Sökes: Bilder till skyltar och tröjor
På Djurshopen http://www.animalrescue.se/kks/products.php?cat=00047 säljs laminerade skyltar med olika kattbudskap. Nu är det dags att utöka med nya motiv och budskap (behöver inte vara kattrelaterat).
Vi behöver även mer motiv till vår tröjshop http://polyshop.se/kks
Vill du hjälpa till? Eller känner du någon som kan?
Exempel på text:
Varning för katthår
My cat rules!
Kattvarning! Fäll ner toalocket
vid brand, rädda oss
Varning för katten!
Varning för vatten för katten!
Knacka! Kattebebis sover!
Obehöriga katter äga ej tillträde!
Förbjudet att krafsa!
Rör inte min katt!
Kattvän
Här bor 5 bortskämda katter
Kattoalett - lämna dörren öppen. Annars kanske jag kissar i dina skor.
Vid fara - Rädda oss. Vi är 5 stycken.
Mitt hem är möblerat för mina katter, passar det inte, stick!
Hemmet med katt(kl)ös
Varning, Här vaktar jag - Om katten anfaller, ligg stilla, tills hjälp anländer
KATTEN är ofarlig men akta dig för ägaren!
fågel lös i rummet
Regler för gäster (som vill klaga på mina katter)
- Katterna bor här, det gör inte ni
- Om du inte vill ha katternas hår på dina kläder, sitt inte ner
- Jag gillar mina katter bättre än vad jag gillar de flesta människor
- För dig är de bara katter, för mig är de håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent
Den som har en katt att krama lever längre.
Cats leave paw prints on our hearts.
Katter lämnar spår i våra hjärtan.
Kattägd
Knacka! Kattbebis sover!
Förbjudet att krafsa!
Rör inte min katt!
Kattvän
Här bor 5 bortskämda katter
Mitt hem är möblerat för mina katter!
För mig är katter håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Kontakta susanne@kks.nu

Gillade texten; För dig är det bara katter, för mig är de håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent. 
#1 haha jag fastnade också för den :)
Ska det vara tecknade bilder eller fotografier på katter?
Åh, så bra texter allihopa!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vilka härliga texter!! Föll speciellt för denna:
"För dig är det bara katter, för mig är de håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent."

Min syster har en skylt på sin dörr med texten:
KATTEN är ofarlig men akta dig för ägaren! 
Den tycker jag är urkul!!! fniss
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Den var bra Simson

Karin: Kom på det när jag läste den i #0.
Har länge velat ha en egen!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
De skyltar med kattfoto säljer bäst!
Är det någon som kan göra? Själv är jag urdålig på Photoshop och har inte haft tid att lära mig.

Själv säljer jag massor med olika sådana inlaminerade skyltar. Så hojta till om ni vill ha fler förslag på texter.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#5 hi,hii..den var ju helkul:-)
hej! vill du ha både foton och hjälp att sätta ihop en bild med text och foto? jag vet eventuellt en som kan vara intresserad av att hjälpa till och göra några stycken, men det beror på hur mycket han har att göra just nu, jag får kolla med honom i så fall… så berätta gärna lite mer!
har själv er förra jag-kissar-i-dina-skor-skylt och jag skrattar varje gång jag ser den :D
Jag vill ha färdiga skyltar! Ja, alltså en fil i jpg-format. Sen mailar jag den till en tjej som skriver ut på papper och skickar till oss i Karlskrona (vi har inte färgskrivare). Vi laminerar dom här. Men skulle någon vilja skriva ut och laminera och skicka helt färdiga skyltar till oss är givetvis det också välkommet. Så görs med Kattägarkortet. Ju fler som ställer upp ju mer pengar till katterna!
Fler text- och motivförslag mottages tacksamt! Tacktack.
Hur vill ni att skyltarna ska se ut med respektive text? Förslag? Ideér?

