Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 2405 ggr
Kamomill
0

Kattfamilj på gården

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I måndags cyklade jag hem från jobbet och när jag parkerade cykeln i cykelstället på gården där jag bor såg jag att något rörde sig i buskarna. Ganska snart såg jag att det var en liten kattunge och när jag hade lagt ut mat kom totalt fyra kattungar fram, 3 svarta & en blå. En av de svarta har ett öga som den inte verkar kunna öppna. Jag tror det beror på en skada för de såg fina ut i ögonen och verkar inte sjuka. Mamman till ungarna är en blå honkatt som jag har sett här (jag tror faktiskt att hon även är mamma till den svarta kattmamman jag tog hand om i juli & som nu finns i mitt kök med de av sina ungar osm inte flyttat än).

Kan någon hjälpa?! Familjen finns i Malmö. Själv bor jag i en etta med tre egna katter och en kattfamilj i köket.

SagaLina
0

Vilka fina små pyren!

Jag hoppas att någon kan hjälpa dig med kattfamiljen, själv bor jag för långt ifrån!

Alexej
0

Har du kollat med alla kattföreningar i närheten? Också de mindre? Annars skulle jag sätta upp lappar i närheten eller annonsera i tidningen och fråga om det finns kattvänliga människor som kan hjälpa. Kanske som jourhem för KKS?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Crisse
0

Kamomill

Jag skall genast ta kontakt med Eva på SkåneKatten dom kan kanske hjälpa. Jag hör av mig igen.

Kamomill
0

Till Chrisse: Åh, det hade ju varit toppen!

Fagddu
0

De var ju jättesöta! VIlken tur att jag har min egen kattfamilj att bekymra mig om. :)

Crisse
0

Tyvärr Kamomill

Eva väntar in en dräktig hona så just nu kan dom bara ta kattungar. Jag har redan en katt på min balkong så jag har inte plats men jag hoppas att där är någon som kan hjälpa tll.

Danielssonsgarden
0

Attans att man bor så långt bort, annars kanske vi hade kunnat vara till hjälp.

Sidentass
0

puttar upp för den lilla kattfamiljen..önskar av hela mitt hjärta att någon kan hjälpa …snart är kylan här..

Kamomill
0

Crisse: Vad synd. Men tack för att du kollade upp det!

Här är bild på mamman också.

Ja, det börjar verkligen bli kallt, känns inte alls kul med alla hemlösa småttingar:(

Kamomill
0

…och en bild på en av de svarta kattungarna

Ankie
0

#7 men vart bor du då?

Kamomill
0

I Malmö (Sorgenfri).

Kamomill
0

Oj, det var ju inte mig du frågade:/

lilo-nova
0

#12 Sorgenfri!!! Jag har bott på nobelvägen för några år sedan! Önskar att jag kunde hjälpa dig! Men har inte plats!

Ankie
0

putt för denna familj

lilo-nova
0

Helt underbara katter! Blåa & svarta katter är så fina! Kyss

Tisphe
0

Hur går det? Någon framgång?

Kamomill
0

Tyvärr inte:( Jag ska ringa Katthjälpen idag. Tips på fler katthem/kattföreningar jag kan kontakta?

Tisphe
0

Rädda Katten har väl sitt säte i Malmö, annars kanske Kattkommando Syd. Om du kan få hjälp genom en förening blir ju placeringen mycket lättare…

Hur tam är mamma katt?

Kamomill
0

Nu har jag mejlat Rädda Katten.

lilo-nova
0

Katthjälpen finns också i malmö!

Kamomill
0

Jag har inte sett dem vare sig igår eller idag på morgonen:( Det kan ju vara så att mamman flyttat dem för tyvärr är det inte så lugnt på gården som det brukar - de har påbörjat en fasadrenovering och satt upp ställningar etc. Jag ska försöka lokalisera dem igen.

Mamman är inte vild men inte heller tam. Min granne som matar dem mycket kan klappa henne lite och när jag lägger fram mat till honan går hon direkt fram till maten, innan jag tar bort handen.

Tisphe
0

Det låter bra att någon kan klappa mamman, om hon inte är sjövild är ju även det till fördel vid föreningskontakt.

