Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 500 ggr
attmar
0

OT - Minnesstund (mot våld och droger)

Ikväll ska jag, och en massa andra vänner och bekanta, på Minnesstund.
En vän till mig skulle idag ha fyllt 21 år, men tyvärr slets hon ur livet på det mest fruktansvärda sätt för lite över 4 år sedan.. Hon blev mördad av sin pojkvän.

Hon var en otroligt vacker, glad och livfull tjej. Hon hade kunnat nå hur långt som helst!
Det känns fortfarande lika overkligt när jag tänker på det nu, som det gjorde då, den dagen då vi fick reda på det vi fasat för Sad
Det känns som århundraden sedan..samtidigt som tiden har gått superfort.

Hur kan något sånt här hända…??

Ikväll ska vi hedra Nathalies minne!!

För er som vill läsa om Nathalie, eller kanske skänka en slant till hennes
minnesfond , mot våld och droger:
Http://www.minnas-nathalie.tk

Saknar dig min vän! Vila i frid!!

Madde80
0

Fy vad hemskt!!! Blir helt tårögd när jag läser, och besviken på mänskligheten. sa*ans droger, sa*ans människor som tar dem…

JosephineF
0

Ja, den händelsen minns vi med fasa här i Sundsvall.. Så sorgligt.. Fint att hennes minne lever vidare.. Kram på er!

Jenna-Gun
0

Jag vet inte vad jag ska säja.

Har läst allt och gråter.

Tänder ett ljus för Nathalie.

Jenna

attmar
0

Ja det var nog lite svårt att undgå, även för dem som inte kände henne..

attmar
0

Tack Jenna_gun.. *kramar*

Hawknestgrove
0

känner med dig. Har själv en sådan bakgrund, lyckades ta mig ur detta förhållande. Annars hade jag inte suttit här idag….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Wiizy
0

#6 Säkert att du inte är ett spöke Gunilla?

Sidentass
0

Usch..det känns så overkligt…så fruktansvärt hemskt och otäckt det är med allt detta våld..känner verkligen med er som  var hennes vänner..översänder en varm  styrkekram..

Hawknestgrove
0

Haha Wizzy, nä men till utseendet! i natt är det precis 20 år sedan jag tog och packade en väska med lite kläder och mina gevär och körde iväg 52 mil. Gode Gud, tack för att jag hade körkort och egen bil! Men det tog mig 15 år att komma till den slutsatsen!

attmar
0

#9 Oj ja det låter inte alls bra. Vilken tur att du hann ta dig ur skiten i tid!!!

Alexej
0

Fruktansvärd sorgligt. När jag tittade på alla kort tänkte jag på min dotter som har liknande kort. Alla glada ansikte. Hur kunde det har blivit så fel?

Lider med er och med hennes familj!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MelindaS
0

Jag sänder en stor kram en ger er alla berörda mina tankar. Jag kommer ihåg Nathalie och det som hände, även jag som bor långt nere i Blekinge fick höra om allt som hänt. Känns som det var igår. Kan inte förstå att det var så många år sedan. Låten med Jill Johnson har jag. Och den får mig faktiskt att tänka på henne varje gång jag hör den. Trots att jag aldrig kände Nathalie. Är så hemskt det som hände. Jag vet hur det är att förlora en vän. Har själv en vän som dog för flera år sedan i cancer. Saknaden är fortfarande stor. Och att förlora en vän som du gjorde går nog inte att beskriva.

Tänker på er!

Kramar Melinda

maggan47
0

kramar om, låt aldrig våldet segra, så glad för alla som tar sig ur destruktiva förhållanden i tid, Maggan47

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=dffcdd88-c364-47c8-8436-18f3c08ab38d&Filename=fint ensamt ljus.bmp)

Jenna-Gun
0

Jag har oxå en sådan bakgrund.

Identiskt lika Gunillas.

Kram Jenna

Emot all form av våld.

karins
0

Jag tänder oxå ett ljus för Nathalie! och för alla andra som drabbats av detta våld.

Hawknestgrove
0

Ja, fruktansvärt! Alltså bara 17 år! Mina största sympatier! Herregud stackars hennes föräldrar!

attmar
0

Det var jätte fint ikväll :) Olika band som sjung o spelade. Självklart spelades Nathalie låten. (Förra året hade vi faktiskt Jill Johnson själv där som sjung för oss). Det delades ut stipendium för närmare 30.000 till folk som gjort något bra för ungdomarna i Njurunda.

Nathalies föräldrar är kämpar! De har faktiskt förlåtit killen som gjorde det här. De såg det som ett val, att antingen gräva ner sig totalt, eller att göra något bra av det som hänt.. Förstår inte hur de orkar!! Att förlora ett barn på det här viset måste vara det värsta som kan hända…

Grattis Nathalie! 

Och till alla er som tagit er ur våldsamma förhållanden i tid…

Wiizy
0

Det var bra att det var trevigt, eller hur man ska säga det.

Påtal om sorgliga grejer miste jag min kompis i år, hon blev Bara 13 år. Självmord, så jo visst äre hemskt alltid.

Hawknestgrove
0

Åh, Wiizy, stackars dig och stackars din kompis! Det där är inte lätt att tackla, när man är i din ålder! Var själv 26 år, när jag miste min mamma på det viset och min främsta reaktion var inte sorg, utan ilska! Hoppas du har folk att ventilera dig hos!

Alexej
0

Hat och ilska tar så mycket kraft. Vill man överleva måste man bestämma sig att gå vidare.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Ja, självklart.det var bara det, att det var den känslan, som tog överhand!

Ankah
0

Ja…jag hade nog också känt mig hatisk om någon gjort något sådant mot min mamma…  =(   Usch, vad hemskt, Gunilla!

Hawknestgrove
0

Ankah, nej, mamma tog livet av sig, som Wizzys kompis! Det är då man blir arg!

Ankah
0

Jaha…jag borde kanske läsa hela trådarna innan jag svarar. Fast ledsamheten är väl samma. Man får en lite annan syn på självmord när man jobbar på psyk… (Det var inte menat som en kommentar mot din mamma, utan en kommentar om självmord i allmänhet.)