Beatas historia vet vi inte
Var Beata kommer ifrån vet vi inte, var så att en annons på Blocket om perserkattunge fångde en dams intresse, som själv har perser, och hon kontaktade säljaren, en man, samt åkte dit, såg direkt att denna perser inte var kattunge, men en väldigt liten perser, så hon kontaktade Djurens vänner i Stockholm, och anmälde mannen för vanvård, då hon såg att kissen inte mådde bra, Djurens Vänner åkte dit, och fick köpa loss katten, han påstod att han haft henne och en katt till, 1 månad, och i sin tur köpt dessa på Blocket, men inte hämtat dom själv, utan en kompis hade gjort det, denne kompis kontaktades, men kom i sin tur inte ihåg var han hämtat dom , i Haninge nånstans, gamla Blocket annonser letades igenom, men inga hittades som stämde in, Djurens vänner tog kissen som döptes till Goldie till veterinär, det det konstaterades att hon var undernärd, och hade inflammation i munnen samt saknades flera tänder, och en avbruten, hon genomgick 2 pencillinkurer, samt avmaskades, och fick första vaccination, vid rakning av tovor, konstaterades att hon var kastrerad, genom ärr på magen, var inte chippad, vilket kollades, så hon fick öronmärkning, kan vara född 03 enligt vet. men svårt att säga, är en äkta shaded golden chincilla perser, kan vara en dumpad avelshona, som gjort sitt.
vägde vid detta tillfälle under 2 kg
fick flytta hem till en kompis till mig, som är aktiv i Djurens vänner, och som i sin tur kontaktade mig, då Goldie, eller numera Beata upphittades 29 november, vilket var samma dag som Lucas dog, och detta var ett tecken säger min kompis
jag tvekade, men så bestämde jag mig, och 30 december flyttade hon in, mina tjejer var tveksamma i början, eller avvaktande, för trots att Beata är liten , så är det ingen som skiter henne på lilla nosen, har en whiskeyröst, som hon gör hörd, när hon tigger, vilket hon gör hela tiden, och kommer tjejerna för nära, sätter hon upp tassen, och Timjan som är så burdus, är den som har mest respekt för henne, Beata leker inte, men iakttar tjejerna, har gått jättebra hos veterinär, där hon klippt klorna, kunde knappt gå, eftersom klorna trängt in i trampdynorna nästan, och fått sin andra vaccinering, har blivit badad, väger nu 2,4
Märks att hon är van vid pälsvård, då man får kamma henne, och föna henne utan protester, väldigt foglig är hon, och i morse kom hon för första gången upp i sängen, och väckte mig, genom att nosa, och krafsa mig i håret, tots att tjejerna låg där, vågade hon sig upp, är väldigt söt, med sina smaragdgröna ögon, och pälsen som just nu är väldigt tunn, utan underull, kommer att bli bättre, är ingen stor katt, men naggande god, börjar spinna, när man pratar med henne, märks att hon inte är van vid smekningar, och småprat, hon vet inte riktigt hur hon ska bete sig, men börjar buffa nu, och hoppa upp i knäet, har ju bara bott här i 12 dagar, så det kommer, men undrar gör man om hennes historia, har kontaktat flera uppfödare, inte för att anklaga, utan kanske få veta varifrån hon från början kommer, är väldigt lik en del uppfödares golden, lite skillnad i storlek å Beata och Timjan, för att inte tala om tyngd Maggan47

Åh vilken sorlig historia om Beata.
Bra att hon har fått det bra hos dig och tjejerna.
Var kom den andra katten till??Nyfiken ju??

vilken söt katt. ja, hon ser verkligen inte tjock ut om man ska göra en underdrift.. stackars misse. man undrar vad hon varit med om. härligt att hon kom till dej :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
den andra katten som döptes till Pärla kom till ett par i Södertälje, och flera mail därifrån vittnar om att allt gått bra,, så den historien fick ett lyckligt slut också Maggan47

så fint att få höra att Beata finner sej mer o mer tillrätta hos världens bästa matte….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Vi ska vara glada misstänker jag att vi inte får svart på vitt om hur deras liv varit. För det är säkert värre än vi ens kan fantisera om. Stackars kissen. Men nu har hon fått en härlig omstart i livet tack vare dig och dina kissar. En riktig söttass är hon, som jag tror att Lucas skickade till dig att ta hand om. För han vet vilken bra matte du är. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Tack för svaret Maggan, vad bra att Pärla fick ett bra hem oxå..
Vanessa, är det du som ser till att mina bilder samt text får plats, utan att sprida ut sig för vinden, hur gör du? Maggan47

Ja, det var jag. Hoppas det gick bra. Klickar på bilden, då markeras hörnen. Sedan drar jag in det hela till det passar. Säkert att det inte gjorde något? /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Söta Beata….hur kan någon ha behandlad dig så illa….blir så ledsen!
Men nu har du som de andra skrivit fått en omstart i livet och hamnat i kattparadiset hemma hos Maggan med mat, värme och kärlek….puss på dig gumman… ser fram emot att läsa massa om dig i framtiden
beata är ju så jättesöt. väldigt liten om man jämför med flisan o timjan. hoppas hon äter upp sig snart.

Åhhh vad skönt att missen fått komma hem till dej efter allt tidigare elände…hon är så otroligt fin..lilla gumman..
o gösses, vilken bra människa som såg att det var fel på kattstakarn o anmälde mannen. Snacka om behov av vetrinärvård ursh vad dålit hon måste ha mått oxå. Och hon har ökat i vikt bra jobbat med denna stackars kisse, söt var hon men man ser att det återstår lite mera vikt men det kommer ju du lösa :D Lycka till nu med katterna å ge lille damen en puss från mig