Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 109 ggr
Uppkatten
0

Katten Lasse hemma efter 7 månader

Katten Lasses familj trodde inte att han var i livet längre, men efter 7 månader på vift återvände han hem…

https://sverigesradio.se/artikel/katten-lasse-atervande-hem-efter-sju-manader

Vi har sagt det förut och vi säger det igen: Det gäller att leta - och att fortsätta leta.

Man önskar förstås också att katter kunde prata….

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

I fredags kom katten Lasse hem till sin matte Karina Johansson i Sunne, efter 7 månader på vift. Karina hade ställt in sig på att han var död och skaffat ...
Maria
1

Lille Lasse. Undra var han varit?
Hoppas lille kattungen kan vara till glädje och att de håller katterna inne.

/Maria

[[eskils_]]
0

En orsak till att det är så bra med öronmärkning för utegående katter.
För då ser alla att det är en ägd katt, och den som vill kan kolla i registren DjurID och Sverak och se var den hör hemma.

Lasse kanske var omhändertagen av någon som trodde att han var hemlös.

• Redigerat 2021-01-19 15:34 av [[eskils_]]
Uppkatten
0

#2 Vad jag förstår så hade han halsband på sig, med kontaktuppgifter i ett hänge, och allt var fortfarande på plats när han återvände hem. Så hade någon haft honom där hemma så borde de kanske vid något tillfälle ha blivit nyfikna och kollat igenom halsbandet/hänget… 😊 Men vad vet man. Han kanske hängde hos någon som trodde att han var hemma mellan varven.

Men absolut bör katter vara ordentligt ID-märkta och ägarregistrerade, så att den som hittar en katt också kan hitta kattägaren.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
0

Så underbart! 😍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!