Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 50 ggr
Uppkatten
3

Efterlysningsannonser i dagstidningar

Något som ofta glöms bort när man söker efter sin försvunna katt är att annonsera även i dagstidningen.

Jodå, det finns de som läser dagstidningar fortfarande!

Så sent som härom dagen kom en kisse tillrätta här i stan tack vare att en person hade sett en efterlysningsannons i tidningen.

Då befann sig katten cirka en halvmil från där den försvann och hade varit bortsprungen i snart ett halvår.

Jätteskönt att kissen slapp tillbringa resten av vintern ute!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

OberonsMatte
1

Jag såg en sådan liten annons en gång i lokaltidningen som handlade om att en helsvart ung katt hittats påkörd och avliden på en större bilväg i närheten och att upphittaren lämnat kroppen på Bagarmossens djursjukhus.

Jag förstod att det nog kunde vara den helsvarta ungkatt som var efterlyst i mitt område (genom lappar), så jag skickade ett sms till ägaren och fick så småningom bekräftat att det var deras katt. Det var sorgligt, men de tackade för att de fick veta.

Sajtvärd Katter iFokus

Uppkatten
2

#1 Ja, att aldrig få veta är nog det värsta man kan råka ut för som kattägare…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
1

Jag undrar fortfarande efter 50 år vad som hände våra bortsprungna katter ute på landet…🥹

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!