Djurpolisen på Animal Planet
Brukar ni titta på Djurpolisen på Animal Planet? Jag tycker själv att det är kanonbra!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

jag tittade på det inatt när jag var sömnlös….ibland blir jag lite irriterad när det sänds avsnitt som jag redan sett en eller ett par gånger… men nattens avsnitt hade jag inte sett….tittar mera nu på semestern än annars då jag annars bojkottar det mesta på TV….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Jag har sett det några gånger och tycker att systemet med djurpoliser verkar fungera bra. Känns verkligen som att vi skulle behöva införa det även i Sverige.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag har också tittat på programmet och är verkligen full av beundran över deras resurser. Sedan får man blunda ibland när det blir "läskigt"…man får ju se precis hur det ser ut i verkligheten med miss-skötta djur…
**Cammo

Jag har jobbat hos Michigan Humane Society i nio månader, dom är ibland med i programmet. Har tagit med en kisse därifrån, även om det finns hur många hemlösa katter som helst här, det var kärlek vid första ögonkast :) Jag tog hand om honom när jag jobbade där som veterinärassistent (volontär).
Verkligen en stor skillnad med hur Sverige "hanterar" djurskyddsproblem.
/Miranda
vad intressant att du har arbetat med Michigan Humane Society! Det får du berätta mera om för oss här i Hittekatter!
Förstår dig att du tog med dig din kisse hem från USA! Man vill ju inte skilljas från sin fyrfota kattvänner. (Vi har precis flyttat hem till Sverige med våra katter ifrån Nederländerna. Fast det är ju så enkelt numera när det bara är inom EU.)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag brukar också titta på programmet ganska mycket och tycker att vi skulle behöva här något liknande…
kram/ Ladykatt
Samma här.
Det ända program jag ser på tv.
Samt alla svenska djurprogram förståss.

Samma här. Tittar så ofta jag kan på programmet. Tänk om vi hade liknande "poliser" här. Vore verkligen bra.
Jo,djurpoliser behövs i Sverige.

Jag älskar det här programmet, samt animal planet. Men nu har jag lite avvänjning. Blev lite väl fixerad en tid :-). Får då kunde min hjärna samtidigt bearbeta det som händer här i Sverige. Men ibland behöver både hjärnan och kroppen en paus i räddandet. I varje fall min kropp.
Miranda - att säga att jag är avundsjuk är ett understatement så att säga. Det är min dröm, om den inte går att uppfylla här vill säga. Berätta gärna mer någon dag.
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, det är alldeles för slappt i detta land! Man kan komma undan med vad som helst när det gäller vanvård och misshandel av djur. Tycker absolut att vi ska ha djurpoliser, som ska ha rätt att agera kraftfullt i akuta ärenden och inte bli stoppade av myndigheternas sakta malande kvarnar.
Och ja, jag brukar titta på Animal Rescue Patrol och liknande, så ofta jag hinner.
Evangeline
#11 Ja en lagskärpning är verkligen vad som behövs.
//Lena

en fråga: finns det fler sjukdomar i USA. Det är ofta dom pratar om hjärtmask? tro jag, gäller nog iaf mest hundar… dom verkar ha en mindre tröskel på katter dom räddar när det gäller om de är för vilda?…..
bara små funderingar från lilla jag…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/