Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 1140 ggr
Mettan
0

Kittykatts ungar öppnade ögonen i går.-12 dagar

Igår - nmidsommarafton hade all fyra ungarna öppnat ögonen. Tyvärr har jag inte kunnat plåta dem eftersom kameran krånglar.

Vet inte om det är batterierna som inte blir ordentligt laddade, eller om det är kameran, som äter batteri.

Vill inte stressa dem heller, för Kittykatt är så rädd om dem.

I tisdags - samma dag som ungarna ble 8 dagar gamla stod Ludde framför väskan och tittade in genomnätet. Kittykatt var i köket och åt, men kom ganska snart.

Hon ställde sig bredvid Ludde och det såg precis ut som om de var stolta föräldrar, som tittade på sina barn. Därefter tittade de på varandra, precis som om de kom överens de sade "Det är fina ungar vi har", för de nickade mot varandra.

Sedan pussades de och Ludde gick därifrån och Kittykatt kröp in i väskan.

Igår hade en av ungarna kravlat sig utanför väskan och Ludde låg och slickade den, så jag behöver nog inte vara rädd att det ska hända något. Nu har jag satt väskan i 2 kartonger, så att något sådant inte ska hända igen. Jag har också lagt ett tygstycke över både väskan och kartongerna, så det ska bli jobbigt för de andra katterna att komma in hos kattungarna. 

När de kan gå ordentligt ska de andra katterna få träffa bebisarna. Har inte heller kunnat se vilket kön de har, men det kan jag ju så småningom.

Ledin
0

å dom är ju så söta när dom öppnat ögonen o man ser hur förvånade dom är av att kunna titta på den som pratar med dom :D

Mettan
0

Ja, detta blir nog kul, speciellt när de börja gå och sedan börjar busa. Vad kul Ludde och Arche ska ha då!

Får nog lyfta på Luddes svans för att se om han har utropstecken eller ett up och nedvänt sådant, så att jag kan könsbestämma dem. De har ju inte fått några namn heller. Döåper dem nog efter några Disneyfigurer.

OM de är 3 pojkar blir det naturligtvis Tjatte, Knatte och Fnatte.

Sidentass
0

Vad roligt att alla missarna verkar så välmående..och dom är ju så otroligt söta när dom precis öppnat ögonen!!

Kat08ja
0

Vad kul dom är så söta då =)