#12: Pma din adress till mig så sänder jag över några av mina färdig laminerade skyltar till dig. Kan ju inte hjälpa till med så mycket med min usla ekonomi och huset fyllt med barn och djur. Så det här kan bli mitt lilla sätt att hjälpa katterna.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
min kompis hade tyvärr fullt upp just nu, men han tyckte det lät roligt, så det är inte omöjligt att det kan bli aktuellt om ett litet tag. jag hör av mig i så fall!

putt

#13, missat men har du laminerade skyltar du vill bidra med till KKS så skicka de gärna, säljer vi de inte i shopen så säljer aktiva dem på de platser där vi står representerade, tass!
Puma 77 skickade ju skyltar mig och de ligger sedan tidigare idag till försäljning om någon vill ha en busig skylt på ens ytterdörr :-)
Oj denna tråd hade jag missat.
Här finns ju massor med idéer
Jag har ju bara en svart lurvtuss så om jag gör kort på katter så har jag inte så mycket att välja på. Men det går ju.
Ska gå igenom texterna i eftermiddag när jag kommer hem från jobbet.
//Pia
Min sambo jobbade som grafisk designer och gjorde just skyltar och tröjor förut.. men han slutade med det… men det är vad han vill jobba med egentligen! Han kanske kan göra lite fina bilder om jag ber riiiiktigt snällt!! 
Åh, Puma, en sån vill jag ha!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Så då blir de godkända då;) Funderar lite på färger sen. Brukar ha runt 4 olika på varje sort. Typ blå, rosa/lila, grönaktig och sen någon åt gul/orange/beige någonstans.
Tror ni det vore något?
Men då fixar jag några av denna som är klar så länge och kanske den kommer med nästa kuvert till Morgan nu då;)
//Pia

Den gillar jag Puma ;-)
Tackar. 
Jag märkte att just den texten hade många som lite favorit så jag slängde ihop lite penslar och matrial till en skylt. Ni ser hjärtat i bakgrunden som är lite svagt. Ändrade några små detaljer på den utskrivna men inte mycket. Bl.a lade jag hela hjärtat bakom texten istället för i mitten på hela skylten.
//Pia

Oj, vad ni sitter här och snackar 
#18 Hör gärna med din sambo om han skulle vilja göra en insats för katterna genom att hjälpa till. All hjälp behövs ju, en del är duktiga på något område, andra på något annat område, ju fler som lägger sin engagemang på de nödställda katterna, ju bättre kommer de i slutändan få det i samhället, förhoppningsvis! Hör av dig när du vet mer, ni kan även adda mig på msn via morgan@kks.nu
#19 Jättefin, den vill KKS använda i de färger du skriver
*host*, var det din blogg jag var inne och läste något där en svart katt var glad över att få hjälpa till? Kanske var en annan blogg, men kks samt hittekatter länkades det till där.
Nu får ni snacka vidare… :-)
Morgan
Men hallå morgan. Jösses, jag skrev ju de alldeles nyss. Eller ja Thindra skrev ju…. ;)
Jag håller på att bygga upp hennes nya blogg men har suttit fast med vad den ska innehålla. Jösses hur hittade du den?
//Pia

#25. Internet är lättsökt… ;-)
Ja det verkar så morgan
. Nu är den bloggen uppdaterad med skylten jag skickade och länkad till djurshopen;)
//Pia

Gillade texterna.
Spc. Knacka! Kattebebis sover! låter så sött!
# 28 ja den har jag haft i tanke med, tyckte den var så gullig
.
//Pia
jag vet vilken skylt jag skulle behöva, och då är det säkert fler än jag :D
har inte kommit på någon bra formulering men det den ska säga är att katterna är rädda och inte vill bli klappade (skulle vilja ha en sådan att sätta upp när man har fest så inte kompisarna går fram och försöker klappa de modiga skyggisarna).
kanske kan du komma på en bra text och göra en skylt till? jag kan garantera en beställning på tre skyltar på förhand!

jaa :-)

