Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 3011 ggr
MorganP
0

AKUT! 2 katter avlivas torsdag

KKS samordnare skickade ut nedan ärende som väl får kallas AKUT!

En privatperson i Eslöv, Skåne känner en man som tyvärr är sjuk och inte kommer hem mer. Hemma i den sjukes bostad finns två innekatter, vuxna, tama som måste vara borta senast denna torsdag (27/3) då huset ska tömmas. Någon som känner någon som kan vara stödhem åt dem? Kontakta i s f  Lisbeth snarast på 073-83 11 897; lisbeth@kks.nu Tass på förhand för er hjälp!

Morgan

Jenna-Gun
0

Ja sådana tagedier är ju akuta.

Stackars missar.

martdat
0

ja hemskt när de har en husse inte kan längre,, ja det känns akut,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

puttar upp

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

Men snälla nån, torsdag är det ju snart. Finns det någon här inne som kan? Någon som har dykt upp som inte har så många katter kanske…………?

Ankie
0

Jag hoppas det var ok att kopiera och lägga ut det på sks forumet. Det är gjort nu ivarjefall.

annebeate
0

Verkligen akut. Hoppas det finns hjälp även för dessa stackars katter. Fristen löper ut redan nu på torsdag!!!

Ankie
0

finns det någon liten ängel som kan hjälpa????

Wiizy
0

men usch, detta känns akut! (och är ju det).

ingen? :/

elza
0

Önskar jag kunde ,men med Keyla och vildis zimme  går det inte ,, har ju 5 till efter det,,..

Finns det ingen annan som kanske inte har så många katter ..

annebeate
0

Du som känner att du skulle kunna ställa upp för någon av dessa stackars oskyldiga katter som annars avlivas nu på torsdag, hör av dig innan det är försent.

MorganP
0

Fick för någon timme sedan reda på att det väldigt temporärt har löst för dessa katter, ett stödhem anmält att denne väldigt temporärt kan ta dem men en längre lösning måste hittas därefter. Kan ni hjälpa kontakta Lisbeth via kontaktuppgifterna längre upp i tråden.

Sidentass
0

Usch så hemskt ledsam historia…o jag som har huset fullt..puttar upp den här viktiga tråden!

Ankie
0

putt

Dakrish
0

putt från mig också!

annebeate
0

putt…..

Erika91
0

Puttar för fulla muggar! Bra att ni har några fler dar på er iaf nu!

Hawknestgrove
0

Putt! För ett längre boende! Nu är de i alalf all inte hotade till livet!

MorganP
0

Jag har fått lite mer info.

En vit hona, kastrerad.
En svart hane, kastrerad.

Innekatter. Några år gamla. Lite oroliga efter flytten, ligger och trycker under soffan men är sociala och kan hanteras. Men ett hem utan alltför små barn vore inte helt fel då de verkar lite ängsliga av sig.

Ingen som kan vara stödhem åt dem?

/Camilla

Kopierat fr SKS forum.

Hawknestgrove
0

Puttar upp!!!!!!!

Sidentass
0

puttar om igen..tyvärr har jag huset fullt med f. n nio katter..men önskar av hela mitt hjärta att det löser sig för dm här missarna snart..

martdat
0

kopierat från sks,

_Hon kan bara ha dem i två veckor, sedan måste de bort. Så stödhemmet är verkligen högst tillfälligt, max två veckor!
_

Hawknestgrove
0

Då puttar vi vidare här!!!!!!

annebeate
0

Det brådskar att finna ett hem för de stackars katterna.  De skall inte behöva dö.  De är kastrerade och bara några år gamla. Det är  innekatter, en honkatt och en hankatt.

Du som kan ställa upp och göra en insats för katterna hör av dig!

Hawknestgrove
0

Puttar vidare jag med!!!!

Caitlin
0

Läget är fortfarande akut för de 2 katterna eftersom tjejen som tagit in dom tillfälligt har gett tidsfrist på 1 absolut max 2 veckor.

Katterna finns i Eslöv!

