Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: kattsjukdomarkattens-beteende
Läst 493 ggr
majvi
0

Det kommer bli en lång vecka

Vi har lite olika åsikter neagumman och jag Jag tycker atthon ska ha ögondroppar men den lilla gumman tycker annat.

Hon förvånade mig hos veterinären då veterinären kunde ta av burlocket utan att nea flög ut och hon fann sig snällt i att det droppades i hennes öga.Men när hon kom hem for hon omkring som en virvelvind och letade efter ett bra gömställe. Hon har varit länge hos mig och brukar nuförtiden ligga på klösmöbeln .Om hon bara ville ligga i det där boet i klösmöbeln så att det gick lätt att komma åt henne.Men hon är uppe på garderoben eller under byrån när jag kommer med ögonsalvan. Två sorter ska det vara. Det går att komma åt henne och klia henne bakom örat och smeka henne när hon är under byrån men det är lite svårt att få salvan på rätt ställe där.

Vad mysigt vi ska ha det på morgnarna nästa vecka, jag åker ju hemifrån vid 7-tiden.Undrar om det räcker att gå upp en halvtimme tidigare?

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Simson
0

Oj det låter som en jobbig vecka! Ja de små liven har en egen uppfattning om vad som skall göras! Inte alltid samma som vi tvåbenta tycker.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

destiny
0

Jag blev tvungen att ge min ene skyggis ögondroppar. Det gällde att få in  honom på något ställe där han satt och tittade upp på mig så jag kunde droppa ögondropparna i ögat på honom från lite avstånd. Jag hade ställt en säng på högkant längs en vägg. Han gillade att sitta där mellan sängen och väggen. När han tittade upp på mig passade jag på att droppa i ögondropparna.

Lycka till.

kattassen
0

#0 Sätt på henne en sele om du har, det underlättar när hon måste "tas" fram någonstans. Är även ett bra "handtag" att hålla i när dropparna skall i.Flört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus