Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 680 ggr
evangeline
0

Milous bror har fått namn (f.d vanvårdskatterna)

Hej alla!

Nu har i alla fall lillkillen fått ett namn, MILTON blev det. Natten har varit varierande…Milton har varit lite hängig och har mest sovit brevid mig. Milou har härjat som en furie över sovrummet, sur för att brorsan inte vill leka. Mitt i natten fick vi kliva upp och kattsäkra alla hyllor, plocka bort de få prydnadssaker vi har osv. De har redan kraschat en golvvas för mig, fattar inte hur, för den väger ett ton. Synd också för det var ett arvegods…Men, man har man kattungar så händer sånt.

Försökte se ljusare på situationen idag, men lyckades inte någe vidare. Hur jag är vrider och vänder på det så ryker halva min pension på veterinärräkningar den 19:e. Det är ju ingen tvekan om att de ska dit och vaccineras, märkas och honan kastreras men jag vet inte hur det ska gå till. Försökte igen prata med mamma, men  hon är helt enkelt ingen kattmänniska. Hon tycker att dom är söta och gulliga men det finns ju så många så varför välja de som har problem med sig?? (nu hade jag velat ha in banka-huvudet-i-väggen smileyn). Jag har försökt sälja iväg lite saker på Tradera, men misslyckades gravt. Nä, nu ska jag sluta plåga er med mitt negativa elände. Hoppas alla har en bra dag i alla fall.

Evangeline, Musse, Floppis, Milou och Milton och Stora Vita Vovven hälsar……

Lena
0

Hej Evangeline!

Vi ska ha en liten träff här nere i Göteborg nästa vecka. Kanske vi då kan samla in lite pengar så att du i alla fall får ett lite bidrag till kasteringen. Cammo kommer också hit då och kan ta med sig bidraget tillbaka.

Hälsa katterna och vita vovven. Vilken ras är det på vita vovven!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

evangeline
0

Åh Lena du är väl bäst ändå!!!!!!!!!!!!!! Det vore helt enkelt fantastiskt om det gick!! Både jag och missarna (och vetten) blir så tacksamma. Det känns så hemskt att bara vilja missarna väl och så hamna i totalt ekonomiskt kaos. Trodde ju att jag skulle ha liiite mer tid på mig innan kastreringarna.

Vita Vovven är som jag nämnt tidigare, fast det kanske inte var här, kom jag på…I alla fall: 75 % golden retriever, 12,5 % labrador, 12,5 % karelare….skickar med en bild…..

Bilden gör henne inte rättvisa, hon har en enorm yvig svans som skulle göra vilken Skogis som helst avundsjuk (fråga Musse) och sen är hon inte så där tjock. Hon sväller alltid upp innan löp och sen försvinner det. På vintern har hon en enorm krage också. På bilden är hon dessutom smutsig, hon brukar vara så kritvit att stråna blänker i silver längst ut…..

Tack snälla Lena för ditt förslag om insamling. Hoppas bara att ni hinner hem innan jag ska till vetten för han ville ha betalt vid besöket och jag vågar inte be om anstånd då jag redan fått det tre gånger…..

Evangeline, nu lite mer försiktigt positiv tack vare LenaGlad

Lena
0

Träffen är nästa helg och jag tror Cammo kommer hem den 20:e.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

evangeline
0

Tack, tack, tack!!!!! Är så lättad och glad just nu så det finns inget slut!! Nu ska jag bara pyssla om Milton och Milou och se till att de går upp i vikt och mår bra!

Hur mycket ska de väga ungefär när de är 5 månader??

Evangeline och missarna

Lena
0

Det där med vikt ät väldigt olika på katter i den åldern. Vad väger de nu? Verkar de magra på så sätt att du känner revbenen när du tar på dem? Det kan nog vara bra att avmaska dem med Banmith. Man kan ju misstänka att de aldrig har gjort det och att det kan vara anledningen till att de ej ökat i vikt som de ska.

Jättefin vovve som ni har!

//Lena

evangeline
0

Gamla ägaren säger att de är avmaskade, har inte heller sett några maskar i bajset och inte har de kräkts heller. dom är väldigt magra när man känner på dem, alldeles knotiga. Milton väger ca 1,5 och Milou lite mer. Milou ser inte mager ut, bara smal. På Milton ser man höftbenen sticka ut när han rör sig, det är som att han inte har några skinkor, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara…Päls på skelett?

Finns det nån sorts normalitetskurva man kan titta på?

Evangeline

Pelusa
0

När Zantino flyttade till mig vägde han 1,5 kg. Då var han 12 veckor.

Katthemskattens FiaLotta som var 5 månader gammal när hon kom till oss, vägde 2 kg och ansågs mager!

Milton är alltså mycket mager men kommer nog att ta sig fint framöver om han får fri tillgång till kvalitetsfoder, torrfoder Hills kitten eller Royal Canine samt Hills a/d blötfoder minst två ggr om dagen.

Om du ger mig ditt konto så kan jag peta in en liten slant oxo.
Kommer nämligen inte att vara med på Aspen-träffen!

/Pelusa

Lena
0

#/ Ja Hills a/d burkfoder är grejjor det för kissar som tappat hullet. Mycket lättsmält dessutom. Som Pelusa skriver behöver de äta upp sig på kvalitetsfoder./ Lena

evangeline
0

Tack snälla rara Pelusa!

Det känns för bedrövligt att inte ha råd själv, men det blev ju så akut och bråttom allting. Både att de alls hamnade hos mig och sen könsmognaden som i alla fall i mina ögon var alldeles för tidigt. Men vad skulle jag göra? Jag kunde ju inte gärna säga att jag inte skulle ta missarna. Gud vet vad som hade hänt med dem då…

Jag får försöka hanka mig fram (hugga tänderna i backen och gnaga sig fram som vi säger) och hoppas att det löser sig.

Evangeline som ska lägga sig och sova med alla pälsbollar….