En okastrerad katthona föder 120 kattungar.......
Hittade Vanessas så talande affisch. Den kan man beställa genom Djurskyddet och sätta upp på strategiska ställen i sin omgivning. //Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Den affischen sitter mitt i prick! Säger mer än tusen ord..
jätte bra, måste skaffa en utskrivare. Har satt upp lite lappar om detta på stan då fick jag låna svärfars dator o skriv ut 10 st å satte upp dom lite här å där den där va ju klockren så jag får åka dit igen med lite fika :)
Om ni kontaktar Djurskyddet Sverige så kan ni få 5 st gratis de är i A3 format och tryckte på tjockt papper av god kvalitet vilket gör att de står emot väder och vind.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
De är talande och säger mer än ord kan, beställde för några år sedan och har visat dem för många. Hos veterinären hänger det också en på dörren in till undersökningsrummet.
Den är jättebra!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#3 Tack för det tipset..ska idag ta kontakt o slå upp ex här i området, här behövs dom verkligen!
Jag måste bara fråga en fråga… kanske en dum fråga. men fattar folk detta som inte vet något om hemlösa osv. Alltså tänk dig nån jädra bratt ifrån östermalm:=) fattar dom budskapet? Kanske dumt men bara en tanke… Skit bra lapp :) Hemskt när man tänker på hur många kattungar det blir av en hemlös…
#7 Det verkar som den gått hem. Har hört icke initierade som reagerat på affischen på "rätt" sätt. Som tagit den till sig och faktiskt pratat om den.
//Lena
Okej… Jätte bra. Men du vet vad ja menar. Ibland så ser kanske vi som vet om hemlösa en annan sak än vad de gör som inte vet något :)
#9 Absolut, det är alltid det svåra att nå till vanligt folk med den här typen av information.
//Lena

Puttar upp för denna talande affisch!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag har beställt och ska sätta upp i mitt närområde!! =)
#12 Toppenbra!
//Lena

Nu har jag beställt 5 affischer. Men de är inte behövliga här i våra 4 trappor, här känner jag alla som har katt och samtliga har innekatter. Grannarna som tog hand om en av de mammalösa, som har upfostrats av 2 hundar, har också tagit han d om en liten hemlösing. Han ska kastreras nu, liksom flickan, som jag kallade Spinnis, men som numera heter Kis.
Däremot har vi problem med att några hyresgäster släpper sina hundar lösa i trädgården, och det får de inte.
Men jag ska nog hitta platser till att sätta upp affischerna. Om inte annat så har ju vissa varuhus anslagstavlor. 

Tack för tipset! Den är jättebra!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Den var suverän, beställde 10 st ska sätta upp både här och i Karlskoga 
Vad bra att ni beställer den! Det kan allt behövas nu i dessa farliga vårtider.
//Lena

Puttar upp.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jag har sett den på naturbruks skolan i Svalöv!!!!
Den affischen sitter uppe här hos distriktssköterskan och på bibliteket i byn
Den talar sitt tydliga språk
Jenna

Jag har beställt affischer + ny medlem
putt
Affischer kostar bara porto.
Lätt att beställa och att hänga upp överallt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Kastreringsaffischerna har jag inte behövt betala porto för.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.