Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 660 ggr
Highlandertess
0

O.T. Fyrverkeri vs. miljö

Om det mesta annat så hör man ofta om dess skadliga miljöpåverkan. "Byt till lågenergi, ha inte saker på standby, spara på vatten…" etc etc. Jag har knappt hört något om fyrverkeri, men skräpar inte de ner mycket värre än en del annat som man pratar om? Har någon hört något eller vet om någon kampanj?

martdat
0

noop bara min egen privata, har sagt till de som pratar om raketer att bojkotta dels för miljöns skull och dels onödiga pengar som kan gå till bättre, föräldrar till barn brukar då skylla på att barnen skall få uppleva,, då berättar jag att komunen har fyrverkerier vid sjön här de kan titta på, elr kolla på grannarnas för jag tror ju inte alla kommer på att bojkotta i år tyvärr. jag däremot bojkottade för flera år sedan,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Erika91
0

Ja det är konstigt, varför tar ingen upp fyrverkeriets påverkan på miljön?

Lena
0

Du har rätt det talas väldigt lite om detta. Hörde om det i Göteborg att de stora fyrverkerier som de hade på Göteborgskalaset förr var oerhört stora miljöbovar. Men sedan finns det tydligen miljövänligare varianter också.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hennum
0

usch ja, det tycker jag är aldeles sjukt med alla dessa fyrverkerier med tanke på miljön. vi har aldrig haft fyrverkerier själva.

visst är det fint, men man kanske skulle kunna nöja sig med lite lagom bara precis på tolvslaget och inte timmar och dagar innan och efter?

men det verkar vara som så att vissa traditioner är aldeles för viktiga för att man ska bry sig om hur de påverkar miljön.

tycker att de onödigt stora julborden med massvis av mat som slängs är galet oxå.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Wiizy
0

#3 - sant, göteborgare smäller ordentligt. :P  på båda ställena jag bott på har dom skjutit på Gården! (lgh)

Fint, men bara 12 slaget..