Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utsatta-djur
Läst 1237 ggr
ParaKiss
0

Kan du ställa upp som akuthem?

Jag har nu gjort ett speciellt rum i mitt forum där folk som kan & vill ställa upp som akuthem/tillfälligt hem osv. skriver in sig där.

Så om du kan ställa upp som akuthem så skriv gärna in dig där.

Eller om du har nå djur som söker akuthem så kanske det finns något hem där.

Nu är det nyöppet. Men det kommer nog att dyka upp allt eftersom om man hjälps åt.

Detta rum finns i mitt djurforum under annonser och sedan "Akut hem". Djurforumet finns på min hemsida: http://www.freewebs.com/anniesdjur/
Dock läre du vara medlem. Men jag försöker ordna en bra samlingsplats där för seriösa. Och hoppas få ett rum där det kommer finnas en massa människor som kan ställa upp som akuthem. Och blir då lättare att hitta tillfälligt hem snabbt när det behövs.

Lena
0

Bra initiativ! Den här typen av insatser behövs verkligen! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
0

Jag har blivit medllem med samma användar namn :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ParaKiss
0

#1 Jo jag tycker det jag med! Har alltid velat hjälpa djur enda sen jag föddes. Och är ju då även uppväxt med djur. Har tidigare haft djurhem lite då och då.  Och nu så ska jag försöka se till o öppna ett nytt. Och hoppas det funkar mera den hära gången =) Min stora dröm är att kunna ha ett jätte stort djurhem där man kan hjälpa alla slags djurifrån en fisk till en häst osv. Och även ha ett viltvårdscenter =) Visst Största målet är ju att få bort det att djur hanteras som saker. men det tror jag är nästan omöjligt. Tror nästan mera att det kommer att bli mer och mer utav det hära att djur slängs runt och avlivas bara så dära. Människor blir allt flera. Även om man kanske skulle fixa så att det vart mindre bland tam djuren och kanske får större respekt så kommer alltid också naturen och de vilda djuren behöva en massa hjälp eftersom människor blir allt flera. Och skogar rivs ner samtidigt som vilda djuren puttas åt sidan eller dödas. Och ja, människor förstör mkt och gör bara så att djuren lider allt mera.

#2 Super bra. Hoppas att vi blir flera. Och man kan då även tipsa om de akuthemmen som finns där och även annonsera om de djur som behöver akut nytt hem. Tycker det är jätte bra om flera är samlade på ett ställe som kan ge djur akuthem/tillfälliga hem. För då slipper man skicka en massa e-mail adresser hit och dit. och skicka runt folk som har djur som behöver akut nytt hem. Samtidigt som en massa tid slösas på det, så minskar djurets chanser att klara sig. Och man kan då skicka den som har det djuret eller hittad något djur som är behov utav ett akuthem kan då som sagt tipsa direkt dit där den personen kan själv välja ut. Självklart är det där emellan som folk ska komma överens me varann om saker och ting. Och kolla upp varann. Eftersom jag inte har koll på alla och inte heller tar ansvar om något skulle ske. :) och att man läre bli medlem är pga att de som är mera seriösar kämpar sig med att bli medlem i det forumet.

ParaKiss
0

Puttar upp den hära tråden och hoppas att flera vill skriva in sig för att kunna ställa upp som akuthem/tillfälligt hem.

Du gör det genom att bli medlem i forumet och sedan gå till rummet "Akuthem" och skriver in dig som en ny tråd. Du kan då skriva om dig själv och om din omgivning och efarenheter. Och även såklart skriva om vad för djur du kan ta emot.

Det finns redan några som har skrivit upp sig och erbjudit sig som akuthem/tillfälligt hem.

Hawknestgrove
0

Då skulle de kunna ta hand om de kissebarnen, som fins i tråden "avlivningshotade kattungar"" Där behövs hjälp aKUT!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

ParaKiss
0

Jag själv satte upp mig om det dära om att jag kan ge tillfälligt hem. Men ska tipsa de andra med.

Hawknestgrove
0

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Faxlin
0

Jag har satt upp mig som akut hem nu för några av de djur jag känenr jag har kunskap om utifall att det är sjuka djur elelr några andra problem.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ParaKiss
0

putt =)

Annisangel
0

Hmm, skulle gärna bli akuthem, stödhem åt katter o andra djur om min pojkvän inte är så anti… Ledsen

Många Goa Kramar

Annisangel

MariannE11
0

# 10…. prata med din pojkvän och fråga vad han har emot att bli stödhem…han kanske mest är rädd att katterna kommer att stanna kvar…om du frågar o lyssnar på honom så hoppas jag att ni sen kommer på samma linje o kan ställa upp med erat hem… lycka till….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Annisangel
0