Meddela gärna om de svarar och om du ser katterna igen! Jag bor på Nobelvägen (vid Värnhem) så det här fallet känns lite extra i mitt hjärta… Gråter

Kamomill
0

Igår såg jag mamman i alla fall. Hon satt utanför min dörr och naturligtvis passade jag på att ge henne lite mat. Jag tror därför att ungarna är kvar i närheten någonstans. Det känns inte så bra att jag inte längre vet var de är men de behövde verkligen flyttas för det har ramlat ner massa betongbitar i buskarna vid cyklarna nu när de håller på med renoveringen.

Tisphe
0

Skönt att du i alla fall har sett mamma katt igen..!

Hur har det gått med föreningarna? Något svar från någon av dem än?

Kamomill
0

Ja, jag blev jätteglad:D

SkåneKatten har ju svarat direkt i tråden och de hade tyvärr inte möjlighet. Rädda Katten har jag mejlat men inte fått svar från än och Katthjälpen kan man ringa måndag- och tisdagskväll och det blev inte av i veckan (jag hade inte sett dem på ett tag då så det kändes som jag hade lite lite att gå på) så dem får jag ringa på måndag. Föreningen Förvildade Katter ska ju också finnas men dem har jag inte hittat kontaktuppgifter till.

Fagddu
0

Det ska finnas något som heter Katt-sos också. Jag har inte lyckats komma in på deras sida men du kanske har mer tur? :)

gulliver
0

#27 Katt-sos har tyvärr upphört. Personen i fråga har flyttat till Danmark.

Fagddu
0

Där ser man. Det förklarar varför hemsidan inte går att komma in på längre :)

Kamomill
0

Idag när jag kom hem från jobbet satt kattmamman och väntade utanför min dörr. Ganska snart kom först en och sen ytterligare en unge fram från buskarna utanför min dörr. Jag hoppas verkligen att de är någon annanstans på arbetstid för det regnar betongklumpar är för tillfället i och med fasadarbetet…

Här är lite nya bilder iaf. En av de svarta ungarna har tydligen en vit medaljong, men jag fick inte med det på kort.

Kamomill
0

…och båda ungarna som jag såg idag är det bild på här

Ankie
0

Men snälla nån så fina

men tänk att det ska vara så svårt att hitta något till dessa sötnosar innan det händer något med de…

Kamomill
0

Imorse såg jag kattungarna igen. Samma två kattungar som sist. Vet inte om det är slump eller om det har hänt nåt med de andra två:/

De var i alla fall i buskarna till höger om min dörr, under byggställningen, och den ena kom springande när jag kom ut.

Fagddu
0

#33 Kan ha hänt något med de andra, men det kan också vara så att de är skyggare än de andra två. Ibland trodde jag att några av "mina" hittekatter försvunnit… men sen dök de upp igen. I och för sig så försvann ju en, men de andra tre kom alltid tillbaka efter några dagar eller någon vecka. De är bra på att gömma sig de små rackarna.

Kamomill
0

Ja, jag hoppas verkligen att inget hänt. Jag stannade ju inte så länge (var på väg till jobbet) så förhoppningsvis var de i närheten utan att jag såg dem.

Kamomill
0

Nu försökte jag ringa Katthjälpen men de har stängt av telefonen och lagt in ett meddelande om att de har intagningsstopp och istället hänvisar till andra organisationerRynkar på näsan Jag som trodde man kunde ställa sig i kö i alla fall.

Kamomill
0

Puttar upp och hoppas på ett mirakel. Det är så ledsamt att se de små kattungarna bland allt bråte och farliga lyftkranar - och mammakatten är så fin och sitter ofta och väntar på mig när jag kommer hem.

Om någon har plats men inte pengar så ställer jag gärna upp med mat samt ser till att katterna blir vaccinerade och att kattmamman blir kastrerad etc.

Misan
0

Kan du inte bygga en liten bolåda åt dem så länge så att de åtminstone har en varm plats att krypa in i. Vet att jag har lagt in en beskrivning här på hittekatter någonstans, ska se om jag hittar den. Den är tagen från Djurhjälpens hemsida.

