Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 1162 ggr
martdat
0

spray som tar död på kattalergener?

Har läst om sådant nån stanns men kan inte hitta det ijen,, nått spray man sprayar katterna med så tar det död på ämnet som alergiker reagerar mot,,,,

lagen om alltings jäklighet så är det klart att den enda kille jag går tillbaka till hela tiden och inte kan vara utan är jusst, kattalergiker, skitstörigt!!han blir ju jättedålig så fort han är här, kan inte andas och det kliar och ögonen rinner och det är jättejobbigt, för oss båda, han vet att jag aldrig kan vara utan katt men han kan inte vara där katt finns och nu mår jag inte speciellt bra,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

martdat
0

ingen mer än jag som har nått minne om detta, har googlat men inte hittat,,klart det inte är ett mirakelmedel men vill ju prova allt. inte ens när alla katter är nybadade kan han vara här, har bett han prova mediciner se om det hjälper men det lär det inte göra hela vägen.

Pysslan
0

Jag har tyvärr aldrig hört talas om den spray du talar om men regelbunden dammsugning och allergitabletter typ cetrizin kan vara ett tips.

Det finns också de som påstår sig ha blivit av med sina allergier med hjälp av akupunktur, homeopati och nånting som kallades bioresonans http://www.katter.nu/artiklar/tips27.htm

Lycka till!

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Imasy
0

koperar detta från perser.ifokus:

"ny allergimedicin" från hälsokost

läste precis i tidningen Kropp o Själ

Fri från katt o pollenallergi
Gurid, 45, har varit allergisk mot pollen o pälsdjur sedan hon var 4 år. På våren och sommaren har hon haft svårt att vistas ute trots medicinering. Att skaffa husdjur var inte att tänka på. Men nu njuter hon av våren och har 2 katter hemma.

det är knappt så att jag tror det själv, säger Gurid. Jag har medicinerat så länge jag kan minnas och ändå haft besvärliga symtom.
Så läste jag om ett naturmedel som skulle kunna skydda mot allergener. Det lät egentligen för bra men vad hade jag att förlora.

besvären uteblev

det var för två år sedan som jag läste om Nasaleze, ett då helt nytt medel i Sverige. Jag gick o köpte en flaska i hälsobutiken o puffade upp pulvret i näsan. det kändes ingenting förutom en behaglig doft av mint. pollensäsongen stod för dörren o jag väntade på mina första attacker med påföljande cortisonbehandling. men besvären uteblev.

hjälpte oxå mot kattallergin

ungefär samtidigt hade vi trots min allergi bestämt att vår dotter skulle få en katt. det var hennes högsta önskan o jag tänkte att det måste gå. och även det fungerade. jag puffade Nasaleze två gånger per dag o var det mycket pollen tog jag någon gång till.

en stor fördel med Nasaleze är att den inte tas upp av kroppen o därmed finns det ingen risk för biverkningar. Nasaleze fungerar som en allergibarriär i näsan. pulvret bildar en skyddande gel som hindrar pollenkorn o andra allergener att nå slemhinnan o därmed utlösa allergien.

dragit ner på annan medicin

numera använder jag knappt några andra produkter förutom Nasaleze. inget cortison o inga piller. det anda jag tar då o då är min astmamedicin. men även den har jag kunnat minska ner på betydligt. och det är ju ganska självklart, får man mindre allergi så klarar sig oxå andningsvägarna bättre. det intessanta med Nasaleze är att det är lika effektivt oberoende av vad som orsakar allergin, så länge allergin är luftburen. framförallt lindras besvären i näsan men ofta blir även ögonen bättre.

nasaleze består av något så enkelt som ett cellulosapulver från tall. Pulvret "puffas" upp i näsan o bildar där en allergibarriär som hindrar allergener att nå slemhinnan. Sex kliniska studier på drygt 400 personer visar att det verkligen fungerar.

priser 100 doser=129 kr
200 doser = 209

kanske värt att testa

martdat
0

#3 låter intressant, har skrivit ned det,,,, tack,