(tillfälligt löst)Hjälp oss rädda Agnes!
Häromdagen var jag och fotograferade en underbar liten katthona vid namn Agnes i Backaryd, Ronneby åt Birgitta i KKS. Är ni intresserade utav Agnes kontakta då Birgitta birgitta@kks.nu**
Agnes är kastrerad, vaccinerad och id-märkt. Hon är utekatt och vill fortsätta med det.
**
Agnes var en jättemysig 6årig hona. Lite överviktig så hon behöver nog banta;P Hon strök sig mot oss även om hon aldrig träffat oss förut, hon spann och kelade och mös:) Mycket mysig kisse.
**Husses fru har dött och han är tvungen att flytta ifrån tjänstebostaden på landet där de bott sedan agnes var liten, in till stan i en liten lägenhet och Agnes kommer inte trivas som innekatt. agnes har tidigare haft kattkompisar så hon funkar med andra katter.
Senast 19 Juli måste Agnes ha fått nytt hem annars kommer hon få somna in
:(**

_jag vill ut!
_

Gosa e mysigt

puttar upp för vackra Agnes…någon som känner någon…
Så vacker Agnes är. Det måste finnas någon som kan öppna sin dörr för henne eller känner någon som kan göra det.
*puttar för fina Agnes*
Puttar oxå för en fin kisse.
JAg puttar också för den lilla vackra damen! Så olyckligt datum! Då är ju alla människor på semester….något hopp om fördröjning?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Puttar också för Agnes. Det är som Gunilla skriver en svår tid just nu för placering. Om ändå någon bara tillfälligt kunde ta in henne.
Hur vet han att hon inte skulle trivas som innekatt?
Jag förstår att det är svårt om en katt som bor kvar i tidigare miljö och har fått gå ut men nu inte får det, men det kan gå bra då man helt byter miljö. Det fungerade bra för mina katter att vara ute på landet och endast innekatter i stan. Det kan väl vara värt ett försök i alla fall.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
detta är inte mitt ärende, jag fotade bara åt Birgitta. Men jag pratade en hel del med honom i bilen på vägen dit och hem och han är väldigt bestämd med att katten inte skulle trivas som innekatt. Den 19e ska tjänstebostaden vara tömd(hans fru var präst därav flytten eftersom hon dött)
Agnes måste räddas. Det måste finnas någon där ute som kan öppna sin dörr för henne. Inte skall hon behöva dö.
Det kan gå jättebra om det bara finns en balkong att näta in åt katten. Då kan katten vara ett jättebra sällskap för änkemannen. Sen kan man så kattgräs å mynta så då kan katten stortrivas, fast den inte får springa vind för våg. Hoppas att mannen får en lägenhet med balkong, han kanske inte tänkt så långt i sorgen å flytten å allt va det innebär
Puttar upp för Agnesgumman! Kan det inte få lite respit, just i semstertider?
Nu vet jag ju inte situationen bakom beslutet, men hade min livskamrat gått bort, och vi gemensamt hade haft en katt så hade det varit självklart för mig att göra vad som stod i min makt för att behålla katten.
Precis som påpekas ovan är det inte alls säkert att katten skulle vantrivas inomhus. Möjlighet till balkongvistelse, eller promenad i sele kanske skulle "duga".
Neeh, jag ska inte åka och fota katter det är bara så. lutar åt att hon får komma hit. 

Puttar!!!!!!!!!!!!!
putt
puttt
Agnes kommer hit på söndag. Dessvärre går det inte alls att resonera med denna hussen, ni vet det är en sådan där ägare som bara VET att hans katt aldrig hade klarat det och det…Men här blir hon ju innekatt så vi får se hur hon funkar. 
Vilken fin tjej öch så lik "min" Snörvel. Hade jag bott annorlunda så…

Lycka till Naquita!!!
lycka till säger jag också till Emma, med det stora hjärtat kram Maggan47
lycka till nu!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

t

kanske en blivande kompis till Teddy ??? 

Har husse/matte lämnat ifrån sig katten och skrivit på överlåtelsepapperna kan väl inte dom säga något om hur katten ska placeras sen?
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Vad bra att kissen får komma hem till dig. :) Synd när kattägare är så där enkelspåriga och inte alls lyssnar. Tyvärr inte allt för ovanligt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Näe Bosses ägare var likadan
Då kan vi andas ut för Agnes skull i alla f all!
vad skönt att det ordna sig för agnes.
Ja, nu är hon här. Usch vad överviktig hon är:(( 3 gånger större än min persehane, och levt på blötmat och delikatessmat hela sitt liv.
Noah och agnes har redan hälsat, det var inga fräs ingenting. gick jättebra:) Wilma och Amigo e tjuriga som vanlgit;P

Hoppas att det år bra att ha henne inne nu. och hoppas att hon får ett pemamenthem snart,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Pust. Haha, Naquita, då blir hon billig i drift! Skojar bara…..Men det fattar du väl, hoppas jag….

Du är en ängel Naquita! Hoppas hon snart får ett eget hem.
Ja, jag hoppas hon får ett nytt stödhem/permanent hem snart då hon tar upp mycket plats*ironi* här hemma;)
Hon är en väldigt mysig hona men hon skriiiker konstant hela nätterna vid fönsrena, hon vill ut:(