Lisa

Kamomill
0

Tack för rådet, men jag vet inte om jag vågar det göra det - det finns inget bra ställe att sätta den på och jag vill inte att den ska synas och dra folks ögon till katterna. Min granne brukar ordna det lite mysigt för de hemlösa katterna genom att lägga filtar etc på stolarna på sina utemöbler, som står under tak, men nu när de har satt upp byggnadsställningarna och det är byggdamm överallt så funkar inte detRynkar på näsan

Ankie
0

Tänk om det ginge att katrerera mammakatt så att hon inte kan föda fler ungar ivarjefall, men då måste hon in och ha någonstans att vara

puttar och puttar så att de kan få hjälp

SagaLina
0

puttar

Ankie
0

putt

Kamomill
0

Om det finns någonstans att göra av kattungarna när de blivit gamla nog att skiljas från mamman (om 4 veckor kanske?) så skulle jag nog kunna kastrera mamman då och ha henne i mitt badrum i tio dagar så att hon läker… Fast det skulle kännas hemskt att behöva släppa ut henne igen:/

Kamomill
0

…sen känns ytterligare en månad som ganska lång tid för de små ungarna att springa ute i en otrygg värld. Usch:(

destiny
0

Och vädret som blir sämre och sämre. Det regnar och blåser varje dag nu känns det som.. Gråter Tänker mycket på den här familjen…Gråter

Ankie
0

putt för familjen

lilo-nova
0

Puttar för underbara katter!

Ankie
0

Du ska se rätt vad det är så är det någon som kan hjälpa de, får vi hoppas ivarjefall

Alexej
0

Vad säger KKS?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Kamomill
0

Lite nya bilder! Jag tror förresten att den blå kattungen är kvar. Jag har inte sett den på länge men häromdagen var det några ungar som upptäckte kattungarna och jag hörde att en av dem sa att där var en grå också. De började stimma och springa omkring för att få syn på kattungarna men jag gick och pratade med pojkarna för att se till så de inte skadade kattungara och de verkade snälla. Jag förklarade att kattungarna inte hade något hem och att jag försökte hitta hem åt dem och att de fick ta det lugnt för katterna var rädda och inte vana vid människor. Sen satt pojkarna och tittade ett tag.

anebit
0

Åh, hon borde kastreras redan nu eftersom hon kan bli med nya bebbar vilken dag som helst.  

Min Rasmus har en syster som är knappt 4 månader äldre än honom. så dom kan få ungar tätt….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Kamomill
0

…en bild till:

anebit
0

Kamomill ett tips, nästa bild du lägger in.  markera rutan "visa bild direkt  i inlägget"  så kommer det upp enstor bild.  =  ny funktion.

Kamomill
0

#51: Jo, det är också ett problem:( Jag tror risken för ny dräktighet är mindre så här års, men om det skulle bli en kull vore det ju katastrof…

#49: KKS har jag faktiskt inte pratat med. Jag får panik när jag går in på deras hemsida och ser alla akuta katter.

Alexej
0

Kamomill, du kan lägga in bilder direkt i inläggen. Finns en ruta längst ner som du kan bocka.

Kamomill
0

#53: Tack! Jag tänkte väl att det måste finnas ett bättre sättGlad

Alexej
0

Danielssonsgården skrev ju att hon kunde hjälpa till.

Kan vi inte försöka får ihop pengar till kastrering och transport upp till henne?i

Sedan finns det Fia434 med kattungar under en balkon.

När jag får mina omplacerade (fast det kommer att dröja) kan pengarna åter gå till hemlösa katter.

Tisphe
0

Jag vill gärna vara med och skramla till kastrering om katterna kommer in!

Caitlin
0

Hej!

Du får gärna låna min fälla om du ska försöka fånga in denna kattfamilj!

Du når mig lättast på min mail:

duffytiger@hotmail.com

Mvh

Kathleen

Aktiv, KattKommandoSyd, i Malmö

Caitlin
0

Jag har kontaktuppgifter till tjejerna i Föreningen Förvildade Katter (FFK).

Om det är så att du behöver kontakta dem men ej vet hur du når dem menar jag Glad

Ankie
0

puttar

Kamomill
0

Caitlin: Tack, vad snällt av dig! Jag hör av mig om  jag behöver fälla. Jag tror dock det funkar bättre utan i det här fallet. Mamman skulle säkert gå in genom min ytterdörr om jag hade den öppen och eventuellt skulle jag kunna fånga någon av ungarna så också, men annars får det kanske bli med mat i transportbur som jag dragit ett snöre ifrån så jag kan stänga på avstånd. Det svåraste är nog att jag inte alltid vet var de håller till och att alla ungarna sällan verkar vara på samma ställe, men med tålamod och envishet ska det nog gå. Först måste jag bara hitta någon som kan ta in dem.

