Bortsprungen katt hjälp med tips
Jag har haft min chefs katt eller ja förra katt här hos mig i en vecka nu. Den som ska flytta till Nya Zeeland. Och igår rymde den. Jag vet inte vad ja ska ta mig till. Ingen katt har någonsin rymt från mig innan så jag vet inte vad ja ska göra. Ett fönster var öppet, ingen av mina katter har kunnat kommit ut där för det är för spärrat. Det är ett sånt fönster som man öppnar nere på kortsidan så hon har alltså tryckt sig ut i en väldigt liten öppning. Trodde inte det var möjligt. När Iris löpte så försöka hon komma ut där hela tiden men lyckades inte. Och hon är mindre än Mona… Snälla kan någon hjälpa med tips. Hon känner ju inte mig så bra ännu men hon är en tam katt. Har pratat med grannarna och dom lova att säga till om de ser henne. Vi har en stor skog bakom vårat hus. Men det brukar väl hålla sig nära huset? Vi har letat överallt… Om nån har nåt bra tips så snälla skriv det behöver alla tips ja kan få…

Hej,
Usch, inte kul att katten smitit, man blir så maktlös!!
Ställ ut mat i närheten, de finns ofta i närheten. Ha gärna fönstret öppet som innan, ifall hon vill hoppa in igen.
Svårt att säga vad man ska göra, svårt att veta hur de tänker. Glöm inte anmäla henne försvunnen hos polisen och sätta upp lappar i området!
Lycka till!! Jag håller tummarna!
Kanske du kan låna en fälla från komunen?
Alltå bara ja ser henne så hon inte svår att få tag på hon e super go och tam. och går fram till vem som helst. Testade med mat men alla grannkatterna på gården kom ju då. En hel flock på altanen :) Så det funkade inte alls. Stackars Mona
Var i landet har hon försvunnit och hur ser hon ut, detta med tanke på om det finns någon som bor i området eller intill som är ute på forumet och som skulle kunna hjälpa till att hålla utsikt efter henne.
tror inte nån bor här… Det heter Runden ligger typ 1,5 mil från Dingle och 1,5 mil ifårn Munkedal. Det är en liten gård. Litt i skogen :)
I nuläget vore det bra om du kunde få låna kattfälla av kommunen, polisen eller något katthem. Finns det möjligen någon här på forumet som kan hjälpa till med fälla?
Alltså ja kan nog låna fälla av kommunen men problemet e grannarnas katter de springer här hela tiden. De kommer ju gå i fällan

Håll bara koll på fällan så får du släppa ut dem direkt igen, kanske kommer du till sist att fånga din rymling. Det är en chans iallafall, bättre den än ingen… =(
Jo ja ska kolla det. Tack för tipsen.
Sist fälla ja låna av kommunen var paj och rostiga spikar som stod rakt in i fällan. Ska kolla med en annan ja tror kan ha fälla
Kanske du kan prata med ägarna till de närmsta katterna och de kan hålla dem inne några timmar exempelvis några kvällar i rad så du har en chans att få fram henne?
De har inte sina katter inne… De är ladugårdskatter. Vissa av dom är förvildade. Men annars hade det varit det bästa. Hålla tummarna för att vi hittar henne. Sambon kommer snart hem då ska vi gå ut i skogen och leta igen
ah, landet inte storstan inte 
Nej :)
Grann pojken hade sett henne igår runt andra grannens hus. Har varit där en timme och letat nu men inte ett spår
Har grannarna kollat förråd, garage och källare så hon inte blivit inlåst?
Ja sa till dom att kolla. DOm skulle komma in om de hittade henne
Är katten kastrerad
Japp den är kastrerad vaccinerad, både chippad och tatuerad.
Åh, Sofia, lycka till!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hur går det, har någon sett katten i området?
Nepp inget ännu. men har varit och visat bilder för alla som bor här runt om. Så de e helt säkra på hur hon ser ut

Håller tummarna! Fy vad jobbigt att tappa bort en kisse, och en annans oxå….
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#22 Jo ja vet. Känns fruktansvärt- Och imron ska vi åka bort. Men mamma ska vara här och passa hund och katter så hon ska ju oxå ropa. Det har aldrig hänt att nån annan katt smittit och vi har mät fönstret det är 4,4 cm och hur fasen har en vuxen katt kommit ut där? Helt sanslöst. Får bara hålla alla tummarna att hon bara är ute på äventyr och snart kommer hem

#23 Låter som att du har likadana fönster som jag, är nojig på dem redan, nu blev det värre, min Miss försvann en gång från balkongen när hon blev skrämd på den tiden jag inte fattade bättre….. skäms,,,,, vi hittade henne under en bil natten efter, jättenära lägenheten,
Ja håller tummarna för er!
Oj vad jobbigt - att det är en katt som du passar också gör det ju extra känsligt. Bra ändå att grannarna har sett henne, det tyder ju på att hon håller sig i trakten.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag antar att du inte hann känna katten så väl innan hon smet. Finns det någon som hon känner, tex. din chef, som skulle kunna locka på henne? Hon kanske vågar komma fram då?
Felet är, att chefen har flyttat tillNew Zeeland…..
#28 Aha, då var det inte lätt…

Åååh håller alla tassar och klor jag har i min närhet, det blir rätt många
har man tre egna katter och 9 jourkatter så 

usch..så jobbigt för er…håller hårt i tummarna..antar att du lagt ut mat som luktar gott o lockande..
håller hårt i tummarna!!

Kolla i trädtopparna oxå!!