Jag blir vansinnig på sadister
Läste i Metro i går:
Någon hade tänt på papper i en kundvvagn utanför en affär och i den låg en hoprullad igelkott, svårt bränd. Igelkotten skjutsades till Bagarmossens sjukhus.
Historien förtäljer inte om igelkotten klarade sig eller blev avlivad…..
Hemska människor. Hur kan dom vara så grymma? 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

fyy bövelen vad folk e illa skapta ibland 
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Gråter bara inombords… hur kan man?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Usch vad ledsen jag blir! Hur kan människor vara så grymma! Igelkottar som är så söta och fridlysta dessutom.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag & min jobbakompis läste det också! Helt j***a sjukt!
Så sjukt, så sjukt, arma lilla igelkotte.
Stackars igelkott,, läste att den blev avlivad för den var svårt bränd.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Man har inte ord för såna handlingar !
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Finner inga ord helt enkelt..men tyvärr är det inte första gången man hör om det grymmaste av djurplågeri…vad i rena helsefyr är människosläktet för konstig art på denna jord..strängaste straff borde verkligen till för sådana här vidriga tilltag!(

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Stackars lilla kotten… 
Dödsstraff åt dem som gjorde det. 
Skulle jag bevittna något dylikt, skulle jag inte ansvara för mina handlingar. 
Vaktar som en hök på igelkottarna här i kvareteret, sitter med när de äter och ser till att de sedan kryper in under altanter och andra gömställen där de är trygga. Men man kan ju inte vara med jämt, tyvärr…
Här i stan har någon vandaliserat djurkyrkogården. Vaser, blommor lyktor m.m hade totalt slängts omkring, trampats på och förstörts.
//Pia
Fruktansvärd!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#13 F*n vad elakt…
Ja det hade kommit folk som skulle till sina avlidna älskade djur och möts av allt. Samma kväll har det anlagt 3 bränder på olika platser i papperskorgar och containrar så polisen misstänker att det är samma personer. Polisen trodde att de hade haft tillgång till bil då alla braänder varit på olika platser med inte många minuter mellan. Men jag tror det haft tillgång till moped istället.
//Pia

Låter mer logiskt med moped. Köra bil små sträckor är mer krångligt än moppe. Men hemskt att mötas av det när man ska till sin lilla pälsklings grav. :/
Ja moped kommer ju lätt fram på gångbanor. Bilen får man ju köra runt kors och tvärs. Just ungdomar på mopeder har det varit problem med i sommar. Ungdomar som rånar äldre med rullator, trimmade eu-moppar. Bara för ett tag sedan tog polisen hand om 19 trimmade eu-moppar och då är dett ingen stor stad i sig.
Tycker synd om den lilla kotten. Stackarn:(
//Pia

Stackars kotten.
Jag har också matat en kotte, lite halvt omedvetet. Han har ätit från katternas mat hela sommaren tydligen. Han är supersöt :)
#13 Förstöra på en viloplats!!!???? Hoppas de får sitt straff av någon övermäktig kraft!!! 
#19 Igelkottar är så underbara, har två år på raken haft kottebebisar inte större än tennisbollar. Vi har inte kunnat klippa gräs eller göra någonting på för vi varit rädda att de skulle bli skrämda.
Innan vi hade sett bebisarna kunde vi inte förstå varför en vuxen igelkott föröfljde oss när vi var ute och gick med katterna. Trodde det var något fel på den, eller att den ville busa, men kom ju på senare att det måste varit mamman som skulle försvara sina bebisar, pejla läget om katterna var farliga. Gulligt!

Vad sött med små bebisar! Kottebebisar är supergulliga. :)
Den här är vuxen och sätter sig I matskålen och äter. Försöker man flytta på honom så gör han massa irriterade ljud. Han är en liten knas. Vet någon när kottar brukar gå i ide?

#20 Så trevligt att du har små taggiga vänner i din närhet..dom är ju bara så ljuvliga dom små liven..vi hade glädjen att ha många, många kottar på vår uteplats då vi bodde i Örebro..dom kom o åkt pannkakor o kattmat varje kväll..men tyvärr fanns det också moln på himlen, flera djur blev utsatta för de grymmaste djurplågerier…helt fruktansvärda saker, minns hur jag på den tiden sa att jag inte kan ansvara för mina handlingar om jag skulle komma öga mot öga med en djursadist..
#21 Men detta är ju bara för sanslöst…hur i hela fridens namn är folk skapade för att ens komma på tanken att göra något dylikt:-(

#22 Gå in på IgelkottiFokus och fråga…………….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#24 smart. ;)

#22 Kottarna brukar börja uppsöka sina iden o planera redan i slutet av augusti september..sen vet jag att våra kottisar som vi "hade" i Örebro lämnade vår tomt i mitten av oktober..det kan nog variera lite på var i landet man bor i tanke på väderleken..

#26 okey, jag tror att det igelkotten som har bott bredvid mina katter har gtt i idé. Det var mest det jag undrade, han har ju fått mat där med katterna sen juni/juli och det är ju inte så snällt att rycka maten sådär en månad innan ide. Men varken kotten eller pappen har ätit något sen jag tog in min lilla kattfamilj.
Ja, hur kan man?