OT Att köra bil i Stockholm numera....
Tänker mig upp till Stockholm på mainfestationen. HAr med mig min egen bil, men har inte kört i Stockholm på drygt 20 år. Ok, jag räds inte f*n själv, men det som verkar superjobbigt, är det där med trängsleavgiften. Man ska betala på Seven Eleven efter si och så många timmar…..Skall bo hos min kompis i Sköndal, så egnetligen så kan jag åka buss och tunnelbana in till stan. MEn vill så gärna känna storstadpuls i ratten igen…..Nån som kan förklara för mig hur jag som lantlolla ska betala min trängselavgift, om jag vill köra i stan? Ok, jag ska gå in på vägverkets sida och kolla….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
jag bor i märsta o det är ca 3,5 km till stockholm. men jag kör aldrig i stan. det är för mycke trafik enkeriktad överallt. så det är gubben som får köra då. man kan betala trängselavg på pressbyrån också. man har 14 dagar på sig att betala. när du betalar behöver du bara tala om ditt reg nr. så får dom fram det hur mycke du ska betala. hoppas du förstår mitt svammel.

jag vill säga dig en sak gunilla , vad du än gör kör inte in till stockholms city, stockholm är inte vad du verkar tro. skälv körde jag vilse en gång och hamnade mitt på slottsgården, då var jag nervös ,det kan jag lova…
Ja, jag såg att man även kan betala via datorn i efterskott. Så det löser sig nog! Haha, min gubbe i Stockholm! nä då får det bli två torsdagar i en vecka… Han avskyr storstadstrafik och hatar rondeller!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....