Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 1208 ggr
tervmatte
0

Nu har jag blivit helt galen...

Visste inte om det ska vara OT, det rör trots allt katter…. Ber om ursäkt om jag gjort fel.. 

Jo, som rubriken lyder så har jag blivit galen…

Ett tag sedan snubblade jag över tråden där Alexej beskriver hur man handlar på tyska Ebay, utan att man kan ett ord på tyska…

Jag följde snällt alla hennes råd och skapade ett konto där för någon vecka sedan. Idag kom koden som jag behöver för att kunna logga in där. Jag skulle bara testa att logga in, och det gick så gick jag ett steg längre och hamnade på en sida med klätterträd.

På första platsen fanns ett jättefint träd från schmusetigershop (som många köper ifrån och som har bra rykte) och det var bara 3min kvar tills aktionen skulle ta slut. Budet låg på 45 euro.

Jag kan inte mer än kanske fem ord på tyska och fattade absolut ingenting av det som stod på sidan. Sedan fick jag se en tom ruta och där fyllde jag i 45,50 på skoj för att se vad som händer. Och jo, jag har lagt ett bud! Och så vågade någon annan bjuda över mig på 46 euro, då bjöd jag 46,50, någon 47.00, jag 47.50, någon 48, jag 48,50, någon 49. 00 osv. När jag tryckte in 51.00 så hände det plötsligt något och det kom ett meddelande fram. Jag satt där och undrade över vad som nyss hände. Då fiskade jag ett ord som jag kunde "email" . Jag gick in på min post och vips, tydligen så var jag en lycklig vinnare av ett klätterträd inom bara tre minuter!

Jo, vad skulle man göra? Jag betalade snällt och om några dagar kommer det ett fint träd till mina missar, hi, hi…

Nu efteråt så ser jag att det var ett riktigt bra köp. Kollade på andra aktioner på likadana träd och dem flesta gick för över 70 euro.

Mitt kostar 51 Euro + 27 Euro för frakten, vilket blev 727kr. Jättebilligt

Sedan så kollade jag på träd som säljs i Sverige och sådant ligger runt 2500-3000kr.

Så ser det ut: Jag beställde den beigefärgade

Så jag kan bara rekommendera Er att också vara lite galna ibland. Man tjänar på det…

MVH

Anna

martdat
0

Låter som ett bra köp!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Naquita
0

jag har ett sådant vitt, samt ett liite midnre i hallen, blått..vann dom för 760 reso. 800 inkl. frakt=))

Rekommenderar oxå tyska ebay!

Puma77
0

Men oj oj oj vilket kap. Jösses säger jag bara. Tror nog attTudor och Thindra får komma och hälsa på er sen;)

Galen eller otrolig tur, ja det är nog en tolkningsfråga. Min … eller Thindras klösmöbel kostade 700 och är knappt hälften av vad du fått och då tyckte jag att det var bra.

//Pia

tervmatte
0

Visst är dem mycket billigare där och har mycket större utbud? Jag dyrkar dem nu…

tervmatte
0

Puma77

Jo, jag tycker också att det var ett kap. Nybörjar tur…

Jag köpte ett träd i Sverige ett tag sedan, innan jag visste om tyska Ebay. Mycket mindre än det trädet jag köpte nu och kostade över 1000kr. Ja, ja, nu vet man bättre…

Alla katt och hundgrejer ska i fortsättningen köpas på Ebay. Bara att rekommendera.

Tudor och Thindra är välkomna hit när som helst, vi tar emot dem med öppna armar… Texas och resten av gänget blir bara glada..

Puma77
0

Ja det är ju inte så himla långt;) Men har mest varit där för att spela innebandy.

//Pia

Onikan
0

Wow vilket stort träd för en så överkomlig summa!! "Synd" att jag har en häst som käkar upp ett par, tre tusenlappar i månaden, annars hade jag nog klätt lägenheten med sådana där fina träd! Generad Tills jag får pengar över får mina missar nöja sig med ett litet trevånings ;) Texas och polarna är lyckligt lottade!

Å vad kul att du vågade testa, trots att du inte kan tyska!
Jag har tänkt på e-bay och de där klätterträden men blivit avskrämd av tyskan Räcka ut tungan Way to go, du är tuff du!

Lena
0

Vilket kap! Jättekul, nu kanske fler av oss vågar oss på att handla därifrån. Grattis till auktionen!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

tervmatte
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp, det var inte så svårt som jag trodde, kan jag säga även om man inte kan mer än ett par fem ord på tyska  Glad

Kommer att handla där igen…

Och allt tack vore Alexej som var så snäll och publicerade en sorts instruktion till tyska Ebay.

Jättekramar till Dig Alexej för utan Dig skulle det inte vara möjligt…

Sidentass
0

Åhhh…vilken fin ställning!

Gratulerar till ett bra kap!!

Hawknestgrove
0

Toppen. JAg har också reggat mig där, men har inte handlat ännu. Få vänta tills revisorn säger ja. Än så länge så har mina kissar det bra i sitt Ellostorn

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

tervmatte
0

Tackar, tackar…

Är sååå stolt över mig själv…. Räcka ut tungan … över att jag vågade trots att jag inte fattade ett ord och över nybörjarturen… Jippi…

Nu sitter jag här och är full av förväntan… Har någon av Er köpt något därifrån? Hur lång tid tar det innan man kan förvänta sig att det anländer? Dem skrev det säkert någonstans men som jag sade tidigare så är jag lika bekant med tyska som med kinesiska…

Hennum
0

ett sånt hade man ju definitivt velat ha. det ska jag köpa när jag har blivit rik :D har alltid tyckt att sånna ser så spännande ut, skulle gärna vara katt själv och klättra runt där, problemet är att jag är höjdrädd. kanske försvinner den egenskapen samtidigt som man blir katt?

grattis till det bra köpet :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

vanessa
0

Har puttat upp Alexejs tråd. Vilket fint träd, kissarna är nog glada över att matte hittat tyska Ebay :-).  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

tantsotis
0

Jag vill ha ett sånt!Kyss

På sks sida hade en tjej gjort inlägg om hur hon blivit lurad av en traderasäljare. Om ni är inne på att handla liknande träd av någon där, kolla omdömena. Den som lurades har ganska många dåliga. Eller kolla efter tråden på sks.

