Katt FÅR åka färdtjänst
Det låter väl rimligt att man får ta katten med sig om man åker färdtjänst.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Viktigt att äldre människor får vara så självständiga som möjligt, och det är fullt rimligt att de ges möjlighet att ta väl hand om sina husdjur. Finns ju möjlighet att åka taxi med husdjur, så varför skulle inte vissa färdtjänstbilar kunna ta husdjur?
Vad bra att det går att ordna!! 😻
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Det här har jag faktiskt inte haft en tanke på men tänk så många gamla som har djur hundar katter med flera det är en självklarhet att dom ska kunna uppsöka veterinär vid behov.
Jag kollade lite snabbt i det län jag bor där verkar det vara ok. Jag åker alltid taxi med mina katter till veterinären eftersom jag inte har körkort där meddelar jag att jag har katt i bur när jag bokar dom har bilar avsedda för oss med husdjur.
Det är kanon att det finns möjligheterna även inom färdtjänsten det här borde hela landet ta efter varenda kommun det är så enkelt se till att ha fordon som tillåter djur men också fordon för allergiker och nu är det på tal och tapeten så kanske följer hela landet efter det vore alla tiders bra.