#30 - TRE skyltar? Hi hi….ska du skylta på själva katten? *fniss*
Vad sägs om "Vi fräser och bits. Och sparkas också."
#30 Tack tussilago, du gav mig ytterligare en idé.
"Här bor skygga katter"
Ska fundera ut något annat som kanske passar ditt önskemål med. Ska ta med mig papper och penna när jag går och lägger mig nu ifall en idé ploppar upp.
//Pia
haha - då skulle jag behöva dubbelt så många :D men skämt åsido, jag har stor lägenhet. och vänner som gärna pimplar och glömmer fort ;)
kul text :D även om våra snarare springer och gömmer sig än sparkas ;)

He he….ja, den var menad i avskräckande syfte. Fast en kattspark låter faktiskt som en ganska angenäm upplevelse….med den lilla trampdynan….voj voj…
ja, vi har en liten rädd en som precis börjar kunna komma nära. då brukar hon smocka till handen med tassen och samtidigt hoppa bakåt trettio centimeter. spark kanske, men inte direkt så man blir rädd ;)

Bra att ni kommer med idéer, bara "spinn" på för desto bättre för katterna. Tänk vad Susanne blir överaskad när hon kommer back on stage igen…
Morgan

Nej, det funkar väl bättre med hovar på kanske.
De där kattboxarna är så gulliga….när de vevar med armen sådär…de ser dels lite löjliga ut samtidigt som de ser ut att tro att de är coola…jag har alltid lite svårt att inte fnissa när det händer…
ja, hovar skulle nog få det att se kaxigare ut :D roligast är ju att de själva tycker att de är coola :D
ja morgan, kommer vi på skyltar vi vill ha så är det säkert fler som vill ha dem :D
Jag har en skylt som säger; hunden är ofarlig men passa dig för ägaren.. 
Jasså jossan du e så farlig du;)
//Pia
Ja, oh ja! Jag är trubbel! 
Tussilago: vad sägs om något i stil med
Snälla! Klappa oss inte vi är både rädda och skygga.
//Pia
ja! den var bra :) om språkpolisen celine bara får önska in lite komman och talstreck… :D
Snälla, klappa oss inte - vi är både rädda och skygga!
Ja tussilago, en jobbardag ta ut sin rätt och det hade varit min nästa fråga;) Vill ju att det ska se rätt ut:))
Den printar jag sen då. Någon speciell färg som du vill ha i första printningen?
//Pia
herregud, hur länge sitter du uppe, mänska :D
ta någon fin!
Ha ha tussilago, det där såg nog lite mysko ut:)) men jag har faktiskt sovit.
Satt mig en liten stund och titta igenom datorn innan jag åkte till jobbet o då hade jag ändå sovmorgon;)
//Pia
hm, detta är nåt jag vill hjälpa med. Jag skal sätta mig ned och se vad jag kan få till med gimp hemma
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

#48 Nästan all hjälp behövs, lek du med Gimp 
Nu är den första Busiga katter-skylten av Puma77 såld tillsammans med 2 andra skyltar samt en donation.
Morgan

Vad är gimp?? Nu blir man nyfis här i sena timmen..själv gör jag bilder med psp..men min skrivare är ur funktion tyvärr..*less för mindre man blir på allt som pajar*!!
#50 gimp är ett gratisprogram som man kan ladda ner. Alla vill inte betala så mycket för photoshop eller psp bl.a så då finns gimp.
Inget kul när skrivaren pajat. Jag fick ju köp en ny då troligen mitt skrivarhuvud var paj:(
Härligt Morgan;)
//Pia
#50 #51 pluss att photoshop inte funkar nåt vidare i Linux, det är ju ett windowsprogram :)
#52 Så du har linux, ja då är det ju bra med gimp
//Pia
#53 yup, Linux här :)
putt
//Pia

#55 Jättefin var den! :)
jättesöt :)
du eller morgan kan väl säga till när den finns till salu! käckt att kunna specialbeställa så här ;)
Jag har skrivit ut 8 st som ska lamineras sen. Hör av mig när jag skickar dem till morgan så kan han säkert uppdatera när de finns i shopen.
Visst är det kanon med specialbeställning;)
//Pia

