Akut, 2 avlivn.hotade katter i Linköping!
2 honor, systrar, snart ett år gamla, en av dem kastrerad, rumsrena innekatter måste snarast hitta ett nytt hem/akuthem då husse har tröttnat och kommer att ha ihjäl dem snart.
Jag erbjöd mig att försöka hitta nya hem, så nu har jag köpt lite tid åt dem…är så arg!
Jag kan inte ta hand om dem själv, finns det någon som kan ställa upp som akuthem tills nya permanenta hem dyker upp?
Det vore hemskt om de ska behöva dö pga en oseriös ägare som aldrig borde ha skaffat dem:(
Jag ska försöka ordna bilder på dem & lite mer uppgifter.
Min mail är queenthina@yahoo.se
Då försöker vi putta upp för de små! linköping, fins inget kattehm där som kan tänkas ta emot dem?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Usch vad tråkigt !. Försök att annonsera lite överallt. Affärer, tidningar, Blocket gärna då med bild det är alltid lättare. Kolla med alla katthem i närheten. Sätt upp dem på kö.
Annonsera på ex högskolan och andra ställen där många människor rör sig.
Lycka till och vi håller alla tummar och tassar för att kissarna skall få chansen att få ett nytt hem.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
ring till slaka djurhem och hör. Jag bor i Linköpig och kan försöka hjälpa dig. dessvärre vet jag inte om jag kan ta in två honor då jag har en okastrerad perser hane här hemma.
Men hör med slaka! jag ska kolla runt ifall jag kan hitta hem åt dem med..
måste de bo ihop eller kan de säras?
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
#0 Oj ännu ett fall med avlivningshotade katter. Vad ledsen man blir. Toppenbra att du försöker hjälpa dem! :)
#3 Håller tummarna att Slaka Djurhem kan hjälpa till! Så fint att du hör dig för. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja hoppas på att kissarna slipper avlivas. Det lät ju lite otäckt, han hade väl itne tänkt att avliva dem själv?
jag skrev ett mail och hittar vi inget hem så får vi knuffla in dem här i läghenheten och hoppas på det bästa. min perser kille är 6 månader, när blir de könsmogna o börjar intressera sig för brudar?
Iaf så är skallgången igång efter ett nytt hem till flickorna..
Vänligen
Sofia
JA vanliga huskater blir väl könsmogna runt 6-7 månader. HAr för mig, rätta mig om jag har fel, raskater är lite senare…. Du är en ängel! Då försöker vi med ljus och lykta hitta hem till dessa. Den okastreade flickan kan ju få ppiller till en början, så behöver du inte vara orolig. Du kan få en karta av mig, om det är så. 12 tabletter, alltså för tre månader. Så skrik till, om du behöver, så skickar jag på studs
Slaka Djurhem läser jag hela tiden Slakta Djurhem. Började fundera på vad vissa trådskrivare hade för fel i huvudet innan jag märkte att det var mitt som felade ;D

#8 haHa det misstaget har jag med gjort!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Vad fint att du vill hjälpa de stackars kissarna som har så oseriös ägare.
#6 Jättebra att du kan hjälpa till så katternas liv kan räddas och det är bra om tidspressen försvinner. Hoppas att kissarna snart får ett hem där de blir uppskatade.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Jo p-piller är ett bra alternativ. Jag har lite mailkontakt med hon som vet allt om katterna och i ska prata mer efter helgen, hon hade inte hört något mer just nu.
Men jag hör mig för om hem här uppe och om ni känner någon så säg till (fast era vänner har nog lika fullt som mina)
Vänligen
Sofia

åhhh..jag bor ju i linköping..önskar jag kunde trolla o göra huset sju gånger större så jag kunde åka o hämta dom…har också en stödhemskatt på övervåningen…men..kontakta Slaka djurhem..missarna ska verkligen inte behöva avlivas för att dom hamnat hos en så oansvarig ägare..

Vad bra av dig att hjälpa dessa katter. Man blir så trött på alla avlivningshot!
Putt hur går det?