Någon som kan ställa upp som stödhem???

emjon
0

Vi befinner oss i samma situation som Sidentass och hur gärna man än vill hjälpa så går det inte nu. Önskar också att någon ny kanske ramlar in här på sajten och ser denna tråd och kan hälpa kissarna.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Imasy
0

åh vad roligt att höra!

jag hade förväntat mig en massa farväl till kissarna, då jag trodde de skulle lämna jordelivet idag.

Men se så det kan gå! :)

martdat
0

#25 Är det du som har hand om fallet? säg dem att bombadera blocket och liknande med anonser med bra bilder, en bra bild är värt jättemycket.

Ankie
0

putt

Hawknestgrove
0

Puttar jag med!"

Ankie
0

putt

annebeate
0

#28 Jag har redan mailat till Lisbeth på KKS att sätta in bilder på katterna i tråden. Då tror jag chanserna att hitta hem ökar betydligt.

Solstickan
0

putt putt

annebeate
0

Väntar på bilder……….

Ankie
0

putt för dessa kissar

martdat
0

Ja bilder här är oxå bra, men Blocket och andra anonsplatser ökar ju chanserna betydligt, vi här har ju väldigt gott om katter, jag fick ju iväg endel katter på Blocket från Vislanda trotts kassa bilder, var ju inte så dyrt heller, 20 kr med en bild 30 kr med tre bilder

Ankie
0

putt

GosChippen
0

**Finns bilder nu på katterna på KKS hemsida: www.kks.nu**

Ankie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

pelle, nu kan jag helt plötsligt inte kopiera in bilden här

Ankie
0

Molly. kan någon lägga ut de direkt för mig går det inte

Ankie
0

Molly

Ankie
0

Pelle

annebeate
0

Kan någon som behärskar tekniken vara vänlig och  lägga ut bilderna på pelle och Molly i tråden "akut, 2 katter" under SKS, kattakuten

Hawknestgrove
0

Puttar upp1 Snälla, lägg bilderna i inläggen, ni som kan

Erika91
0

Puttar för Pelle och Molly!

Solstickan
0

puttar

Jenna-Gun
0

Har gjort det nu.

Jenna:)

Hawknestgrove
0

Jenna, du glömde Pelle1 HAn är inte ute dirkt i tråden!

Jenna-Gun
0

Hihi nu är de klart.

Jenna

Hawknestgrove
0

Tack Jenna! Du är som vanligt på alerten!

annebeate
0

# 49 Så bra att det kommit bilder i denna tråd på Pelle och Molly

Jenna_Gun kan du vara vänlig och lägga ut bilderna också i tråden hos SKS, se #43. Tack på förhand!

Ankie
0

Tack för hjälpen! Puttar för dessa katter återigen, finns det någon????

Jenna-Gun
0

Tror att någon annan får göra det.

Är inte medlem där tyvärr.

Jenna:(

Ankie
0

Jag är medlem men jag vet inte hur man gör?!

kattassen
0

Jag har lagt upp bilderna på sks nu.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Jenna-Gun
0

Tack för hjälpen Kattassen

annebeate
0

Tiden går fort och inom vecka  måste Molly och Pelle fått ett hem.

Dessa fina kastrerade innekatter, bara några år gamla,  måste räddas!

Hawknestgrove
0

pUTT!!!!!

Ankie
0

Precis de måste räddas, putt

Hawknestgrove
0

Puttar upp1 tiden går!!!!

annebeate
0

putt……

trekatter
0

putt

önskar att dom inte va så långt borta

Erika91
0

Puttar! Trekatter, transport brukar ju gå att lösas!

Ankie
0

puttar

annebeate
0

Tiden går. Någonstans måste det finnas hem för dessa fina katter.

Hawknestgrove
0

Puttar upp!!!!

cheeerry
0

Jag skulle kunna ta hem dem tillfälligt om någon fixar med transport, men jag bor ca 7 mil norr om Göteborg och det kanske är lite för långt bort :/

kattassen
0

#67 Såg på djurtransporterifokus att KarolinaM åker Malmö-Göteborg t/r varannan helg. Kolla det.

Hawknestgrove
0

Puttar upp Denna lösning vore ju toppen! Attans att man ska bo på fel sida GBG!

cheeerry
0

Jag försökte kontakta henne nu men det gick inte :S Vet inte om det är min dator det är fel på?

