Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 350 ggr
Cammo
0

Gråkisse kommer i tidningen!

Först var det deppigt värre här…inte en kotte har hört av sig ang. Gråkisse som flyttat in på altanen hos familjen B.

Lappar sitter uppe, polisen har all info, alla tänkbara kontakter har utnyttjats i sökandet efter matte/husse! Mail har gått iväg till massor av folk, jag har ringt upp helt okända människor som skulle kunna ha anknytning till missens  matte/husse, här har lästs efterlysningsannonser från hela Sverige…, meddelande till kattklubbarna i norr har gått ut…osv osv.

Annonsen som skulle komma i Annonstidningen igår…uteblev. Slarv från tidningens sida!

Hittehusse ringer och säger att "…det går inte längre…vår egen katt blir ett nervvrak…och vi åker  bort på lördag morgon…"

Själv åker jag bort i början på nästa vecka och kattvakten kan inte ha hand om en helt ny kisse i gänget!

Då ringer lokaltidningen som fått mitt mail!Dom kommer och gör en liten artikel om Gråkisse!Skrattande

Så nu har vi blivt intervjuade, jag och Gråkisse! Reportern var kattägd, så lämpligt!!!

Jag återkommer med resultatet, och nu hoppas vi att någon ska känna igen kissen så vi får veta hur vi ska tassa vidare!

CAMMO

Lena
0

Ibland är det verkligen motigt värre i kampen för katterna. Så bra  att det nu blir ett reportage. Nu hoppas vi på goda resultat och att lyckan infinner sig igen i kissens liv. Tidningsartiklar brukar ju kunna göra underverk många gånger. Gråa Kissen har ändå tur mitt i all oturen att du och andra kämpar finns däruppe i norr och hjälper den när den fått det så svårt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"