick
0

Nope jag har inget samtal fått!Om hon inte har ringt hem till mig när jag vart på jobbet då förstås?

Har hon mitt mobilnr?

Jag kanske kan få hennes nr så kan jag ringa upp henne?

gulliver
0

#81 Ja hon fick alla dina kontaktuppgifter. Jag har PM:at dig hennes telnr.

kattassen
0

Se där! Kontakt tycks ha upprättatsGlad

starchick
0

Nu har jag pratat med Carina!

James verkar vekrligen vara en helt underbar katt! Hoppas nu att  han går bra ihop med mina 2 tjejer!

Tyvärr kommer han inte in förrän helgen den 25 oktober :( då dom kunde köra hit honom först då.

Men iaf, bättre sent än aldrig ju! Skulle dock egentligen vilja ha hit honom redan nu :)

lilo-nova
0

Hur går det!

lilo-nova
0

Putt!

starchick
0

Ja som jag skrev i inlägg #84?!?

Han kommer till mej helgen den 25 oktober. Eller syns inte mitt inlägg?

wolfie
0

Härligt att få läsa!

kattassen
0

Kan vi ändra i rubriken att ärendet är löst?

lilo-nova
0

#87 Jo visst syns ditt inlägg! Men du sa att du hade velat ha James innan den 25:e!

brutt
0

87. Heja Starchick vad du är bra!Blir jätteglad att du tar in honom till dej!

kommer nog att bli lite fräs i början tjejerna bodde ju där hos dej först.Menhan får väl ett eget kryp in i början så kan de ju komma in och bekanta sej med honom en i taget så småningom.Glad

gulliver
0

Helt underbara nyheter Glad. Tack för att du inte gav upp Starchick.

Detta är ett forum utan dess like, vad gjorde vi när detta inte fanns?

Engla
0

Vad skönt att detta gick att lösa. Fantastiskt bra jobbat!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

starchick
0

Ja det hade såklart vart önskvärt innan den 25 men nu gick det ju inte att lösa :)

Carina berättade igår att James hade ett litet speciellt beteende - om man slutar kela med honom kan han "attackera" fötterna när man går iväg hahaha…. Tyckte det var så roligt! SSka bli så kul att få hem honom och lära känna denna söta man! Hoppas han kommer trivas med mina tjejer och tvärtom!

Men mina flickor accepterade Lisa direkt när vi fick hem henne så det borde dom väl göra med en hane också?  Hoppas iaf!

Är det bästa att ha James i ett enskilt rum till att börja med eller ska dom få bekanta sig direkt? Ni som har erfarenhet av detta?

Med Lisa så öppnade vi bara kattburen och hon spatserade ut i huset och det var inga problem men Lisa brydde sig iofs inte om nåt annat än sig själv och sina ungar :)

Jag vill ha hit honom NUUUU :)))

Simson
0

Härligt Starchick! Vad underbart att James får komma till er! Lycka till nu allahopa!

Mina slänger sig på fötterna också. Mest när man går förbi. Mest verkar det vara att få uppmärksamhet och få mig att stanna till och leka. Speciellt om de gömmer sig under en filt eller så. Glad

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Puma77
0

Ändrade rubriken åt dig nu.

Härligt att dett löst sigSkrattande

//Pia

gulliver
0

Jag ska snacka med Carina och höra om det inte skulle kunna gå redan nu på söndag. Så att min sambo/särbo tar med honom upp och kör via Halmstad på söndag eftermiddag/kväll.

Vi kommer att ha en mycket tuff helg framför oss så transporten av James från Kivik till Malmö på söndag måste lösas om det ska bli av.

Någon här som kan ställa upp med det tillsammans med Carina i så fall?

starchick
0

Ja det hade ju vart toppen om det kunde lösas!! Framförallt så att lilla James slipper vara utan hem ytterligare 2 veckor :( Ingen skulle bli gladare än jag!!

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.