Så enkelt att hjälpa sms:a
Så enkelt och så lätt att hjälpa. Ett par knapptryckningar på mobilen och du har skänkt pengar till katterna på Stockholms Katthem.
Det är ju så att Stockholms Katthem får inga som helst bidrag utan lever på det som dom får in i form av medlemsavgifter och tex kattkalendern och snälla människor som skänker pengar.
Så Mojje och Busan skulle bli väldigt glada om ni kunde hjälpa till med att skänka en slant.
Kan oxå säga att alla pengar går oavkortat till katterna, inga skumma VD löner eller annat *s*.
Nu tex så är vi i ett stort behov förändring, för våra lokaler har sett sina bästa dagar och verksamheten växer för varje år tyvärr vi skulle ju hellre vara arbetslösa om det berodde på att katterna hade det så bra att vi inte behövdes. Men nu e det ju inte så. Och förändringar kostar pengar *L*.
Så skänk en slant genom att skriva ett sms.
Antingen så skriver du Katthem 25 (då skänker du 25 kr) eller så skriver du Katthem 50 (då skänker du 50 kr) sedan skickar du detta till nr 72550.
Kanske kan du matcha Mojje och Busan som har skänkt 50 kr var ;-).
Kan väl oxå slå på lilla trumman för volontärarbete, det är ju så att det alltid behövs folk, så är det så att du kanske kan sträcka ut en hand ett par ggr i månaden så blir katterna på Stockholms Katthem mycket glada *L*. Du kan läsa mer om volontärs arbete på katthemmet här.

Tassar i massor från Mojje & Busan
Andra bloggar om: Stockholms Katthem
Andra bloggar om: Hemlösa katter
Andra bloggar om: Djurplågeri
Andra bloggar om: Katter
Andra bloggar om: Kattkampanj
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Åh ska skänka en slant till katterna i eftermiddag! Det behöver de så väl!

Det ska jag också ta o göra!
Ja, Göteborgs katthem har också haft den fina grejen men det har visst blivit strul där. Hur går det Miranda? JAg tycker också att det är en superenkel och bra gåvometod. Låt vara, att mobiljättarna tjänar på det, låt dem göra det då…. Det var för övrigt en ide som jag kastade fram här för Hittekatters räkning… Skall smsa till Er med en gång… Hoppas bara jag har täckning här i ödemarken…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Klart! 50lapp från mig!

Gunilla, bra att du ta upp det, har hämnat en bra bit ner på min "at göra lista". Våran "leverantör" bara slutade med tjänsten utan att informera kunderna…. dom hänvisade till ett annat företag som har tagit över sms tjänsten, så vi måste bli kund där först. Ska göra det inom kort…. det finns hela tiden grejer som är mer akut.
/Miranda
Ok, Miranda. Då skickar jag dig en slant på postgiro i stället så länge!
Kul att vackra Kora får vara med på bilden.
Har sett att det är flera föreningar som har lika dannt jag brukar skicka ett sms till Lilla Skagans omplaceringshem då dom är i startgroparna och det saknas en liten bit till för att kunna söka tillstånd så dom kommer i gång riktigt hoppas fler vill hjälpa dom
http://www.omplaceringsdjur.se/
Hoppas fler vill hjälpa dom igång så vi bler fler som hjälper djuren

Tänkte bara tipsa om att det är bättre att välja mindre summor som sms och att förslå plusgiro för större gåvor. eftersom det är procent som försvinner till leverantören så försvinner ju mer pengar av det man vill skänka. Ska man ändå ge en 50lapp kanske det är värt lite extra krångel med PG, sen finns ju även paypal och jag har för mig att deras procent ligger mkt lägre än smstjänsternas.
app.syl, jag skickar och skicksar och skickar och får felmeddelanden hela tiden

Akutgruppen hade tidigare också den möjligheten att skänka pengar via sms. Superbra tyckte jag! Använde det ofta och skickade en tia lite nu och då.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
appsyl, vad gör jag för fel?

