Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: huskatten
Läst 1240 ggr
Engla
0

Helvit honkatt söker nytt hem...

http://www.blocket.se/vi/10910565.htm?ca=22_s

Hittade denna på Blocket. Någon som har plats…?

Hittade även denna…

Hemlös hona + kattunge…

http://www.blocket.se/vi/10829740.htm?ca=22_s

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

camillasigge
0

Ååååh, tusan , Tänkte ett tag att det kanske vore något för Josefina och mig… :)    Men det var ju i fel ende av vårt avlånga land…. lite långt från E-tuna :(

Sessan1
0

Hoppas verkligen att det är ngn som vill förbarma sig över dom :)

Har redan 4 hittekatter, och min ena katt gillar inte alls att jag tar in en till tyvärr. Hoppas som sagt att det är ngn som vill ta hand om dom båda.

Lena
0

Stackars kissen! Hoppas det löser sig! Det dröjjer några månader till innan vi får plats för akutkatter. Men sedan ska man väl kunna göra en bättre insats i det stora huset vi kommer att flytta till.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Vägrar att läsa annonser för det är så jobbigt med alla katter som förlorar sina hem. Sedan kan jag undra hur de vet att den hemlösa katten Wilma har haft 4 kullar. Då är hon inte nyinkommen till dem och matad sedan sommaren. Okej, jag är en tvivlare. Men hur vet de om att hon haft så många kullar om hon bara varit där ett tag. Och så kryper raden in om allergi. Näh, annonser ska jag inte läsa :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

#4 Håller med dig Vanessa - det är jobbigt med alla dessa annonser på blocket. Verkar ju underligt som du skriver att det vet om att honkatten haft så många kullar. Hon skulle behöva kasteras och få komma till ett bra hem innan det blir ändå flera hittekatter på bygden.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

SmillasMatte
0

Stackars katter. Själv har jag ingen plats. Har min smilla och yttligare två katter som jag är stödhem för. Hoppas någon vänlig själ vill förbarma sig över dessa underbara katter.

Erika91
0

Nej jag kan tyvärr inte heller - har en katt som blir rädd så fort han få se andra katter och sen så kommer jag säkert inte få för mamma och pappa - det tog ju ett tag att få sin egen misse.

Faxlin
0

Jag läser ofta dessa annonser på blocket. Kanske för att pina mig själv. Men jag vill verkligen inte missa allt skit som finns.
Jag vill stå med öppna ögon se det hela realistiskt.
Och så får jag svära av mig medans jag läser många av dem.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Engla
0

Jag har mailat båda annonsörerna, men har bara fått svar från den vita kattflickan. Hon finns fortfarande kvar, och går alltså ute. Jag tipsade henne om att kontakta Katthemmet kompis, men har inte fått något svar tillbaka. Bara folk inte har några fördommar mot katthem och tror att de kommer att sitta instängda i burar, för det gör de verkligen inte på Katthemmet Kompis. Kan ju dock inte garantera att Maritha har plats, men jag skrev till henne att det var värt ett försök iaf! Erbjöd mig t.om att köra och hämta katten om det skulle vara så att Maritha kan ta in henne….Men jag vet ju att M har fullt upp!

Hrm…ja, hur kan de veta att hon har fått fyra kullar? Skumt. Men hon är värd att räddas!

vanessa
0

#9 Självklart ska kissen räddas. Anser dock att "upphittarna" själva ska betala kastreringen av henne, för då blir hon genast mer intressant, För som ny ägare lägga ut runt 1000 kr för kastrering känns i plånboken. Men det lär de knappast göra. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

Jag får hålla mig i skinnet här - skulle gärna ta hand om denna kisse men vi måste ju flytta först. Som jag väl skrivit är jag så förtjust i vita katter att det nästan är löjligt. Hade gärna haft ytterligare en vit kisse……

Hoppas det ordnar sig! Usch vad svårt det är att veta att katter har det så besvärligt. Denna kisse och tusentals andra katter……

//LenaGråter

modellflickan
0

Stackars kisse som går ute i detta kalla väder. Tyvärr har jag ingen plats här hemma för yttligare en katt. Det svider i hjärtat. Gråter

Lotta
0

Fy för den lede..stackars katt. jag säger som föregående…kan inte heller ta hem en till katt *snyft*

Engla
0

Lena; Jag håller tummarna så himla jättehårt…! Flört

Lena
0

#14 Ja nu håller vi tummarna för vita kissen!

//Lena

Engla
0

Nytt scoop!!!! Maritha kommer att ta in den vita katten!! I morgon åker vi till Skåne för att hämta tjejen! Vi ska mötas på halva vägen! Jag kommer att "döpa" henne till Älva!. Jag är så himla lycklig! Maritha på Katthemmet Kompis är bäst!

Lena
0

#16 Jipee så glad jag blir! Nu är helgen räddad! Vil tacka dig och din sambo samt Katthemmet kompis. Ni är fantastiska!

//Lena

Engla
0

Jag kommer att lägga in kort på tjejen så småningom. Hon är visst jättekelen och kvinnan som hittade henne har gjort allt som hon har kunnat för att hitta ett hem. Ringt polisen, annonserat i affärer, på olika kattföreningar samt satt in annons på Blocket. Det verkar ju helt klart som att någon bara har dumpat av henne!