Du får gärna pm:a FFK:s kontaktuppgifter till mig:D De har väl troligen lika mycket kö som alla andra, men det skadar ju inte att höra sig för.

lilo-nova
0

Puttar!

destiny
0

puttar

Det har varit skitväder härnere idag, blåst och ösregn Gråter

destiny
0
Atiz
0

Är ungarna från samma kull? Jag tycker det ser ut som den blå är större. Kan ju vara som bilden missvisar.

Atiz
0

Nää vad dum jag är! Det är ju mamma katt. Hur gamla tror du att ungarna är?

Kamomill
0

Jag är dåligt på att uppskatta sånt, men 8 veckor kanske? De är små men har inte blå ögon.

destiny
0

Har tänkt på den här lilla familjen hela helgen. Gråter Stackarna som suttit ute i detta skitvädret vi haft härnere. Idag är solen framme men istället har det blivit kallt.Rynkar på näsan

Ungarna verkar vara i ungefär samma ålder som dom två som pappakatten tagit hand om. Tänker att om hela familjen kommer hit kanske mamman tar sig an pappakattens ungar också.

Jag har redan mååånga katter. Fler blir det med pappakattens ungar! Och denna familjen också… Det är fler katter än jag vill ha och fler än man får ha… Tyst Det jag är rädd för är så klart att ingen av katterna får nytt hem inom rimlig tid från det dom är flyttfärdiga! Men jag blir knas av att sitta och se att dom fortfarande är ute.

Tar jag in dom så måste någon annan ta på sig att ordna hem till alla katterna Jag vet med mig att jag är skitkass på sånt. Gosen har lovat att göra sitt bästa för att hitta hem till pappakattens ungar. Kan inte heller ta på mig kostnader för kastrering, vaccinationer mm.

Sitter och fryser just nu och tänker på katterna som fryser dygnet om. Inluften är trasig i skitbyggnaden jag jobbar i, sitter med öppet fönster för att få luft och en värmefläkt igång. Ändå fryser jag. Katterna fryser dygnet om…Gråter

Kamomill
0

destiny: Om du känner att det hade funkat så hade det ju varit toppen! Vaccination, kastrering och mat kan jag i så fall stå för. Lägga ut annonser kan jag också göra men jag har svårt för att prata med folk jag inte känner i telefon men jag har ju haft lite annonser ute på familjen jag tagit hand om så jag har övat mig lite och kan tvinga mig till det om jag måsteGlad

destiny
0

Mat och husrum kan jag fixa. Flört Jag hoppas och tror det kan funka. Kattmammor brukar väl oftast ta till sig främmande ungar. Obestämd

Men annonsera och välja ut köpare… den biten avstår jag gärna från. Cool

Crisse
0

Tänk om det skulle ordna sig för denna familjen oxå det hade varit toppen.

Jag tror Eva kommer att ta in den lilla dräktiga honan som finns på samma gård som mina små kommer ifrån och det var väl på gården bredvid din.

Kamomill
0

Ja, det bör det vara. Den honan har jag inte sett men jag tror att det är en del av katterna som håller sig bara på ena sidan. Det här är tvärsöver vägen, på gården mittemot affären.

Toppen om den lilla honan får komma in och slipper föda ute:D

Ankie
0

Hur går det???

Bumbis
0

Åh, jag har inte hunnit kolla på den här tråden…..mer kattstackare i nöd….Gråter

destiny
0

Hoppas hela familjen låtit sig fångas i kväll. Håller tummarna hårt.

Kamomill
0

Tack för tummhållningen!

Här kommer en uppdatering:

Destiny har erbjudit sig att ta hand om familjen tills hem hittats! Det känns underbartGlad

När jag kom hem från jobbet igår gick två kvinnor omkring på gården och verkade leta efter katter och det visade sig att det var *** från Föreningen Förvildade Katter (och en till som jag tyvärr inte uppfattade namnet på). De hade blivit uppringda av min granne och skulle nu fånga in mamman för kastrering samt ta in ungarna.

Kastrationstiden är idag. De är ganska säkra på att hon är dräktig igen och därför var det viktigt att kastrera så fort som möjligt.

