Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kastrering-idmärkning-vaccination
Läst 1468 ggr
Lena
0

En okastrerad katthona föder 120 kattungar.......

Hittade Vanessas så talande affisch.  Den kan man beställa genom Djurskyddet och sätta upp på strategiska ställen i sin omgivning. //Lena

http://www.djurskyddet.se

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Den affischen sitter mitt i prick! Säger mer än tusen ord..

Ledin
0

jätte bra, måste skaffa en utskrivare. Har satt upp lite lappar om detta på stan då fick jag låna svärfars dator o skriv ut 10 st å satte upp dom lite här å där den där va ju klockren så jag får åka dit igen med lite fika :)

Lena
0

Om ni kontaktar Djurskyddet Sverige så kan ni få 5 st gratis de är i A3 format och tryckte på tjockt papper av god kvalitet vilket gör att de står emot väder och vind.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

brutt
0

De är talande och säger mer än ord kan, beställde för några år sedan och har visat dem för många. Hos veterinären hänger det också en på dörren in till undersökningsrummet.

Alexej
0

Den är jättebra!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

#3 Tack för det tipset..ska idag ta kontakt o slå upp ex här i området, här behövs dom verkligen!

[sofia-85]
0

Jag måste bara fråga en fråga… kanske en dum fråga. men fattar folk detta som inte vet något om hemlösa osv. Alltså tänk dig nån jädra bratt ifrån östermalm:=) fattar dom budskapet? Kanske dumt men bara en tanke… Skit bra lapp :) Hemskt när man tänker på hur många kattungar det blir av en hemlös…

Lena
0

#7 Det verkar som den gått hem. Har hört icke initierade som reagerat på affischen på "rätt" sätt. Som tagit den till sig och faktiskt pratat om den.

//Lena

[sofia-85]
0

Okej… Jätte bra. Men du vet vad ja menar. Ibland så ser kanske vi som vet om hemlösa en annan sak än vad de gör som inte vet något :)

Lena
0

#9 Absolut, det är alltid det svåra att nå till vanligt folk med den här typen av information.

//Lena

martdat
0

Puttar upp för denna talande affisch!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[baffinbay]
0

Jag har beställt och ska sätta upp i mitt närområde!! =)

Lena
0

#12 Toppenbra!

//Lena

Mettan
0

Nu har jag beställt 5 affischer. Men de är inte behövliga här i våra 4 trappor, här känner jag alla som har katt och samtliga har innekatter. Grannarna som tog hand om en av de mammalösa, som har upfostrats av 2 hundar, har också tagit han d om en liten hemlösing. Han ska kastreras nu, liksom flickan, som jag kallade Spinnis, men som numera heter Kis.

Däremot har vi problem med att några hyresgäster släpper sina hundar lösa i trädgården, och det får de inte.

Men jag ska nog hitta platser till att sätta upp affischerna. Om inte annat så har ju vissa varuhus anslagstavlor. Skrattande

Engla
0

Tack för tipset! Den är jättebra!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Mizzi
0

Den var suverän, beställde 10 st ska sätta upp både här och i Karlskoga Glad

Lena
0

Vad bra att ni beställer den! Det kan allt behövas nu i dessa farliga vårtider.

//Lena

Engla
0

Puttar upp.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

lilo-nova
0

Jag har sett den på naturbruks skolan i Svalöv!!!!

Jenna-Gun
0

Den affischen sitter uppe här hos distriktssköterskan och på bibliteket i byn

Den talar sitt tydliga språk

Jenna

jalla
0

Jag har beställt affischer +  ny medlemGlad

Kurran
0

putt

Alexej
0

Affischer kostar bara porto.

Lätt att beställa och att hänga upp överallt.

http://www.djurskyddet.se/material/index.asp

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

majvi
0

Kastreringsaffischerna har jag inte behövt betala porto för.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.