Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bilder-filmklipp
Läst 1725 ggr
Naquita
0

Uppd bildBOMB sturkökolonin bl.a

Hihi, denna veckan har varit både bra och dålig. Igår åkte 4 kattungar till stödhem och långhåriga Skrållan också till Stödhem. Tapas skulle också med de andra kattungarna men "försvann" och dök upp 2 timmar försent bakom bänken på NEDERvåningen. Givetvis ser min perser Noah SÅ oskyldig ut och har INTE ALLS öppnat dörren till övervåningen när matte duschade…

I måndags lämnade jag och Melinda SturköThina och Britney utan svans till nya hem i Malmö.

Och iförrgår blev Jonna, Tissla, Cornelia, Sissel och Marisoll BOKADE till permanenta hem:))

Och igår blev golfkatten Julia bokad:))

Och på bloggen (www.ronnebyshittekatter.blogg.se ) ser ni mer bilder på kattungarna som söker hem:)

Lite bilder på turkatterna:

VACKRA kattungen Tissla:

Lilla bus-Jonna blev ÄNTLIGEN bokad efter 3 månader! hos mig.

Och hon får följa med sin bästis Julia….

Och snygga Sissel,  :) nyfiken som få

och hennes gudomligt vackra syster Cornelia får följa med henne….

tillsammans med mamma Marisoll…. 

Och de som hamnade i stödhem igår och söker PERMANENTA HEM:

(kattungarna finns i Västerås och Skrållan i Upplands Väsby)

Zlatan, svart hane ca 12 veckor

snyggingen Truls, cirka 13-14 veckor.

Söta paddan Tindra leker tittut! cirka 12 veckor

Lille Trassel vill fortfarande inte komma med på bild. Cirka 12 veckor.

och långhåriga Skrållan.

och de som vi lämnade i Måndags i perm. hem var:

Thina

Britney

maila mig på emma@kks.nu om ni är intresserade utav kattungarna eller Skrållan

Det var allt, for now;)

Jessica77
0

Vilken tur att jag få träffa dessa kattungar ändå…….Skrattande fast jag inte kunde ta imot någon själv just nu……Rynkar på näsan

Men ska springa över till Linda79  sen när hon kommer hem…..längtar Kyss

Ankie
0

Härligt!!!!!

MelindaS
0

Lycka till kisarna! Är så glad många av er sturkökatter fått egna permanenta hem. Fick rapport från Britneys nya matte att det går jättebra allt. Jag är så glad hon fick ett så kanonbra hem.

Kramar Melinda

Sidentass
0

Grattis till stödhem och permanenta hem..vilka underbara bilder..man blir ju alldeles matt när man ser dom!!

Linda79
0

Rapport från mig:

Det går toppen. 3 av dom 4 små charmtrollen har varit framme och lekt med dom stora lejonen. Det är bara lilla Trassel som är lite svårflörtad.

Bilder kommer ikväll…=)

Kram från Linda med familj, Puck, Pikachu, Chikorita och stödisarna Tindra, Zlatan, Trassel och Truls.

maggan47
0

men vilka söta katter, och så bra att så många redan är bokade till permanenta hem, ursöta kissar

Maggan47

lilo-nova
0

Jag såg att många var bokade på kks sida! Jätte kul! Helt underbart att se att så många får komma till egna hem! Kyss

teserese
0

va skönt att Britney fått ett hem.. Då slutade den historian lyckligt=)

Alexej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Naquita, du är fantastiskt!!!

Du har hjälpt så många katter och du ger aldrig upp.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Naquita
0

Åh tack Alexej. jag gör bara vad jag kan och orkar, hade behövt göra så mycket mer än jag redan gör!!

lilo-nova
0

Ska du ta in flera katter därifrån!? Eller har de kommit in???

Naquita
0

#11 igår kväll togs Laban och Bill in och åkte direkt till sitt stödhem i Kalmar:)  Nu är der paus ett tag tills de här hemma flyttat till perm. hem den 27e  augusti och 2a september

På bild Skrållans bror(?) halvårsungen Laban som äntligen är i stödhem!

Och Bill fick också komma in ÄNTLIGEN:)

Men gissa vad, en till "Bill-kopia" har dykt upp….SUCK

Naquita
0

Och UNDERBARE Nisse var med hela kvällen och höll på att hoppa in i bilen hihi. Honom ska vi inte ha in ännu, tyvärr. Någon som vill ha en helt underbar 14månader (?) gammal kille??