Tanken var att mamman skulle sitta i klämbur under natten och sedan hållas inne tills operationssåret läkt för att då släppas ut igen. Någon annan kunde ta ungarna.

Jag berättade att det fanns en i Trelleborg som erbjudit sig att ta hela familjen och då blev de glada. I området finns tydligen fler kattungar samt i vart fall en högdräktig katt så nu kan någon av dem också komma in.

Mamman sitter nu i mitt badrum och kl 11 idag ska jag hem och lämna henne till FFK som ska köra iväg med henne till veterinären.

Det som var lite oturligt i sammanhanget var att jag skulle bort igår kväll och så länge jag var hemma behagade inte en enda av kattungarna visa sig. Mamman brukar lämna dem själva ganska mycket och de äter fast föda men det är inte kul att tänka att de skulle vara ute själva…

Ungarna brukar tydligen komma senare på kvällen och äta och vi pratade med grannarna som matar dem och de lovade att ta in dem och ha dem hos sig till ikväll då jag kan ta dem. Det hoppas jag verkligen att de har gjort och jag såg i alla fall inga ungar imorse.

Jag tror det blir smidigast om jag på torsdag kör familjen till Haga och lämnar över dem till destiny som ändå ska vara där för att hämta de andra Malmökattungarna.

Jag hoppas verkligen det här löser sig nu men jag är orolig för ungarna:/ Men som sagt, grannarna lovade ta in dem, så det bör inte vara någon fara.

anebit
0

Så skönt stt mamman är inne.  Då får vi bara hoppas att hennes barn är inne och vänta på besked om det.

Ankie
0

Men detta är då för underbart vilka människor det finns på denna sajt, jag blir då glad av detta. Toppen för familjen och ungarna finns där någonstans ska du se

Kamomill
0

Nu har jag varit hemma en snabb runda för att lämna över kattmamman så de kunde köra iväg och kastrera henne.

Mamman kommer kastreras, öronmärkas och få Stronghold samt ProFender.

Tyvärr fick jag veta att kattungarna inte syntes till igår kväll:( Jag gick en liten runda och tittade efter dem nu också men såg dem inte. Antagligen ligger de och trycker någonstans.

Mamman kastreras med flanksnitt, så får vi inte syn på ungarna innan kvällen så kan man i värsta fall släppa ut mamman ikväll och vänta till hela familjen dyker upp och fånga dem då.

destiny
0

Rynkar på näsan Det blir kanske inte så lätt att få in mamman en gång till? Hon lär väl bli mer misstänksam efter detta antar jag.

Kamomill
0

Ja, det var inte roliga nyheter att de inte fått in ungarna:/

Jag hoppas ju kattungarna ska dyka upp innan vi tvingas släppa ut henne igen, men i värsta fall får man ju göra det så ungarna inte är själva. Men jag tror det ska gå bra att fånga henne igen. Igår traskade hon själv in i en transportbur och funkar inte det igen så har de en fälla och den har hon ju inte fångats i så det borde gå. Sen har hon nog varit inne massor med gånger hos mina grannar och de har ju inte stängt in henne så dit in borde hon våga gå om inget annat funkar.

Men jag hoppas verkligen att ungarna ska sitta i buskarna och vänta när jag kommer hem från jobbet. Det hade varit underbart!

Kamomill
0

Nu ska jag bara vara på jobbet en halvtimme till. Det har varit en plåga att sitta här och tänka på de stackars ungarna. Snälla alla håll tummarna för att jag får syn på kattungarna när jag kommer hem och att jag lyckas få in dem!

destiny
0

Jag håller verkligen tummmarna. Sitter på jobbet men kan inte låta bli att kika in här hela tiden för se om det kommit något nytt om mina katter. Flört Bevakar både denna tråden och Gosens tråd juh. Oskyldig

Bumbis
0

#84, hur blir det med ekonomin till de här katterna?

Kasteringen av honan, vem står för den?

anebit
0

Väntar på        Glad     rapport………….

destiny
0

#85 Kamomill har erbjudit sig att stå för kastrering, vaccination mm för den här familjen. Det visade sig dock att Kamomills grannar samlat till mammans kastrering och att föreningen Kamomill skriver om i inlägg 77 (FFK) skulle se till att den blev utförd. Vaccination mm av familjen tror jag det blir Kamomill som står för.

