Katt omhändertagen i Vallsta
Nu är det en ny kissemiss hos Djurskyddet i Bollnäs. En brunspräcklig honkatt.
Hon har varit vid en bondgård i några månader och husfolket har matat henne och även tagit in henne nu när det blivit kallt. Det har inte fungerat med deras egen katt så hon fick komma till oss idag.
Hon har ett grönt reflexhalsband men det står inget på det, tyvärr.
Djurskyddets telefon är 070-3028006
Lena
Puttar upp
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
puttar också Maggan47

Har ni polisanmält, skannat för eventuellt chip, annonserat överallt, satt upp lappar med mera? /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Putt

Putt

puttar o vill samtidigt säga att det känns så gott att missen är inne i värmen …

De som tog hand om henne har kontaktat polisen och även satt upp lappar överallt men de har inte fått något svar.
Det är en mycket kärvänlig katt så vi hoppas att ägaren hör av sig.
Lena
hoppas hon har ett gott hem, elelr att hon får stanna!
Hade denna misse ett hem?
Ja detta är viktigt

Katten är kastrerad så hon har haft ett hem. Hon är brun/guldgul spräcklig, väldigt vacker. Någon måste sakna henne så vi annonserar i lokalpressen på lördag. (Hutlöst dyrt för en fattig förening fast jag lyckades få 25% rabatt!)
Om ingen ägare hör av sig så får hon stanna hos oss tills hon får ett nytt hem.
Lena
har hon reflexhalsband vitnar det ju i det minste om att nån inte vill hon skall bli påkörd av bilen. Det kanske finns en ägare som saknar henne
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

var ligger vallsta
Vallsta ligger i Gävleborgslän, Hälsingland. Om du vet vart Gävle ligger så är det ca 11 mil norröver. En liten by, jag bor själv i Bollnäs och det ligger bara nån mil från Vallsta.

Ingen har hört av sig fast vi annonserat överallt sig. Hon finns på vår hemsida www.djurskyddetbollnas-ovanaker.se/ ,vi har döpt henne till Millis. Hon kommer att få ett nytt hem men vi vill vänta en vecka till utifall ägarren hör av sig.
Visst är det märkligt. Man tar hem en kattunge, busar, myser, uppfostrar den, kastrerar den (som kostar mycket), sätter på ett halsband när den går ut. Sen bryr man sig inte när den försvinner!
Lena

Fast många tror att när katten väl försvunnit så är den borta för alltid. Sedan kan något ha hänt ägaren och de som tagit över efter den släppt ut kissen. Antar att ni kollat om hon är chipmärkt. Håller tummarna. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.