Hawknestgrove
0

Puttar upp för om det är någon annan som kan ta sig till cheeerry. KAnske kan ni mötas på halva vägen?

Ankie
0

Hoppas på denna lösning!!!!!

Erika91
0

Jag hoppas att det kommer att lösa sig!!

navel
0

putt!

essut50
0

Puttar upp så kanske nån kan ordna transport till cheeery..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Ankie
0

puttar

Erika91
0

Puttar!

Hawknestgrove
0

Hallå? Hur har det gått?

Gahella
0

Vill bara säga att ni är så helt underbara! Sitter å läser den här tråden och bara gråter, dels för katterna men också för att ni verkligen brinner för dessa underbara djur och deras öden. Tack för att såna som ni finns! Har själv sedan barnsben räddat alla möjliga och "omöjliga" djur från skador och ev. död, som då vi räddade myrorna från att bli överkörda. Att vi själva höll på bli det, bekymrade oss mindre. Varma kramar till er alla här!

Hawknestgrove
0

Hm…. kanske lite intresserad? Du var ju ute efter en kisse…..

Erika91
0

Puttar!

essut50
0

#79 Om du är intresserad av katterna så kommer transport att ordnas på nått vis.

Hawknestgrove
0

Ja, Essut är den fantastiska ängeln, som åker land och rike runt och fraktar kissr.Hon är bara så fantastisk!!!!!

Gahella
0

Jag har funderat och jag vill handla med hjärtat för min sons och min egen del, och vi vill denna gång ha en kattunge, att få vara med från början. Jag har tidigare tagit hand om 4 halvvuxna och vuxna katter, och det blev bara helt "rätt" med en av dem, och honom saknar jag såå mycket.

kattassen
0

#84 Ja man skall alltid handla efter sitt hjärta. Då har man i alla fall gjort förutsättningarna så bra som möjligt att det blir som man tänkt sig.

Kan bara berätta om våra två små kattungar vi tog hand om för snart 7 år sedan. De är helmysiga och jättetrevliga katter. Vi tog sedan hand om en stor vuxen kattfarbror som gått vilse och han bor hos oss sedan 4 år tillbaka. Jag kan säga att det är HAN som är mest rätt i vårt hus. En gosigare kattgubbe på styva 8-9 år får man leta efter. Det är nog slumpen som avgör när man skaffar huskatt.

Lycka till med ditt beslut!Glad

Gahella
0

Ja tack, det blir bäst så för både oss och katterna. Men hoppas jag hittar en liten en som vi så gärna tar hand om. Den som blev så rätt för oss var 5 år och blev 14 år innan han dog. Han var livrädd för människor särskilt barn, men tillsammans med oss blev han det mest underbara katt jag nånsin haft. Saknar honom så mycket.

Hawknestgrove
0

Då puttar vi för allt vad vi är värda, så att kissarna kan få ett hem, temporärt eller permanent!

martdat
0

#70 Har du ringt till Lisbeth? hennes tel nr finns i inlägg 0

MorganP
0

Vita Molly har ett väntande permanent hem i Ronneby men inte kommit dit ännu. Som vanligt är det den svarta katten kvar då inga tvåbenta vill ha svarta pantrar (tvi tvi tvi…), i detta fall med namn Pelle, ELLER ???

annebeate
0

Pelle måste också räddas!

Cheeery har  varit vänlig och anmält sig som stödhem. Nog måste transporten kunna ordna sig. Finns det  möjligen annars någon annan på närmre håll som kan ställa upp, gärna permanent.

Thaeri
0

Jag har svarat på SKS också:

Kastrerad, vaccinerad, mask- och skabbfri? Tam har jag ju förstått att han är.

Kanske kanske att jag skulle kunna ta honom, det är rätt trångt här hemma och två av kissarna är skyggisar så om jag kan ta emot någon hänger det på det ovanstående. Permanent kan dock bli svårt då jag och sambon gärna vill ha plats för att hjälpa fler katter, tanken är att när de två jourkatterna från Göteborgs Katthjälp som bor här nu har flyttat ut ska ny(a) skyggis(ar) därifrån få en chans att komma in.