Nu har jag skickat en uppmaning till Stockholm City's sms-tjänst att hjälpa till att sms'a in pengar…många läser gratistidningarna…
Skänkte själv en slant i samma stund…

Tack alla ni som har sms:at. Kissarna hälsar att ni är underbara.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Va snällt av er allihopa att skänka en slant till katterna. Mojje och Busan e jätte glada 
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Gunilla
Det skall vara löst även om du får ett felmeddelande så kommer pengarna in
Dom tackar så jätte mycket för gåvorna
Hoppas fler gör samma sak
Kram Malin
puttar upp
hah, ja det blev ju en del…. Trodde inte att det gick fram,
tydligen gjorde det de :-)

Mina sms är i gratistidningen Stockholm City nu…
Hoppas det ger en slant från fler!!! 
Hmmm…hur ordnar man en sån grej till sin förening? *undrar och ska också sms:a till er*
Såg det……
Radisa, det var inte en dum lösning. 8%, det är ju 8 öre per krona
har oxå haft problemet med felmeddelande och skickat ett antal ;-) har samma problem med när jag vill få den stora avataren här får felmeddelande och inget mer händer så drar dom där oxå borde jag ha fått till en större bild vid det här laget *s*
Men bra att katthemmet iallafall fick sina *L*
Tack för alla bidrag *L* Mojje och Busan e väldigt glada att så många vill hjälpa deras vänner *L*

Japp det har jag gjort!

Det är tyvärr inte riktigt sanning att bara 8% försvinner. Mobiloperatören tar 20% och leverantören av tjänsten tar 8% sen går 50öre för varje sms till ett obligatoriskt svars-sms. Men det är ju fortfarande en helt ok lösning med tanke på att många andra leverantörer av liknande tjänster tar ut över 1000 kr i bara startavgift och månadsbelopp dessutom. här kan man läsa mer exakt hur mkt pengar man kan få ut: http://www.mosms.com/se/docs.php?visa=trafikersattningar&tmenu=0&tmenus=1
Gunilla H
Gå in på http://www.omplaceringsdjur.se/ och titta under sponsorer så hitar du ditt namn där
Kram till alla
Tack1 Ja lade in deras banner på min spraysida!
putt

Funkar det där även om man har kontantkort och inte abonnemang?
Ja då, Gubben, funkar lika bra.

putt

Putt från mig som just smsat…

Hur gick det med pengarna från sommarkampanjen? Den i SL-trafiken? Vore skoj att veta var de pengarna gick! :)
Snyft har ingen mobil.
Men det går bra att föra över pengar via Internetbanken oxå
Jenna

#36 Pengarna vi ick in i somras har dels gått in i den ordinarie driften av katthemmet. Med andra ord, mat, sand veterinärvård, lokalhyra, elräkningen osv, osv. Sedan har vi även satt undan en slant inför framtiden. I dag sitter vi med ett rivningskontrakt i en nedgången barack. Vårt tak är fuktskadat och risken är överhängande att det rasar in en regning dag, så vi kommer snart att behöva en ny lokal och då kommer det att behövas pengar för att bygga burar, karantän m.m
Ett stort fång rosor till er som redan sms:at. Katterna tackar för att ni tänker på dem.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Jag kör nog med vanliga inbetalningar,då går alla kronor dit de ska.Har snart lagt in alla katthem som mottagare,får väl fortsätta på den listan bara.
Samma här

Puttar upp denna tråd samt lugna Gunilla att nu har Sofia i KKS ordnat så att man genom sms kan hjälpa våra katter (hoppas det inte gjorde något att vi la det i denna tråd för onödigt att starta en ny).
Står det på er hemsidA?

#42 Nu står det på hermsidan
Nu kan du skänka pengar till KKS via sms! Enkelt, snabbt och till ett väldigt bra ändamål!
Du kan skänka 25:- eller 50:- kronor. Givetvis kan du smsa mer än en gång!
För att skänka 25 kr:
Smsa: KKS 25 till nummer 72500
För att skänka 50 kr:
Smsa: KKS 50 till nummer 72500
Tack på förhand!
SMS-gåvorna kommer att redovisas under Olika gåvor.
Har ingen mobil
Klart det är en bra grej.

jag ska skänka såklart, va bra med sms

Appropå det, innan jag blev medlem på hittekatter så hade min lillasyster en mobil med typ 200 kronor som bara gick ut eftersom hon hade haft det över ett år. Om jag visste att man kunde skänka såhär så skulle jag givetvist sagt det till henne. Nu dröjjer det väl ett tag innan det blir så igen (det vill säga vid nästa mobilbyte)..

Bra att KKS också har att man kan skänka pengar på mobilen!
Men jag kan tyvärr inte skänka till någon nu, pengarna på mobilen behöver jag så väl för att kunna ringa hem. (jag vet, egoistiskt…)
Ok, ska kolla! Ok, 50 kr sänt!

Flyttar upp tråden en månad
Ja, knuff, knuff. Här finns inga pengar att skänka, men nästa månad! :-)

;P

Puttar jag med