Sitter här och biter på naglarna! Foten i munnen Hör av dig med goda nyheter Kamomill! Glad

Atiz
0

Eva på SkåneKatten har fångat in den vit/svarta, unga, havande katten så nu får hon i lugn o ro föda inne och senare bli kastrerad. Eva och en som bor i området tror jag var på jakt inatt.

Allt detta händer i mina grannhus och jag sitter instängd här på jobb och kan inte hjälpa till att leta katter Rynkar på näsan

Kamomill
0

Jag & S som jag träffade igår och som tydligen bor på andra sidan gatan har varit ute sen jag kom hem från jobbet och letat katter. Mamman kom hit vid 6 eller nåt sånt och placerades i badrummet. inga småkatter syntes härute. Jag och S gick runt en runda i området för att se om vi kunde lokalisera ungarna men de varken syntes eller hördes och vi var nära att ge upp. Vi var utanför mitt ett tag men de gav sig inte till känna och vi gick en runda till. När vi kom tillbaka hörde vi ettynkligt pip. Lite senare såg vi en svart unge med vit medaljong. Vi la in tonfisk i transportburen och den gick in!!! Den fick återförenas med mamman. Sen hörde vi inget på ytterligare en timme och sen hörde vi nya pip. Snart visade det sig vara både en grå och en blå unge. De var nyfikna på tonfisken och gick in båda två i transportburen och S lyckades stänga och fick båda på samma gång:D Sen var vi ute i ytterligare 1,5 - 2 timmar men hörde inget alls och gav upp vid 23-tiden. Jag har ju inte sett alla fyra ungarna på länge så jag är inte helt säker på att nr 4 finns kvar men jag hoppas fortfarande och har fönstret lite öppet så jag hör om någon piper utanför.

Mamman och 3 v ungarna är nu iaf återförenade i mitt badrum. De var förvånansvärt lugna och lite nyfikna - och mycket hungriga. En av ungarna började plötsligt spinna!

Eftersom de verkade så lugna gav jag mig på att ta lite kort.

Nu måste jag nog försöka sova… Ska ju upp och jobba imorgonbitti. Jag är nog för trött för att hitta den där man skulle kryssa i för att få bilden irekt i inlägget men det får gå ändå.

Kamomill
0

mer

Kamomill
0

…och mamman med de tre ungarna

God natt!

destiny
0

Bra jobbat! Skrattande Så härligt att dom lät sig fångas utan att mamman behövde släppas ut igen. Hoppas den fjärde ungen dyker upp. Skulle vara fruktansvärt om den lever och springer kvar ensam. Jag förstår självklart att man kan inte göra mer än leta. Hoppas grannarna också kollar efter den sista ungen.

Så fina dom är hela bunten.Kyss

Och så roligt att den gravida katten också kommer in. Skrattande En händelserik kväll. Glad

Verkligen bra jobbat alla inblandade. Skrattande

catfoot
0

Vilket toppenjobb ni gjort..nu hoppas vi innerligt att kisse nummer 4 oxå kommer in till mamma../Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Bumbis
0

Underbar läsning!!!! Bra gjort!!!

annebeate
0

Underbart!GladGladGlad Hoppas nu att också nr 4 kommer in.

Kamomill
0

Tack, alla!

Det kändes så hopplöst de första timmarna så det var underbart när man plötsligt hörde ett litet pip!

Jag har sovit med fönstret på glänt och jag är ganska säker på att jag skulle vaknat om jag hörde något kattungepip från den 4:de och det har jag inte gjort:(

Om den 4:de är kvar därute så borde den komma till grannen och äta. De är ju vana vid omgivingarna där och vet var de kan hitta mat. Jag hoppas så att den dyker upp ikväll, det känns inte bra att den kanske springer omkring där själv. Men om man inte ser eller hör den ikväll heller så undrar jag om den verkligen kan finnas kvar där - de är så pass stora och den måste ju bli hungrig och söka sig till maten? Men jag hoppas den dyker upp ikväll!!!

Det är en så fin liten familj. Jag la in en boll med pingla i till dem igår kväll och jag har hört att de lekt med den:D De har gått på lådan och sitter och tittar på mig när jag är därinne. Mamman sitter i transportburen och verkar lugn. Innan kastrationen både åt hon och gick hon på lådan, nu vet jag inte om hon har gjort det men det har ju inte gått så lång tid sen hon opererades.