Naquita
0

Åh ja kel mera mera!!

Naquita
0

Men om jag gör såhär vill ngn hämta hem mig då?

lilo-nova
0

Ohh så söt han är!Skäms Menskulle de inte komma och skjuta katterna som var kvar i september?Gråter

lilo-nova
0

Puttar för lillnisse! Kyss

mymlanbus
0

Lilla Nisse… jag älskar Nisse! Han är ju bara ljuvlig! Är han alltid sådär kelig?

lilo-nova
0

#18 Visst är han underbar! Tänk er en sån gosig katt! En som så gärna vill följa med hem! Gråter

Naquita
0

#18 han är ALLTID sådan. men man får INTE ta upp honom, då blir han "skygg". skjutandet är ju stoppat tillfälligt, så just nu koncentrerar vi oss på de dräktiga och mamma o ungarna o honorna, men det är svårt när det bara är hanar som går i fällan:P

Naquita
0

Kattkommando Syd har lyckats stoppa avskjutningen tillfälligt, och vi får lite tid till på oss.

Så kom igen nu kattvänner, hjälp mig rädda "mina" katter! Här kommer en aktuell lista på de katter som är kvar ute:

Nisse, supertam blåvit ungkatt
bruntigre hona(?)
vit hane med cremefläckar
Paulus, bruntigrevit hane
Blåköldpadd mamma med 4 kattungar(en blåtigre, en blåsköldpadd , och troligtvis 2 blåa till)
Dräktig blåtigre hona
svartsköldpadd långhårig vuxen(?) hona

Eventuellt finns det fler bruntigre och blåtigre katter och att vi har sett dom huller om buller, och trott det är samma katt hela tiden. Det märker vi!

De som är intagna och söker PERMANENT hem är:

Ronneby:
Dafne, Bruntigre hona med sina ungar födda 080814:
Afrodite blåsköldpadd och vit långhårig hona
Athena svartsköldpaddsilvertigre hona, troligtvis korthår
Akillez, svarttigré långhårig(?) hane

Västerås:
kattungarna;
Tindra, svartsköldpadd hona
Trassel, cremevit hane
Truls, rödvit hane
Zlatan, svart hane

Upplands Väsby:
Skrållan, Bruntabbyvit långhårig halvårsunge

Kalmar:
Laban, bruntigrevit hane(?) 5 månader.
Bill, bruntigre 14 månader gammal hane

Alla andra som jag inte räknar upp här har blivit bokade till permanenta hem!

Naquita
0

vite hanen med cremefläckar(dålig bild)

mymlanbus
0

Lille grabben… kolla in hans vackra ögon… som säger… jag vill, det är väl min tur att få komma in nu?

Förstår att grabbarna också vill komma in, det börjar väl kännas tomt när brudarna och ungarna mer eller mindre försvunnit… eller?

Lilla Nissegrabben…

lilo-nova
0

#23 Är inte Nisse en kisse för dig???Flört

mymlanbus
0

#24. Han skulle vara 100 för mig… men som det är nu (arbetslös och 1 vuxet barn hemmaboende) så kan jag inte… önskar att jag hade en sjö av pengar :( eller ett stort hus på landet där Nisse kunde bo med mig…

Lilla Nisse Gråter

lilo-nova
0

#24. Jag vet hur det är att vara arbetslös!Rynkar på näsan Förstår dig! Men även om jag bara jobbar som säsongsanställd just nu, så är jag ju arbetslös på vintern!Gråter Innan var jag arbetslös ett bra tag!! Jag har en sambo som pluggar och 4 st Kysskatter att ta hand om, för lån vill vi inte ha! Ditt vuxna barn betalar hon/han inget! Det fick jag göra när jag bodde hemma! Klart du ska ha en liten katFlörtt!

lilo-nova
0

Puttar för Nisse! Han är värd allt!

mymlanbus
0

#24. Hon är med arbetslös, har nyss gått ur gymnasiet och ville inte plugga vidare på universitetet… :) så jag har en 16-åring i gymnasiet med studiebidrag och vuxna tjejen utan inkomst, så det är knappt med ekonomin :) precis att vi själva klarar oss tyvärr…

