Vi kan ställa upp som akuthem.
Jag och min sambo kan ta emot 1-3 kattungar som akuthem med ett katthem bakom. Ett krav är dock att kattungarna är undersökta av veterinär, vill inte riskera att få hem någon smitta till våra egna katter.
Vi bor i Umeå.

Jättekul att ni vill öppna ert hem för behövande katter. Så här års skriker katthemmen efter akuthem.
Men det funkar inte att lägga ut ett anrop här på sajten, då lär inget katthem höra av sig. Mitt tips är att du letar reda på ett katthem i din närhet, kontaktar dem direkt och anmäler dig som akuthem.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Säger som #1; jättebra att ni kan tänka er att ställa upp som stödhem. Det är tyvärr ont om katthem däruppe i Norr. Hittekatten i Piteå håller på att aveckla sin versksamhet och får inte ta in fler katter. Kattakuten i Norr är en förening som verkar i området men de har inte något katthem ännu. Däremot söker de efter stödhem.
Här är länken till deras hemsida: Kattakuten i Norr
Tror även det ska finnas någon privat verksamhet i Umeå men vet inte hur man kommer i kontakt med dem.
Du kan även kontakta Hittekatten i Piteå de brukar ha bra koll på läget i den delen av landet. Hemsida; Hittekatten i Piteå
Mvh Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

http://djurskyddet.umea.com/vi%20soker%20hem.htm
Här är Djurskyddets hemsida här i Umeå..Där finns det många katter som önskar nya familjer!
Anita
Jag har pratar med djurskyddet, känner en som är aktiv där också, men det har inte haft några kattungar i behov av stödhem. Kattakuten norr känner jag också till de som jobbar med det, men de verkar inte heller ha problem med att hitta stödhem åt kattungar utan vuxna katter är problemet och vi kan inte ta en vuxen katt då en av våra honor inte accepterar vuxna katter. Jag vet att många som är aktiva i olika katthem över landet hänger här, så tänkte att någon kanske har ett akutfall där de är beredda att transportera en bit.

Va?? Har de inga problem att hitta hem
??? Sjukt vilken skillnad det kan vara om man jämför Skåne!
Det är väl så att de har mest mammor med ungar som beöver hem och vi kan inte ta hem en vuxen katt, moderslösa kattungar brukar oftast inte kunna äta själv och det går inte heller då vi inte har den tiden det krävs att mata.
putt