Lena
0

#18 Ja det verkar tyvärr som att detta är den andra vita honkatten på kort tid som något dumpat mitt i smällkalla vintern. Glädjande nog har det löst sig för båda två.

//Lena

Engla
0

Nu åker vi och hämtar tjejen! Håll tummarna för att allt går bra! *Kram*

Lena
0

#20 Lovar att hålla tummarna riktigt hårt! Ska tänka på er hela dagen!

//Lena

Engla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Älva, som jag kallar henne, finns nu på Katthemmet Kompis. Hon är så otroligt fin och hon var jätteduktig hela resan. Sov och kelade hela tiden! Väldigt tillgiven och kelen, och hon älskade när man kliade henne på magen. Det var inga problem alls att åka bil för henne. Hon njöt riktigt. Hon var sårig i ansiktet (på grund av slagsmål med den katten som fanns på gården där hon kom från). Hon var i betydligt bättre skick nu än när hon dök upp på Evas gård. Stackars tjejen. Vill inte tänka på vad som hade hänt henne innan. Jag vill verkligen ha henne, men det går inte för vi bor i en lägenhet! Sucka sucka. Kan inte sluta tänka på henne. Tack Maritha som har tagit hand om denna underbara tjej! Här kommer nytagna bilder på prinsessan. Visst är hon vacker?

Engla
0

Prinsessan igen! Kyss

Lena
0

#22 Tack Engla för att du hjälpt den här fina kattflickan ur hennes stora nöd. Jag känner mig så tacksam. Nu kan vi andas ut för bättre kan hon inte ha det.

Vilket passande namn du gett henne, det är ju en riktig liten Älva det handlar om.

//Lena

marieborg
0

Toppenbra jobbat Engla !! Du är en Oskyldig

Blir så glad att läsa att ytterligare en kisse räddats Glad

Älvan ser ut som en riktig sötnos Kyss

Engla
0

Nu tycker jag att vi ska hålla tummarna för att Maritha behåller namnet Älva på henne…!! Själv tycker jag att det är jättefint!Skrattande

camillasigge
0

Bravo….heja  Vad varm man blir….. ni är så underbara alla !! eldsjälar  *kramen*

Sidentass
0

Åhhhh,,vad glad jag blir…liten Älva..vilket vackert namn, som får komma in i värmen!! Vad underbart!!

Engla
0

Vill bara putta upp den här tråden och visa att Hittekatter har hjälpt en av Blocket-katterna till ett bättre liv! Glad

Vilken tur att vi hittade annonsen! Så här ser Sarita/Älva ut idag. Hon bor fortfarande kvar på Katthemmet Kompis, men drömmer såklart om ett eget hem.

Engla
0

Kommer ni ihåg den vita honkatten som jag hittade på blocket i februari? Hon var hemlös och hade sökt sig till en familj i Skåne. Vi mötte upp de som hade hittat henne i Kristianstad, sedan körde vi henne till Katthemmet Kompis. Nu äntligen har Sarita fått ett eget hem! Jippi! Vi är jätteglada för henne skull. Glad

kajsa08
0

Är tokig i vita katter! Cool Men hur som helst, roligt att en lösning är på gång för Älva. Hurra!

#17 Hihi, vi får bilda en klubb för vita katters beundran. Har en vit långhårig här hemma och mitt ex har våran fd gemensamma katt med lite grått på huvudet. De är så fina!

Erika91
0

Vilken tur att detta ordnade sig!! :D

SÅ söt hon är! :D
Jag blir kär,. hennes ansikte, så fint :)

karins
0

Så roligt att Sarita fått eget hem nu Glad

Erika91
0

Å har hon fått ett hem också? Vad skoj :D

Engla
0

# 34 Jepp, hon har fått ett hem. Flyttar till sin nya matte om några dagar.

anebit
0

Underbart!   Glad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

essut
0

Vilken glad nyhet att hon har fått ett hem..Kyss

Lena
0

#31 Jag ansluter mig genast till vita katt klubben. Har ju vita Linus på avataren samt en nästan vit jourkatt som heter Sixten. (Sixten söker hem via KKS)

#30 Hurra vad bra att Sarita fått ett hem! :)

//Lena

Sidentass
0

Hurraaaah för Sarita! Blir så innerligt glad att ¨hon fått en egen husse/matte!!Glad

kajsa08
0

Vill bara kolla om min bild på vita Lorentz kommer med, är värdelös på det här med att hantera mappar och bilder. Jag testar.

kajsa08
0

Hihi, det funkade! Lena, jag kommer att bomardera dig med fina bilder på vita kissar, men kanske det här är fel tråd…får jag bar lägga ut en bild till?? Nu när jag äntligen kan.

Erika91
0

#40 Vilket underbart kort :)

Du kan ju starta en genen tråd och lägga ut bilder i :D

kajsa08
0

#42 Ja, får göra det.

Kram till Ängla som har fått det så bra!

Hawknestgrove
0

Vilken fin historia!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....