Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 131 ggr
Uppkatten
2

Trivselkatter i tunnelbanan

Anställda specialutbildade trivselkatter i tunnelbanan för att öka betalningsviljan. Ja, kanske är det så vi löser problemet med alla hemlösa katter… 🤪

https://www.mynewsdesk.com/se/mp-sll/pressreleases/trivselkatter-i-tunnelbanan-3087226

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Miljöpartiet vill att fler tunnelbanestationer får en egen katt. Forskning visar att katter på stationerna minskar stressen samtidigt som det ökar trygghet...
  • Redigerat 2021-04-01 17:34 av Uppkatten
OberonsMatte
0

April , april…från Miljöpartiet… (hoppas jag).

Sajtvärd Katter iFokus

Uppkatten
1

Det är precis så det är 😊.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Magi-cat
0

Mycket bra idé med myskatter i tunnelbanan! 🤗 För människornas trivsel i alla fall …

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MonicaLagerquist
0

😂

Stolt ägare till tre La permer

UlrikaD
2

Min hjärna gick verkligen från mysigt till hemskt till april på några sekunder.

Vixxen
0

Varför inte? Tänker på gatukatten Bob!

Uppkatten
3

#6 Gatukatten Bob dog i en trafikolycka (som så många andra katter som bor illa till).

https://www.thesun.co.uk/news/11909846/street-cat-named-bob-died-hit-car-owner-best-friend/

Katter är inte gjorda för stadsmiljö, och katter som ger sig ner på tunnelbanespåren hade inte varit någon hit.

Inte kul heller med alla människor i dåligt skick som kanske inte alltid är så snälla mot djur där ute… På tunnelbanestationerna finns en hel del av fylla och droger och ungdomsgäng…

Näe, jag tror att vi ska vara glada så länge det här stannar vid att vara ett aprilskämt.

BOB the cat, star of best selling book and film A Street Cat Named Bob, died after being hit by a car, his heartbroken owner has revealed. His ex-heroine addict owner, James Bowen, who wrote a best…