Chikorita på promenad
Chikorita var ute idag i selet och hon stornjöt. Här kommer lite bilder…Minsta dotterna Tilda ville så gärna hålla kopplet.
Vid ett träd på våran gård fick hon ett ryck och sprang uppför det i snabb fart. Jag hann inte blinka. Tur jag höll i kopplet.
Pikachu var ute precis efter henne men inga bilder togs då han har varit lite rädd att gå ut, så nästa gång kommer lite bilder på prinsen=)
Puck gillar inte alls selet så han får nog förbli innekatt.
Kram// Linda och katterna
Oj vad spännande.
Själv låter jag Tudor vara inne. Han är inte intreserad och lite rädd för nya saker om han inte är hemma då där han är trygg. Han har nog fått sin beskärda del under uppväxten. Samtidigt så undrar jag ibland hur han fick ärret på sin bakre tass så han är nöjd som det är nu. Kanske någon gång i framtiden att han får smaka på det men då måste det vara ett mycket lungt ställe.
//Pia
Och en sista när hon låg i min famn på väg in efter ca 1 timmes promenad…nöjd och glad var hon=)
#3: Vi trodde inte att Pika skulle vilja gå ut igen sedan första ggn. Han blev skrämd av ett ljud men det gick galant han hade t.o.m svansen uppe och inte mellan benen denna gång.
Envishet och tålamod…han sprang efter små fjärilar och flugor.
Lille plutten. Så kul för honom och vetskapen att han sen kan komma in i tryggheten igen.
Då Tudor inte är så lätt att bära och lätt blir skrämd så vill jag inte just nu.
Chikorita är ju så bedårande och vad kul o klättra i träd.
//Pia
Jag blev så paff bara för jag trodde att hon bara skulle klösa mot det…ack så fel jag hade, hihihi.
Jag måste tillägga att han står och jamar och vill ut igen direkt när han kommit in men ger sig efter 5 minuter max. Han gillar att vara både inne och ute…flexibel lr vad säger man?
vilken sötkisse i koppel Maggan47
Chikorita hälsar och tackar…

va fin hon är chickorita

Vilken vacker katt! Lika lurvig som mina skogisar..
Kram/Anita