Föreningens Sydkattens utställning 12-13/4
Hej!
Helgen den 12-13 april har Föreningen Sydkatten kattutställning på Europaporten, Malmö. Kattkommando Syd (KKS) deltar under lördagen respektive Föreningen Katthjälpen under söndagen. Ni kommer att hitta oss i foajén precis utanför biljettkassan mellan kl 10-17.
När aktiva från KKS deltar under lördagen kommer du på plats kunna anmäla dig som försäkringsfadder, fadder samt KKS-vän. Dessutom kommer du kunna handla våra KKS-tröjor, KKS-leksaker och KKS-skyltar. Lägg gärna en slant i våra insamlingsbössor.
Föreningen Katthjälpen finns på plats under söndagen och besök vårt informationsbord om hemlösa katter, och om föreningen. Vi säljer även våra berömda kattmöss, kattleksaker, fadderskap och medlemskap. **Lägg gärna en slant i våra insamlingsbössor.
**
Om du funderar på att bli stödhem eller att ge en katt permanent hem är du givetvis välkommen fram till KKS/Föreningen Katthjälpen under lördagen/söndagen för att samtala vidare, liksom om du bara vill komma fram för att tala katt med aktiva.
Ingen kan göra allt men tillsammans kan vi göra skillnad.
Vi ses i kattvimlet!
Mvh Aktiva från Kattkommando Syd Malmö samt Föreningen Katthjälpen
Ytterligare information finner du här
Putta gärna upp tråden vart eftersom!

o varför bor man i växjö nu då?? suck,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Puttar upp i god tid!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

hade helt klart farit dit om man hade bott lite närmare!

gissa vilka som ev ska åka dit???
Kan ju inte själv åka dit men skickade ca 144 skyltar istället;) Dövar mitt samvete lite i alla fall. Hoppas nu att det går bra för dem och att det ommer många pratglada och köpglada personer.
//Pia

JAG ska dit! 
Jag och mamma ska dit och stå och sälja skyltar tror jag :) Ska bli skoj!
Så spännande, har själv aldrig varit på en utställning, men det blir väl ngn gång i alla fall i framtiden.
//Pia

Ni som skriver ni ska på Sydkattens utställning, glöm inte att besöka KKS bord om ni är där under lördagen.
#5 Jättesnällt att du tillverkade skyltarna till kattutstållningen 
#9 men morgan jag vågar ju inte säga ifrån, du e ju så skrämmande:))
//Pia

**PUALINA: jag kommer och köper en skylt av dig!
**

Jag ska dit på söndagen! Det ska bli skoj!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

vilken dag är semilånghår? när vi var i jönköping var det uppdelat hårlagen, är det likadant i malmö,? nån som vet?

#13 Står det inget på Sydkattens hemsida?

#14 Inte via länken som finns i 0 Jag har inte vart på utställningar sedan mina var små så jag har glömt det messta. dock var Eva o jag på elmia i jönköping när vi lägligt levererade katter där, det var då jag upptäkte att det kan vara delade hårlag, vi såg korthåriga och perser där, så vi ville se semilånghår denna gång.

Om man läser på Sydkattens hemsida, så är det samma slags katter båda dagarna.
Under "preliminär domarfördelning".
Där står förkortningarna för raserna och Ragdoll,HeligBirma ska bedömas båda dagarna. (om jag läst rätt)

perfekt!

**Jag ska troligen dit på Lördag för då är KKS där.
**

#18 Tror vi väljer lördan med då

**Jag ska spana efter er!
**

Har också funderingar på att åka dit på lördagen.

vi får väll bära namnskyltar med forumnamn på så vi hittar varandra, hihi,

Påminner om att helgen närmar sig, Eva o jag ska dit på lördag är det tänkt. ska bli kul,

Som sagt glöm inte bort att besöka KKS bord under lördagen respektive Föreningen Katthjälpen under söndagen. Hoppas det blir en givande kattutställning!

#24 Självklart! Är du där?
Pust, så skönt att slavdrivaren är upptagen i helgen, hahahaha!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

**Jag kommer!!!!!
**

#25 Nepp, kommer själv inte vara på utställningen, hade planer på det ett tag. Kommer finnas andra aktiva på plats under lördagen.

Flyttar upp ännu en gång för första dagen av utställningen är idag 

**NU är det dags!
**

I morgon ska vi dit! Det ska bli jättekul!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Det var roligt. massa fina kissar och KKS syntes det första vi kom in, köpte en röd myntaboll och lyckades tigga till mig lite rivlappar att sätta upp i växjö då jag inte har bläck i min skrivare, träffade jättetrevliga aktiva som jag dessvärre glömt namnet på. såg att bössorna var bra fyllda med pengar och endel foder las i fodertunnorna, dock behöll jag mitt då det var RC och det är det jag ger mina egna.Var en trevlig dag.

Läste detta på KKS sida som aktiva i Malmö som var på utställningen lagt ut
Hjärtligt tack till alla som bidrog till det goda resultatet (8 184 kr) när KKS var på Sydkattens stora och välbesökta kattutställning på Europaporten i Malmö.
Hälsningar Kattkommando Syd Malmö