Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 640 ggr
kajsa08
0

Olika meningar i forumet OT?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tar upp det här igen, det har varit uppe i en annan tråd tidigare men hittar den inte. Känner mig lite ledsen just nu, jag tycker inte om att det ska vara så att man blir besvarad med spydigheter eller med iskall tystnad. Det är inte roligt. Det var samma sak när jag var sjuk i bröstcancer (kanske fortfarande är, vet inte). Var inne på ett bröstcancerforum där alla kunde mötas och prata och stötta varandra. Men vad  händer, jo, tjafs även där. Det gör mig så ledsen att det ska behöva blir såhär, men det verkar var likadant på alla forum där man "möts" på det här sättet. Det spelar ingen roll om man har bröstcancer eller har katter gemensamt, alltid samma strul. Tänk om man mötts i verkliga livet, då hade det inte blivit på detta sorgliga sätt. Vi måste respektera varandra och tänka på vad vi skriver, vi är trots allt alla människor som har något gemensamt. Går ur forumet om det inte blir bättre… Men det måste det bli. Ha det bästa alla!

siberlina
0

jag tycker du  ska va   kvar,du får  inte ta saker   så allvarligt..

kajsa08
0

#1 Det är ingen självömkan, jag vill inte att folk ska be mig att vara kvar, det var inte därför jag skev det här. Vad jag menar att det skulle vara roligt med en trevligare stämning! Glad Men det verkar som folk gaddar ihop sig här på något konstigt sätt. Jaja, jag har viktigare saker för mig i livet.

miranda1
0

att det ska vara så att man blir besvarad med spydigheter eller med iskall tystnad.

Menar du att du sjävl har blivit bemött med iskall tystnad eller spydigheter?

På internetforum samlas det människor med en viss intresse. Om jag minns rätt har vi 1000 medlemar nu på hittekatter.ifokus. 1000 människor med olika karaktär och personligheter. Bland dessa finns det säkert många som du inte skulle umgås med i ditt privata liv (antagligen inklusive undertecknad) just för att du inte gillar deras personlighet. "Tyvärr" är det ju så att man i cybervärlden till en viss del inte kan undvika de människor som du IRL inte skulle vilja umgås med.

/Miranda

kajsa08
0

#3 Ja, visst har jag blivit bemött så. Håller med dig i det du säger till viss del, men tycker bara att det är synd att det blir lite lågt i tak, om du förstår vad jag menar?

Ledin
0

klart alla har olika syn på olika saker jag tillhör väll den som aldrig kan knipa om det e något som är åt fanders. Men så är jag oxå den som är väldit kärvänlig och kan ge en person en kram (även den jag inte känner) Hatar mobbning var den tuffa tjejen i skolan (trots att jag e liten) så när jag tog en tönttjej å gick så knep dom andra, jag skiter hur andra ser ut och jag sminkar mig bara vid ondamåsten :) Sedan tycker jag att visst kan du vara kvar på det forumet men stå på dig lite låt inte någon kliva överdig ovasett hur svag man är så stå på dig. Hoppas du blir friskförklarad. Måste vara en perss att inte veta svaren direckt, hoppas att det går bra iaf Kram

siberlina
0

se  det  lite från den posetiva sidan. är det  inte lite kul   när  folk gaddar    ihop  sig…folk som alldrig  har  träffats  , man kkan ju gadda   hur mycket som helst…men  skälv   försöker jag  va  trevlig   för jag är   en   genom snäll tjej..

Lena
0

Tråkigt om du känner dig otrevligt bemött här på Hittekatter i Fokus. Många gånger, när det blir tjaffs i trådarna, beror det på missförstånd. I och med att vi bara kommunicerar skriftligt. Det är inte alltid nyanserna kommer fram och det är lätt att det feltolkas. Något kan verka hårdare än vad som är meningen. Som du skriver kan det hända på alla forum. Ibland dyker det även upp bråkmakare som bara är ute för att ställa till med bråk och konflikter. Som tur är har vi inte haft så mycket av den varan just på Hittekatter. Däremot kan det ju bli lite laddat i vissa diskussioner eftersom det är ganska allvarliga och laddade frågor som dryftas.

Jag tycker inte du ska lämna forumet. Det vore jättetråkigt om du gjorde det. Tänk så här istället Hittekatter i Fokus blir vad vi alla gör det till.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Ja KAjsa, stanna!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

Så tråkigt att du blivit bemött på de viset…visst har man olika åsikter om saker o ting..o man ska kunna diskutera och ventilera där åsikter och tankar skiljer sig..men viktigt tycker jag, är att vi håller en god och trevlig samtalston i våra inlägg..

Jag hoppas att du stannar kvar Kajsa!

siberlina
0

tråkigt att du känner dig illa  bemött

Tigerblomma
0

*Stor kram* Jag har inte sett något tjafs just här (har inte varit här så länge, och kollar inte heller alla trådar), men jag förstår precis vad du menar, har sett en massa sådant i andra forum. Precis som du blir jag vädligt illa berörd. Visst ska man kunna ha olika åsikter, utan att behöva vara elaka mot varandra?!!  Tycker absolut att vuxna människor borde bete sig bättre än så.