Så är det ju en bit hit också, fast det är klart, 7 mil närmare än till Cheeerry och kanske lite bättre förbindelser, bor i Göteborg.

MorganP
0

#91 Själv handhar jag numera inte så många kattärenden utan sköter mkt administrativt så vet inte så mkt om specifika kattärenden som jag lägger ut som en förhoppningsfull hjälp. För mer vetskap om detta ärende kontakta Lisbeth via kontaktuppgifter via uppgifterna i #0. Tass!

Erika91
0

Skönt att det löst sig för Molly! Tänk om det skulle kunna lösas på nått vis för Pelle också!

Hawknestgrove
0

Ja, det hoppas jag med!!!!

annebeate
0

Har det hänt något när det gäller Pelle?

Både Cheeerry och Thaeri har hört av sig beträffande Pelle.

Hawknestgrove
0

Ja då måste det ju bara gå! kommunikationen måste fungera….

Thaeri
0

Jag har skrivit till Lisbeth att jag gärna ställer upp som mellanlandning om det nu slutar med att han hamnar någon annanstans än hos mig, som hos Cheeerry till exempel, ifall transporten inte går att lösa direkt. Förutsatt att Göteborg ligger mellan gamla stödhemmet och nya hemmet förstås.

martdat
0

Har ni som erbjudit er hjälp ringt till Lisbeth? alla kan ju inte kolla mailen dagligen,,,,

annebeate
0

Har du fått någon kontakt Thaeri?

Thaeri
0

Jag har inte fått svar på mailen, telefon har jag otur med för tillfället då min mobil har slut på pengar och hemtelefonen har vissa problem… de ska fixa den efter helgen men det hjälper ju knappast nu :( Har jag tur går det att svara men ringa kan jag glömma *grrr*

Att man ska vara så klantig och tjôta upp pengarna i mobilen när något sådant här hänt *skäms*

MorganP
0

#100 KKS har senaste tiden tyvärr haft en del strul med mailen så kanske därav Lisbeth inte fått ditt mail/eller hört av sig. Hör du inget under morgondagen så PM:a eller maila mig dina uppgifter inkl vad det gäller så ska jag be Lisbeth kontakta dig. Det bästa vore dock om du kan ringa henne på ngt sätt.

Thaeri
0

Ja ta emot samtal på mobilen kan jag ju göra utan problem så bara hon får mitt nummer ska det nog lösa sig :) Jag ska försöka hinna ladda på telefonen imorgon men det kan bli rätt tajt, ska flänga runt en del ute på vischan och där finns det inte direkt många ställen att fixa det på.

Men men, det löser sig nog :)

annebeate
0

Hur går det för Pelle? Tidsfristen börjar väl löpa ut!

MorganP
0

Stödhemmet har fortfarande Pelle men nytt hem måste hittas inom kort.

Thaeri
0

#104 du har PM

MorganP
0

#105 Har talat med Lisbeth som satt i annat ärende. Jag har kopierat ditt PM och mailat till henne så hon kommer läsa det imorgon och kontaktar dig så kan ni tala vidare.

MP

Thaeri
0

#106, ah vad bra :)

Hawknestgrove
0

Hur har det gått här då?

essut50
0

Undrar jag oxå med tanke på om det behövs transport.

Thaeri
0

#108 och 109 Jag väntar fortfarande svar från Lisbeth, hon skulle höra av sig idag så jag hoppas ett samtal kommer senare i eftermiddag/kväll. Transport har jag ingen aning om hur det blir med, det enda jag vet är att jag inte har möjlighet att åka och hämta så långt bort :(

martdat
0

Kompisen till husse som anmälde från börgan kanske har möjlighet att köra? han/hon verkar ju bry sig om dem iallafall,

Hawknestgrove
0

Putt!

Thaeri
0

Nu har jag pratat med Lisbeth och det verkar som att han kan få vara kvar i det nuvarande stödhemmet och så finns jag som backup ifall det itne skulle fungera :)

annebeate
0

#113 så bra och tack för att du är beredd att ställa upp för Pelle om det behövs.

essut50
0

#113 Åh va skönt att höra, hade mina funderingar att ställa upp för  transport…men nu behövs det inte.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.