Katter från Djurhjälpen?
hejsan. jag har goliat o tilda från djurhjälpen.
goliat köpte jag i mars förra året o tilda började jag som jourmatte åt, men kunde inte låta nån annan få henne så här är hon.
hejan jag har underbara Mysan och Angelica därifrån.
Mysan adopterade jag direkt för drygt 1 år sedan. Angelica kom som jourkatt för 8 månder sedan men en sådan underbar katt kunde jag inte släppa.
Jag har inte arbetat där men vi besöker dem väldigt ofta.Det är ett väldigt trevligt katthem med många härliga både två och fyrbenta där.
Vilken gosekisse du har på bilden så söt.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Vad roligt att höra, mår kissarna bra då? Jag har träffat alla dom katterna :) Själv har jag f.d Hjalmar och Fannie 2. Dom mår jätte bra och i helgen bär det av till landstället, vilket dom nog tycker ska bli skönt, bara en massa ängar och hagar :)
tilda o goliat mår bara bra. tilda kommer fram mer o mer o jag får lite snabbt klappa henne

Åhh! Har du Hjalmar hemma? Vad kul! Hur är det med honom?
Det var jag som fångade in honom under Husbyprojektet. Minns honom som väldigt vindtyrig, lite blyg, men charmig.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Vad roligt att du träffat både Mysan och Angelica då kan du kanske berätta lite om dem från deras tid på katthemmet.
Båda kissarna mår bra och gör framsteg hela tiden. Mysan tar numera oftare kontakt genom att stryka sig mot mina ben och jag får klappa henne ganska mycket. Angelica kommer gärna nära och tar godbitar men är fortfarande misstänksam mot händer. Får klappa henne lite i förbifarten och hon biter mig i fötterna eller vaderna när hon väntar på maten.

jag har ingen egen kisse därifrån men är akuthem till dom… har en mamma med en 2 veckors bebbe nu……
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Tack Pelle för bilderna på mina underbara töser. Du har rätt i att Mysan är lite egen och det är nog därför jag älskar henne så mycket.
Hjalmar var ju också en charmprick.

Vad roligt att se gamla bilder, jovisst har min gunvald(f.d hjalmar) en cool svans, den får man nu för tiden ta på hur mycket som helst! Gunvald mår jätte bra, han är hur tam som helst nu, han ligger i knät, springer efter mig här i huset och skriker som bara den! Han har även varit hos vet. och fått sin årliga vaccination, besök gick som en vals på rosor! Vad roligt att höra av från någon som var med från början liksom, vill du berätta om hur det var och sådära? Hur såg det ut där dom bodde och sådära?
Mysan och jag blev aldrig närmare kompisar tyvärr, vilket är synd då jag alltid gick och kolla på hennes vackra yttre. Men det klickade aldrig som det gör med en del katter. Angelica däremot, hon var så rädd först, hon liksom for och flög så fort man visade sig, även om man som alltid i princip smög fram och pratade lugnt. Men det släppte med tiden, hon var inte lika rädd, vågade ta gobitar ur handen och kunde ibland våga sig ut till köket och smygkolla på oss när vi åt, men upptäckte vi henne så kollade hon bort precis som: Oj, dom såg mig, om jag inte kolalr på dem så kanske dom inte ser mig. Hon var en riktigt liten princessa, när hon vågade sig fram så stannade tiden just för att vi visste hur rädd hon varit men nu började komma ur sitt skal. Jag och johanna som jobbade tillsammans brukade säga lungt: Angelica är på väg ut, stå still :)
Vad roligt att höra ifrån er alla! Ska ta ett kort på gunvald när han visar magen, det ser ut som om han har ett par byxor(gråa) och skjorta(grå) som är uppknäppt och visar den vita lilla magen.
Tack för att du berättade om töserna. Angelica var väldigt rädd och gjorde utfall mot oss när hon kom men uppskattade våra katters sällskap. Jag förstår precis vad du menar med hennes nyfikenhet som tog överhand. Hittade den här länken www.tassebo.nu/angelica.htm
På bilderna är det Angelica, Sussie och Aramis en av våra jourkissar.
Vi har Anton från Djurhjälpen i Vaxholm (birmaliknande misse köpt 2003). Douglas från Akutgruppen, Simon som "bara kom" (inte fick plats på något katthem och valde oss som familj) och Sabina från Tasseland (fortfarande stödis efter 3,5 år hos oss).

Hej har Boris från när Djurhjälpen hade sina katter i lägenheten dvs. 2001!
Haar inga katter från Djurhjälpen själv, men är fadder åt Liv från Djurhjälpen, oerhört vacker kisse , som jag önskar ett eget hem Maggan47