Ankie
0

En sån underbar läsning så här på mogonkvisten

hoppas ni hittar den fjärde ungen så den oxå får komma in till tryggheten

ni är för härliga

anebit
0

Å så underbara nyheter man möts av när man loggar in.  Toppenbra jobbat tjejer.

Nu har dom det varmt och gott, hoppas bara att den 4:e ungen visar sig så att han också får komma in i värmen.

destiny
0

Hur går det? Ingen skymt av den fjärde ungen? Gråter

lilo-nova
0

Så vacker familj! Kyss Den lille grå ser precis ut som Nova när hon var bebis!

Alexej
0

Ni alla är fantastiska!!!!

Bumbis
0

Ja, suveränt jobbat!! Kan man hjälpa till ekonomiskt eller så säg till!

destiny
0

Hoppas så att den fjärde bebisen dyker upp. Nu är hela familjen inne i den andra tråden jag kollat så många gånger senaste dagarna. Hoppas innerligt alla kommer in i denna tråden också.

Kamomill
0

Goda nyheter!

Jag och S träffades igårkväll vid 19 för att fånga kattunge. På en och en halv timme gjorde den inget väsen av sig alls.

S var tvungen att gå hem en runda för att gå ut med hunden. När hon gått med den och var på väg tillbaka hörde hon hur det pep i ett jättetjockt buskage framför några balkonger på andra sidan vägen där vi inte alls letat.

Det visade sig att en tjej just matat kattungen så den var inte jättehungrig men var nästan framme vid tranportburen, sen gick den iväg och vi kunde bara höra hur den pep på olika ställen i buskarna. Efter nån timme tog vi dit fällan istället. Vi såg inte skymten av ungen. Sen hörde vi den länge bort och en man berättade att den sprungit över gatan dit, den var säkert väldig trädd och orolig och passade på att leta efter familjen när den inte var så hungrig längre.

Vid halv ett gav vi upp och bestämde att försöka sova några timmar och träffas igen vid 5 på morgonen. Vid fem var vi tillbaka och då hörde vi tydliga pip från buskarna. Vi rigggade fällan och efter en kvart kom ungen fram och undersökte om den kunde komma åt maten utan att gå in. Den gick runt massor med gånger men tillslut gick den in och S drog i snöret så luckan åkte igen - nr 4 var inne!!!!!!

Jag släppte ut den bland de andra i badrummet. Den var rädd förstås och gömde sig bakom tvättkorgen. Lite senare kom jag in med mat och tillslut vågade den sig fram att äta. Inne i transportburen låg mamman och två av ungarna som diade och spann. Efter en kort stund gick nr 4 också in och lyckan var totalGlad

4:an är helsvart.

Nu sitter jag på jobbet och är väldigt trött - men så lättad!

Bumbis
0

Då fanns det alltså en fjärde kattunge!!! Hurra nu är familjen samlad!!!

Suveränt jobbat Kamomill!!!! Skrattande

catfoot
0

Jag gråter, av glädje å lycka..Lilla kissen fick komma till mamma..

Ni är så fantastiska, helt toppen..Vilket jobb ni lägger ner, ni är bara så underbara människor…Kramisar Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

anebit
0

"snyft"  så glad jag blir att ni hittade nr 4.  Stackars liten va han måste ha irrat omkring och undrat var mamma och syskon var.

Ni är hur underbara som helst!

Alexej
0

Så många kattfamiljer som bli räddade av oss från en säkert svält- eller bildöd.

Jättebra gjort, tjejer!

destiny
0

Bättre nyheter kunde jag inte fått. Skrattande Bra jobbat Kamomill och ni andra som engagerat er i kattjakten.

Bilen är redan laddad med burar Flört Så här många katter har jag inte fått hem på en gång förut. Cool

Kamomill
0

Ja, det känns så sköntGlad Nu ska jag bara hålla mig vaken på jobbet och så hoppas jag att kattfamiljen är samarbetsvillig när jag ska få in dem i burarna.

De tre först infångade ungarna fick Stronghold igår kväll. Jag hoppas jag ska lyckas behandla den fjärde också innan jag kör idag, men jag vet inte om det lyckas:/ Imorse var den stackarn alldeles för uppjagad.

Fagddu
0

Vilket fint slut ändå att mamman och alla bebbarna kom in :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.