#59, du vet att du har lite fria tyglar då jag inte hinner kolla allt men som sagt är det bara att det finns intresse så ;-) Har idag bland andra skyltar skickat iväg din busiga katterskylt som kommer pryda en vägg i Hässleholm.
Morgan
#60 oj oj oj. trevligt. Kommer ett gäng olika skyltar i början på nästa år. Ska försöka få med lite möss i det paketet med nämligen.
//Pia
Jag har pratat med Susanne om skyltar m.m. Har gjort en som man kan ha på sin bur vid utställningar m.m. Även vid andra tillfällen. Jag har gjort några av denna nu och det jag kommer göra är att fixa två hål på vardera sida av skylten så man kan lätt binda fast och ta bort dem om man har dem på en utställningsbur t.ex.
//Pia
Den va fin tycker jag

Jättefin!
Kan ingen göra en skylt som det står följande på (så betalar jag till KKS):
"Detta hem är
huvudsakligen
byggt för min katts
bekvämlighet och säkerhet.
Kan du inte acceptera
det, kan du heller inte
accepter mig.
Gå då härifrån."
JAg har en sådan på våran ytterdörr men den är inte så fin :)
#64 vilken storlek önskar du dig då? Färg? Vill du kanske ha en av dina katter på bilden? Kan kanske göra en special.
//Pia

#65 Nemen så snällt :D
…och då blir det mer pengar till KKS givetvist :D
Jadu, storlek och färg, det får du bestämma. Men inte en s jätetstor skylt tack :)
Och om Sverker får vara med på bild skulle det vara jättesnällt :D

#62 Bra att du håller dialog med Susanne :-)
#64-66: Vad roligt att specialbeställnngar fortfarande trillar in 2007
Tack för er allas hjälp!
Morgan
#66 Är det någon färg du gillar speciellt? Storlek finns ju typ A5 A6 ca. Sverker kan få vara med på ett hörn. Jag har gjort specialskyltar innan jag började hjälpa kks. Skyltar man hade på ytterdörren som påminner om vid fara rädda mig skyltarna. Men mina var personliga. Denna har jag tex på min dörr. Bara ett ex på vad man kan göra.
//Pia
#67 ja morgan, kommer nog en hel drös med saker sen till dig. Har ett kuvert som jag köpte med porto och allt så jag vill få med så mycket som möjligt i det.
//Pia

#69 Stort tack. Hjälpen med de laminerade skyltarna är en del men som jag skrev i tråden/trådarna pysselkatter så är ju behovet stort av personer som även kan göra kattleksaker med mynta, ska se efter nyårshelgen om jag sätter mig och sammanfattar något till HJ.
Morgan
#70 kommer nog från mig några myntamöss, sen ska jag försöka få med mor min som e en hejare på att virka. Finns lite restgarn efter allt hon har gjort så det borde nog inte vara några problem egentligen.
//Pia

#69 SÅ fin :D
Jag vill iaf inte ha större en A5 :) Och jaa färg, nee jag har ingen speciell som jag tycker mest om :P

Men den ljusblåa färgen som du visar i inlägg #62 är snygg :D
#73 färgen blir inga problem, fixar vi. Ska du ha den på en ytterdörr? i så fall kanske storleken som en A6 skulle bli bättre. Eller på en sovrumsdörr, då spelar de ju inte lika stor roll om det är nästan som en A5. Tror A6 låg på 14x10.5 cm, A5 ligger på 19 cm bred ca.
//Pia

#74 Vi ska ha den på ytterdörren :)
Då blir det den som är 14X10.5 skulle jag tro, den är mindre iögonfallande men syns bra ändå. Har Pm:at dig nu.
//Pia

:) Har svarat

Puttar upp för Puma!

#79 Den var ju jättefin! :D
Den tror jag på! :)
o, nu kom jag på att kolla det här och upptäckte att "mina" skyltar kommit upp på djurshopen - tre beställda :D och lite leksaker som råkade slinka med ;)
Härligt tussilago, hoppas du blir nöjd med allt nu:))
//Pia
det tror jag nog :) ska bli spännande att se! är ju dessutom HELT super att kunna göra specialbeställning så här :D nu slipper jag handskriva skyltar till nästa fest :)

Snygga!