Inte lätt som ensamstående med barn, det kan jag lova :(

mymlanbus
0

Men jag fortsätter att putta hårt för lille Nisse… se på han bara… lille grabben :) och kelen är han dessutom… vilken kattsnygging :)

PUTT!!!!

lilo-nova
0

#29 Nä det är inte lätt! Men man får kämpa på! Det brukar lösa sig! Flört Putt för Nisse & de andra!

mymlanbus
0

Putt för alla kissarna :)

Naquita
0
Naquita
0
Naquita
0
lilo-nova
0

Putt!

mymlanbus
0

Är här och tittar på lille Nisse och alla de andra missarna… och puttar!

lilo-nova
0

#36 Man kan inte låter bli att titta på dessa sötnosar!Kyss

Ankie
0

Jag kan inget annat än att putta och hoppas…..

Naquita
0

ett nytt försök att få in katter ikväll. HÅLL tummarna!!

lilo-nova
0

Det ska jag göra! Lycka till! Oskyldig

Naquita
0

igår var det en händelserik kväll, kolla in det på min blogg:

www.ronnebyshittekatter.blogg.se

Och missa inte Nisses demonstration utav Droptrapen;)

'

mymlanbus
0

Lille Nisse… han är så go den lille grabben :)

lilo-nova
0

Så bra att de 2 kom in!Kyss Men NisseOskyldig då????

annebeate
0

Nisse är helt underbar och vill så gärna få komma in. Varför inte ta in honom. En sådan härlig kisse borde vara lätt att placera ut. Blir lite ledsen att Nisse får gå kvar där ute när han så gärna vill in. Han verkar be om att få komma in.

Naquita
0

#44 det har inte funnits någon lösning för honom, och de stödhem som kommit in har varit villiga att ta skygga katter. Dessutom är han hane och kan inte föröka sig så han har inte ansetts vara akut. Man kan inte ta in alla hanar först.  Men igår bokades han och flyttar om allt går som det ska på tisdag till perm. hem.

Puma77
0

Wooohoooooooo

//Pia

Fagddu
0

Vad kul för Nisse! :)

mymlanbus
0

Underbart för lille grabben :) min i hjärta och sinne… men i verkligheten så kan jag just inget annat just nu än att hjälpa till att putta för resterande kissar.

/Malin

lilo-nova
0

Lycka till lilla Nisse! Du härliga kisse!Kyss

Tramsa
0

puttar för kissarna.

annebeate
0

Oj vad härligt för Nisse, denne underbare  kisse!Glad  Nu gäller det att även de andra kan placeras. Så du som kan ta emot en kisse, var snäll och hör av dig.

lilo-nova
0

Putt!

Naquita
0

Nisse vägrade följa med hem igår:(( ett nytt försök ikväll!

Fagddu
0

Vad synd! När man väl hittat en hem så ska han trilskas. Bättre lycka ikväll. :)

lilo-nova
0

Oj då! Det var typiskt att han inte ville följa med nu!Rynkar på näsan

Ankie
0

Men visst är det väl typiskt. Nu hoppas vi på i kväll och puttar för de andra missarna

destiny
0

Hur har det gått med Nisse?

Det är den 1/9 imorgon… Står på hemsidan att det datumet är den dagen resterande katter ska skjutas. Gråter

lilo-nova
0

#57 Datumet är ändrat! Nisse är nog tingad, de ska bara få in honom nu! Han ville inte nu när det var hans tur! Flört Nisse är underbar! Kyss

destiny
0

#58. Så skönt. Glad Hoppas Nisse kommit in nu. Och att katterna som är kvar kommer in dom också.

mymlanbus
0

Grabben… "min" lille Nisse… alltså, jag blev liksom kär i Nisse Skäms han är ju bara för gullig :) så glad att han har fått ett hem :)

*viskar och önskar att Nisse har kommit in nu*

annebeate
0

#53, Förstår inte, han ville ju komma in!

mymlanbus
0

#61. Jag  tror att Nisse bara busar lite :) såklart att han vill komma in, eller hur?

annebeate
0

#62. Han borde vilja detta. Han är så underbar!

