4 små liv utan mamma
Hej igen , nu har det hänt igen..i går ringde telefonen,,en mamma påkörd efterlämnade sig 4 små 3 veckors bebisar..när de ringde kände jag jag orkar inte ,, jagh ar ett sår på magen 45 cm .. har intetagit stygnen.. vafan hur ska jag orka nappa dessa dygnet runt..
MEN vad gör man , jo man hämtar den nappar dygnet runt fast buken smärtat och ögonen glöder av trötthet..
Men så söta älskalingar .
Men oj har du ingen
som kan hjäöpa dej.
Jag känner med dej.
Småpyren.
Åh, elza du är fantaskisk! Ok, tänk så här. Ju mer du rör dig, desto bättre läkning får du i såret. Sant…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Det är ju inte så lätt,men jag hoppas kunna starta mata dem om någon vecka
Vem tar hand om de små innan dess?

jag har dem här hos mig
de nappas varannan timme dygnet runt just nu ..
de är ca 3 kanske 31/2 veckor
Hm… räcker inte var tredje elelr var fjärde timme? Hör med sofia här inne hon är proffs på nappning…

jag menar mata dem med lite fast mat så jag kan sova på natten

vad starkt jort av dig, du hade behövt tid till dig själv nu, hoppas att allt går bra med lillkisarna
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#3 du menar med kattungemat på burk eller…

Finns ingen tid just nu hoppas kanske att tiden kommer snart …
måste starta en skrammelburk till kattvällingen . Jag har inte så mycket pengar . mamma och pappa har sponsrat första burken kattmat .. 279 kr räcker kanske i 6 dagar…
Hm….. aningen tidigt….. Fast föda ska de ju börja få vids fyra veckors ålder…..Men så ofta som varannan timme behöver de ju inte. Den saken är säker. Om du låter det gå fyra timmar, så får du ju sova lite . Sen nästa vecka, så kan du ju introducera fast föda. De bör faktiskt klara sig bra då på vanlig mat.För bebbar förstås… Vi fick ju hit Esther när hon var 5 veckor och hon åt bebismat helt och hållet

okej veterinären sa varannan timme lydig som jag är gör jag så.. jag kanske kan ge dem bara 1 gång på natten..
Tack gunilla
jag tror de kan äta lite redan nästa vecka.. de går och har tänder.
det var lättare förra året då visste vi hur gammla de var .. de vara bara 10 dagar gammla då nappade jag 3 st
Hör med sofia elelr NAquita här inne. De är vana vid bebbar. Jag tror att du kan sova lite mer, även när du pratat med dem

japp .. jag har matat ofta . men inte när jag varit så här dålig .. tror det är därför jag oroar mig.. men nu har de fått nattens ranson,,,,kram och nattis
Kram på dig. Och sov gott minst i fyra timmar nu!
Lycka till med bäbisarna och du gör ett KANONJOBB!!!!! (jag har 6 men mina är fem veckor så jag behöver inte nappa dem)
Oj ytligare fler hemlösa utan sin mamma? Jag förstår att det e tufft jag kan tyvärr inte byta eftersom jag har börjat jobba mera här på gåden. Men jag säger som flera du gör ett kanonjobb :)

de sov i 5 timmar sedan vaknade jag av en opera.. hiihihi
först mata dem sedan mata mig själv,,.
de hade ju behövt vara hos en stödmamma . men tyvärr finns det inga mammaor ,, och det ska man ju faktiskt vara glad för..
nu ska jag mata mig själv sedan barnen.
kram bilder kommer senare i dag
Starkt gjort av dig:) Jag önskar er en glad midsommar :)
Kram:Katja
Ja Mia är en kämpe! Har lovat henne ta hand om de små när hon inte orkar mer, just nu jobbar jag, fyller år, och har Lilla Bandit som ska opereras nästa vecka. Startar en ny tråd om henne!
Det var jag som bad Mia hjälpa mig förra året, denna underbara ängel, när jag fick hem 5 moderlösa kattungar på ca 10 dgr som dumpats utanför en pizzeria i centrum:( Då jag jobbade heltid tog mia 3, och jag hde 2 kvar hemma. ni minns väl Thilda och Theodor?:)

Du är fantastisk elza! Visst minns vi väl Thilda och Theodor :-)
skönt att du fick sova hela 5 timmar ;) hoppas dom växer snabbt o snart kan äta lite själva, men tuttningen måste väll ändå vara mysfaktor på även för små kissebäbbar (allså när dom är runt 6 v kan dom ju äta mat med plus ersättningen) så där räknar jag allså snuttingen som en lite mysfaktor :)

åhhh..armaste missar som förlorat sin mamma..ser detta först nu eftersom jag varit akut till tandläkare vilket dröjt ut på tiden under dagen…hade missarna varit här i närheten så hade jag gärna tagit hit dom o försökt att hjälpa till att handmata dom..
#20 vilken underbart söt bild!!!
Jag har matat mina var 4:e timme här… det rekommenderade veterinären mig till 2 ml var 4:e timme… Ja tror det viktiga är att de får i sig tillräckligt och att det blir ungefär lika länge mellan matningarna :) Tur att de haft mamma i början vi började ju när de föddes. Lycka till! Bra jobbat :)

Tack sidentass. men Emma har lovat att hjälpa mig ocm jag inte orkar ..en från forumet skickade även en peng så jag kan köpa mat,, vill tacka denna väldigt mycket ,,
Jag ska sätta in bilder på några av dem i kväll

#25 Underbart att du får hjälp…o vad spännande att få se bilder sen!!

du är underbar elza…. stor varm kram till dej….jag har idag o i morron bytt akutfamilj.. den lilla "gamla" flyttade idag o i morron kommer den nya… en mager mamma med 7 ungar….två av dom ska vara väldigt små….dom är 4 veckor men har väl haft det så eländigt så de redan äter kattmat….kanske dina kan lapa i sej mjölken från egen tallrik?,,,,, lycka till….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hej MariannE
det går hyfsat här,,,jag ska försöka få dem att att äta vällingen själv. men just nu behöver de tryggheten ,med flaskan så jag får offra lite av mig själv.. , det gör jag sä gärna.. lycka till med dina små .kram
vad kostar mjölkersättning ? och finns det olika märken jag har ju sett att det finns roay canning i våran ridsportbutik å sen vet jag att det ska finnas på apoteket, är det samma?

kmr är den jag köper . den kostar för en stor burk på veterinären 279 kr räcker ca 6 dagar till 4 små

jätte söta o tack för svaret :) jag har vart o hämntat en liten som låg o skrek ända sen i går kväll har dom pipigt då var dom 3 men nu va det bara en kvar så jag ska ut å kolla om jag kan hitta dom övriga 2. Jag vet inte alls ålder men den hade öppnat ögonen å var supersöt 2 v plus. Kort tar jag sen då jag har tid å jag kommer väll prensentera mera då. Å även tips å råd :) (dom var ute kanske nån fågel tagit dom övriga) jaja jag ska inte snå din fina tråd :)
Jättesöta =)
Jättefina. Så bra att det går bra!