OT - Min hyresvärd har ev begått ett brott...
…. genom att gå in i min lägenhet med huvud nyckel trots att de EJ fick det för mig, vid en besiktning förra veckan.
flera hus på min gata renoverades 2006, och det var nån koll på det som de skulle göra. jag meddelade dem att jag skulle vara borta på fömiddagen, men att vid kl 14 -14:30 skulle jag vara hemma igen. jag satt och väntade och väntade, men inte en kotte kom.
igår fick jag en lapp från ett annat bolag, som blivit anlitad att kolla ventilationen i min lägenhet, baserat på besiktningen som gjordes förra veckan.
men de kom ju aldrig till mig när jag var hemma, så antingen var de in hos mig när jag var borta, eller så blev de klara med alla husen och inte orkade vänta på att jag skulle komma hem, så de sket i mig helt enkelt?
har idag börjat maila med min hyresvärd, för att vara ful och "lura åt mig ett erkännande" ;) vill bara ha något som bevisar att att " ja, vi var in i din lägenhet". lite svårt för mig att bevisa det annars ;)
pratade med juristjouren igår, jag vet ju att det är olagligt, men var nyfiken på vad jag kan göra åt det. på sätt och vis så känns det ju löjligt att polisanmäla också, inget försvann ju, men samtidigt så är det ju en principsak, jag har förbjudit dem att gå in, that´s it!
iaf så sa han på jurist jouren att jag skulle avvakta med att polis anmäla, och ta kontakt med en jurist först, varför vet jag inte, och första mötet med dem kostar mig 1351:- och det är inga pengar jag har iaf. sa till honom att jag ska avvakta och se om de verkligen har varit in i min lägenhet, och så skulle jag återkomma.
vet ni vad man gör åt en sån här sak, om vi nu leker med tanken att de faktiskt har gått in i min lägenhet utan tillstånd?
Du kan inte ta hjälp av hyresgästföreningen? Ställer inte de upp med bl.a advokat?
Medarbetare på jack russel terrier
jag tror det, så får jag bara en bekräftelse på att de faktiskt har varit in hos mig, så tänkte jag även ta kontakt med dem.
ok 
men ja, de har sldrig funnits till hjälp när man behövt det förut, så jag ger inte mycket till hopp om det den här gången heller ;)

du ringer till juristerna på Hgf, när du fått veta om de har varit där eller ej.
Om de har varit inne ringer du juristerna igen och säger iftrån att du SKA ha hjälp nmed detta och det ska gå snabbt.
Får du inte hjälp där, , vilket du SKA ha, så kontakta förbundet i Stockholm och säg att avdelningen inte är intresserade av att hjälpa sina medlemmar. DÅ brukar det bli fart på lata ombudsmän.
Men börja med att ringa direkt till juristerna. Telnumret finns på dera hemsida.
Skriv det här inne på Konsumentmakt iFokus.
De vet säkert hur du ska göra.
http://konsumentmakt.ifokus.se/
Jenna
Du kan inte ringa företaget som gjorde besiktningen, och fråga vem som släppte in dem, och när?
jag har precis fått bekräftat att de EJ har varit in hos mig pga att jag förbjöd det. Så de sk*t helt enkelt i att komma när jag satt hemma och väntade på dem.
#8 Men kan de göra så? Menar med tanke på att du har fått papper från bolaget som skulle ha gjort besiktningen?
Ok, tyvärr,det är ju inte olagligt. Men en rejäl uppsträckning och befallning att de ska komma när du är hemma ska de ha. Låt nu aggressionerna gå ut ordentligt, Ge dem på moppe! HAha, inte olagligt att skälla ner folk!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Imasy - ring och kolla med de bolaget. anonymt..
En kompis till mig låg och sov hemma, så ringde de på dörren och hon han inte mer än sätta på sig kläderna så hör hon hur en nykel vrids runt, och in kommer hyresvärden, där står hon och ser ut som ett frågetecken, då skyllde han på att han gått in i fel lägenhet och bla bla bla. Sen massa sånt, tydligen gjort samma sak hos grannen men där hade han inte ens ringt på, han hade kollat på tv, ååh in kom hyresvärden sa samma sak där, men killen trodde ej på honom, så han ringde polisen, hyresvärden försökte bortförklara sig, sen säger dum f*n : Ja men vi brukar gå in och kolla så dom sköter lägenheterna. Så han fick inte vara kvar :P
ja, jag satt hemma och väntade på dem i 2 timmar, då de visste att jag skulle vara hemma. de kom inte, nähä, synd för dem, för jag väntar inte på dem en gång till :)

You Go Girl ! . Så himlans jobbigt när man måste sitta och vänta på dom hur länge som helst. Dom kunde väl ha ringt eller lagt en lapp i brevlåda/inkastet för att säga att dom inte behövde gå in i din lgh
Eller begär ersättning för inkomstbortfall om du ska ha dem därigen
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
jag är ju arbetslös nu, så det blir nog lite svårt….. 
Jösses.
Här får vi alltid en lapp i brevlådan att den och den tiden kommer de är det ngt så får jag höra av mig. I höstas skule de byta mina två element och jag ville ju vara hemma då det skulle låta en del och visste ju inte hur Thindra skulle reagera. Inga problem, sa att jag var hemma på eftermiddagen så då kom de. När de gick sa de att de behövde komma dagen efter för att lufta de nya elementen och jag visste att jag inte kanske skulle vara så mycket hemma den agen men allt hade flutit på bra med Thindra så de fick min tillåtelse.
Det har varit fler ggr och vår vice vd i styrelsen har ofta varit med. Men säger man till att man inte vill at de ska gå in om man inte är hemma så har det heller aldrig gjorts. Det måste ju vara av en alldeles speciell anledning om de ska få gå in. Misstanke om något farligt menar jag.
Kolla upp det där för man ska kunna lita på sina hyresvärdar.
//Pia