#11 Jag har pratat med honom o det har att göra med att han har blivit utsatt för folkilskna/förvildade katter när han varit liten, men jag ska föra det på tal fler gånger för alla är ju inte såna *s* Han är ingen kattmänniska, men det är ju jag… *s*

Jaja, jag får "arbeta" på honom så får vi se.. *blink*

Kramis

Många Goa Kramar

Annisangel

MariannE11
0

lycka till med bearbetningen…. det finns ju även tama eller rätt tama katter som behöver ha tak över huvudet…man måste ju inte ta den mest förvildade pitbullkatten…Förvånad…

prata o diskutera… du lyssnar på honom… han lyssnar på dej… om han förstår att du verkligen vill vill vill så kanske han lättare kan ge med sej att ta en gossugen kisse under sina armar… och vem vet… om ett tag kanske han är ute o letar efter de som verkligen fått sina törnar o inte litar på oss människor….lycka till igen!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

ParaKiss
0

Putt. Ni som kan ställa upp som akuthem så skriv gärna in i forumet. Kan även nämna om att det redan finns några akuthem där som ställer upp som akuthem/tillfälliga hem. Ni kan även annonsera om djur där som söker akut nya hem. Jag kan skicka mass utskicka  1 gång i veckan eller något me djuren som finns där i forumet. eller så fort det blir något extremt fall till folket i forumet så fort det är något. Men är då bra att annonsen finns i forumet så kan man tipsa vidare dit typ =)

martdat
0

Vilken förening är det som står bakom om man är akuthem?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

ParaKiss
0

Ingen. Det är frivilliga som skriver upp sig bara ändå. Och håller på privat typ.

Så hära står det där inne:

Här i forumet kan du skriva in dig om du kan erbjuda dig som ett akuthem och/eller tillfälligt hem för djur som behöver akut nytt hem pga någon annledning.

Finns väldigt många djur som behöver akut tillfälliga nya hem. Speciellt katter. Men även andra djur. En hel del djur hotas till livet om ett nytt hem inte hittas. Ex. industri katter som skjuts bort om de inte försvinner, förvildade katter, kattfamiljer, mm. Även privat djur som avlivas om nytt hem inte hittas. Brukar finnas alla möjliga djur och i alla åldrar.

Berätta om dig själv & vad för djur du kan ta emot. osv.

Jag står inte för något ansvar för detta. Det är ni själva som får kolla upp akuthemmen och sånt och komma överens om saker och ting

Kolla även upp lagar och regler.

Denna kommentar har tagits bort.
Yuki
0

Jag skulle gärna bli det om jag fick av mina föräldrar.

ParaKiss
0

#18 Manga/anime fantast?? Eller japan kanske?  :D (på tal om inget :D)

Yuki
0

#19 Skrattande Inte så hemskt mycket längre, men jo, visst.

Hursa? Förvånad

ParaKiss
0

äh. undra bara =) eftersom man märkte ditt andvändarnamn och sånt. så man var lite smått tvungen o fråga :D

Yuki
0

Min kanin heter Yuki och därför valde jag att ha det som användarnamn.  På 'den tiden' (när han fick sitt namn, alltså) var jag väldigt förtjust i Japan - vilket har släppt lite nu med tiden. Tungan ute

ParaKiss
0

aha ok :D Inte så ofta man stöter på folk här på iFokus tycker jag som är typ intresserad utav japan/anime&manga/j-musik osv :D så därför vart man ju lite små paff :D

Yuki
0

Haha. Glad Jag tecknar manga men läser det inte.

Du då…?

ParaKiss
0

tecknar inget. kollar mest på anime. läst liiiite manga. men är mera för anime :)

Annisangel
0

#25 Vad är skillnaden på anime och manga? Jag har inte förstått det riktigt…Skäms

Många Goa Kramar

Annisangel

ParaKiss
0

Här har du bra förklaring: http://www.magazin.se/film/index.php?p=anime  :D

Annisangel
0

#27 Tack =) Lite OT blir det här men men…

jag tänkte fråga om manga kan bli anime om det görs film av manga då…? =) Dum fråga kanske…Skäms

Många Goa Kramar

Annisangel

ParaKiss
0

Japp =)

Annisangel
0

#29 AHA, nu trillade tioöringen ner!! Tack för att du redde upp mina frågetecken! SkrattandeKyss

Kram

Många Goa Kramar

Annisangel

ParaKiss
0

hehe inga problem =) De flesta anime utgår ju ifrån manga. Men sen så finns det anime som inte har nå manga =). men de flesta har manga. Det kan rätt så ofta vara annorlunda i manga och anime. animen kan ta bort en del saker som finns i mangan. tyvärr..