Har inte hört om någon som blivit lurad av säljaren smutzetiger på ebay.

destiny
0

Jag har tre träd köpta av smutzetiger. Har inte köpt dom själv utan köpt dom via ombud men har fått dom levererade direkt till min dörr. Har funkat bra alla tre gångerna. Jag bor ju nära Tyskland så det har inte tagit många dagar innan jag fått dom.

tervmatte
0

Åååå…. Jag kan knappt vänta längre på att det kommer… Vill skruva ihop det och se vad kissarna säger om det…..

Det var just http://myworld.ebay.de/schmusetigershop/ som jag köpte träder ifrån. Har bara hört bra om dem. Nästan …. En tjej på kattforumet beställde ett träd i beaige och fick en med tassar på, skickade tillbaks och fick en annan färg, fel igen, men vid tredje gången kom det rätt iallafall.

destiny
0

Jag beställde beige alla tre gångerna och fick det jag beställt. Katterna älskar träden. Skrattande Speciellt det som går från golv till tak. Har två "halvhöga" också och dom gillar dom med.

Det stora var inte svårt alls att skruva ihop. Jag lade ut alla delarna och kollade dimensioner, skruvar och sånt sen gick det som en dans. Cool

tervmatte
0

Vi har redan ett golv till tak klätterträd och ett halvhög.

Och jag må säga att ibland så förtjänar jag ryktet som alla blonda har, men jag skruvade ihop dem själv båda två. Maken var bortrest och jag har shoppat loss i djuraffären….

Puma77
0

#19 Ja maken borta och du shoppade loss;) ha ha man får passa på eller:))

//Pia

tervmatte
0

Ja, det var på den tiden när jag hade jobb och istället för att köpa kläder till mig så shoppade jag alltid loss på djuraffären. Nu är jag en fattig tjej som desperat letar efter något jobb…..

Klätterträdet som jag köpte på Ebay var ett galet impulsköp då jag igentligen inte har råd med det just nu… Men jag glädjer mig åt tanken att kissarna här kommer ha mycket roligt i det…

Som jag skrev där uppe så skulle jag bara kolla hur det fungerar med auktioner och så vipps vann jag… Så det var bara att betala…

Puma77
0

Ja det funkade i alla fall ;)

Nu kommer 4 möss till er sen med:))

//Pia

tervmatte
0

Jippiiii…

Du anar inte hur glad jag är för dessa möss…  Jag sitter här och räknar timmar tills Glenn kommer hem med dom… Nu är det bara nio timmar kvar…..

Imorgon ska jag till stan igen och lämna över se så där 20 stycken jobbansökan lite överallt och då ska jag kika in i en syaffär och köpa mig en sticknål och lite garn…

Det blir spännande att prova på något nytt…. Och allt tack vore Dig Pia…

Puma77
0

Ha ha jo jag tackar ja. Passa på att köpa lite vadd och kattmynta också så får vi se hur mycket hjälp du får hemma med 8 kissar;)

//Pia

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Kan nån länka in Alexej bra beskrivning, mina missar vill också ha Räcka ut tungan

JosephineF
0

#25 Länk finns i inlägg 14

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Blindstyre e man också, tackar :-)

Alexej
0

Såg inte tråden förrän nu:)

Vad kul att allt gick bra. Risken att bli lurad är nog inte så stor för det är nyvaror av affärer. Och Ebay är ganska tuff mot misstänkta bedrägare. Men det har varit mycket strul med begagnade bilar. Använder man Paypal är pengarna försäkrade tills du har fått varan och är nöjd och Paypal kostar inget för köparen. En del köper också Feliway/Felifriend genom Ebay.

Grattis, tervmatte, till den fina klöställningen.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

tervmatte
0

Tack Alexej än en gång, det vore inte möjligt för mig att köpa något därifrån om inte Du var så snäll och skrev ner denna beskrivningen…

Schmusetigershop använder sig inte av Paypal, men dem verkar vara seriösa och som jag redan sade, så köper många därifrån och dem är rädda om sina kunder.

Jag gjorde en normal utlandsbetalning genom internetbanken från mitt konto till deras konto och fick då ange ett speciellt nummer och mitt ebay nick i meddelandet.

Idag fick jag ett mail, där det står att dem fick mina pengar igår och att dem skickade iväg mitt träd idag.. Jippi….. Snart kommer det…

Glada Anna

JosephineF
0

Anna, du måste ligga i med kameran när du fått hem trädet! Roligast av allt tycker jag är när katterna "hjälper till" att sätta ihop det ;)

Puma77
0

Åh vad spännande.

Ja du Anna du kanske  får fixa en beställning åt mig sen då;) du e ju en riktig hejare på det där och får riktiga pangpriser.

//Pia

tervmatte
0

Jossen

Jag ska göra det, lovar… :-)

Puma77

Jag kan kanske försöka om Du vill  ;-)