Naquita
0

Nisse ville inte in igår heller:(  Vi vet inte om han blivit skrämd, eller vad han pyssar med. vi har inte velat ta han med fälla innan, vi trodde ju han skulle gå in i buren som alla andra gånger. Det är precis som att han förstår att nu är det allvar . så ikväll ska vi ta fällan som han så fint "demonstrerade" sist. Dumma Nisse, du ska ju med upp till GBG  permanent hem imorgon!!

här kommer en bild p fine Paulus, en riktig tuffing i akuthemmet. läs mer om honom i min blogg om en stund:)

lilo-nova
0

#64 Såg att du har många tingade katter på kks sida!! Så kul för dig! Såg också några nya ansikten! Lilla paddan! Så söt! Såg också att den svarta långhåriga katten blivit tingad! Jätte kul!! Oskyldig

annebeate
0

Då är det bara att hålla tummarna  att Nisse är "snäll" i kväll.

MelindaS
0

Jag har träffat många katter i mitt liv men jag ska säga att någon mer charmigare katt än Paulus får man leta efter. Han är så cool och speciell. Han är så duktig. Idag när jag varit och handlat och stod och packade in varorna i kylskåpet så märker jag en katt går runt mina ben. Mina egna katter brukar göra det så jag reagerar inte så mycket på det, tills jag märker att det är ju Paulus! Han kommer fram jättenära när han märker jag pysslar med annat. Då kommer han och så plötsligt sitter han jättenära en och tittar på en och undrar jättenyfiket -vad gör du? Paloma är lite mer blyg. Men hon kommer nog snart också att våga komma fram lite mer snart. Paulus och Paloma är så söta tillsammans. Ni skulle se dem när de ligger och gosar med varandra. Paulus går och buffar och kelar med Paloma hela tiden.

Kramar Melinda och kattligan!

lilo-nova
0

#67 Naw så fint!

lilo-nova
0

Hur går det med Nisse???

mymlanbus
0

#69. Ingen uppdatering på bloggen i alla fall…

lilo-nova
0

#70 Man är ju rätt nyfiken av sig!Skrattande

lilo-nova
0

Naquita såg att Kasper, Bosse & trasel var tingade! Gud vad skönt/kul för dig/er! Vilka söta kattungar det har kommit till din sida på kks!

Naquita
0

Sist vi var ute fick jag själv ÄNTLIGEN SE blåsköldpaddmamman. så vacker, så fint blåsköldpadd tecknad. mycket creme i ansiktet, o stora härliga fläckar över hela kroppen, riktigt melerad. Den senaste veckan har bara den blåtigre ungen synts till med henne :-(

Nisse var tyvärr på sin vakt och honom fick vi inte in:(( Han hängde med den bruntigre ungkatten som är kvar, och var mätt o belåten efter att fått fisk ifrån båtarna, så de busade bara runt och retade oss. Nåja, perm. hemmet vill vänta på honom:)

NÅGON SOM KAN VARA STÖDHEM ÅT MAMMAN OCH HENNES UNGAR(HUR MÅNGA DET NU ÄR KVAR)

Fagddu
0

Skönt att permanenthemmet gärna väntar på sin kisse. Men synd att han ska bråkas så mycket när han nu har fått ett hem. Jaja, bättre lycka nästa gång :)

Ankie
0

puttar för katterna som är kvar.

SagaLina
0

Hur många ungar rör det sig om ungefär tror du?

snickan
0

Han är så vacker Nisse, och nu ska han visa, att när han inte fick följa med då han ville det. Då får ni jobba lite mer att få in honom. Han påminner min Ella, hon kommer också från kks. Hoppas att ni får in honom snart

Naquita
0

#76 mammans ungar menar du? hon har setts med 4 små, men sista veckan har bara en bvlåtigre funnits vid hennes sida:( längre bort har 2 kattungar dykt upp själva utan mamma i en låda, det kan vara hennes som virrat bort sig.

snickan
0

Har ni inte lyckats fånga vackra Nisse ännu. Jag håller tummar, att ni får in honom

lilo-nova
0

Putt!

annebeate
0

Nu får allt underbare Nisse sluta att retas och komma in.Flört

mymlanbus
0

Men lille Nisse då… vaffö gör han på detta viset? Klart att vill komma in, vad är det där för skumma grejer han har för sig… lille grabben då, hopp nu in i buren så att du får ett alldeles jättefint hem, de väntar ju på dig :)

*viskar… dumma Nisse… han bara skojar med oss va?*

lilo-nova
0

Putt!

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.