Vem vill ha lille Nils?
Jag har förtillfället lille Nils hemma hos mig. Han är en liten söt hankatt som är svart och vit. Jag hittade honom och ingen vill ha honom.
Nils är ca 6 månader, rumsren, sover med mig i min säng och är hur snäll som helst. Dock bor jag med min sambo och med vår hund i en etta och Nils får inte riktigt plats.
Vill du ha Nils? Bor du i Skåne så kör vi hem han till dig.
Mvh
Emlan emlan_a@hotmail.com
0706 699693

Vad söt han är.. har ni annonserat i tidningar o ityp blocket o sånt med?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Vilken FIN kille!! Hoppas han hittar ett eget hem snart! Lycka till!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Finns det hjärterum finns det kanske stjärterum som man säger…
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Vad kostar Nils?

Han ser ut som en riktig prins. Har du fler kort på honom?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Men åhhhh..han är ju så fantastiskt fin o go!
Själv har jag så många katter som åtta i hushållet..så tyvärr har jag inte plats för en permanent kisse till…lägg gärna ut annonser på olika ställen med bild och tillsammans med en berättelse om hans egenskaper…borde inte vara svårt att hitta ett hem till en så fin kille..
Fler foton

Mer bilder på Nils!

Väldigt fin kattkille! Hoppas det finns ett hem till honom någonstans.

Har du anmält till polisen att du har hittat honom? Annars måste du göra det. Ring inte, utan maila istället,för då kommer mailet till deras brevlåda (Skånepolisens)
polismyndigheten.skane@polisen.se
Om du ikan så klistra gärna in ett foto på katten, sätt ut ett telefonnummer där de kan nå dej. Brevlådan töms vardagar kl. 14, har jag för mej.
Det är viktigt att göra anmälan både när man hittar ett djur och när man blir av med ett.
När man mailar, kan de inte vägra att ta upp det, och dessutom behöv det visas i statistiken hur många djur det egentligen är som försvinner eller hittas. Har du kolat så att han inte är märkt? Både polis och veterinärer har möjlighet att kolla om de är märkta med chip.
Ja, det här med chipmärkningen tänker jag på, jag tror det stod i den andra tråden du startade att ni letar med händerna över katten och inte hittat chippet. Min hunds chip har vandrat från nacken till bakbenet på honom så det är nog mer regel än undantag att man INTE kan känna chippet för egen hand. Sitter chippet kvar där det sattes i början kan man visst känna det, men det är nog ganska ovanligt misstänker jag. Bäst vore om ni scannade katten.
Jag har varit med Nils på Undersökning hos veterinären, han är fullt frisk, dock behandlade jag han för öronskabb=( Han är inte öronmärkt eller shippad, enligt veterinärerna.
Det finns hjärterum för Nils, men att ha hunden och katten springande och lekande i en etta hela nätterna är inte hållbart. Jag ville göra honom en tjänst genom att ta hand om honom och rädda hans liv, nu måste jag därför också se till att han komer till ett bra hem.
Jag vet inte vad Nils kostar, vet att man ska ta betalt men hur ska man värdera ett liv?
Jag ska anstränga mig ytterligare för att få kontakt med hans förra ägare, genom bland annat polisen, tack för alla tips!!!
Lyckas jag inte med det, vilket verkar svårt så är ni varmt välkomna att höra av er om ni är intresserade av den lille grabben.
Mvh
Emelie emlan_a@hotmail.com

Jättefin misse och undebart att du tog hand om honom och gav han den vård han behövde, rosor till dig och lycka till i sökandet efter ett nytt och bra hem till honom:)!
#12 Om det blir helt ohållbart kan Nils få komma till oss som jourkatt. Vi kommer att ha en plats över (upp till 9 katter) sedan kattbröderna från Hittekatten i Piteå kommer. (Två katter vi ska adoptera) Dock bor vi lite långt bort (Mellerud). Allra bäst vore det naturligtvis om han fick ett permanent hem. Sedan känns det som att man inte får ge upp hoppet helt om att Nils har en ägare någonstanns med tanke på att han bar halsband vid upphittandet.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag undrar om inte jag blandade ihop två trådar =) Det var nog en annan katt jag tänkte på med scanningen =) Sorry!
#15 Det finns två trådar om denna lilla kisse.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#16 Jo men jag tänker nog på ytterligare en tråd..
vadå för tråd?
Lena, ett jourhem är inget permanent hem eller hur? Jag känner att situationen börjar bli ohållbar, men samtidigt känner jag att jag tog Nils från "hans" stad. Kanske hade han klarat sig och hittat hem, om han nu har ett hem. Därför kommer jag få otroligt dåligt samvete om han i slutändan inte kommer till ett bra och kärleksfullt hem. Hur e det på jourhem? och är ni noga med att era katter kommer till bra nya ägare?
mvh
#19 Om han skulle vara jourkatt hos oss är det en lösning tills ett permanent hem infinner sig. Som Sajtvärd för Hittekatter i Fokus kommer jag att vara petnoga med att han kommer till ett bra hem i så fall. Vi har tyvärr redan 5 egna kissar och 2 till påväg varför det är svårt att ta hand om honom permanent. Den jourkisse vil har just nu ägs av KKS. Det innebär att det är de som står bakom kissen och skriver kontrakt med köparen. Om vi skulle ta hand om Nils vet jag inte om KKS har möjlighet att stå bakom. Annars får vi göra ett eget avtal oss emellan. Att vi kan ställa upp beror på att vi flyttat till ett enormt stor hus. Dock bor vi i Mellerud vilket är 12 mil norr om Göteborg.
När det gäller Nils känns det dock som att han kan ha en ägare någonstanns. Han hade ju om jag förstod det rätt ett halsband vid upphittandet. Därför bör alla energi just nu läggas på att hitta hans ägare. Vart hittade du honom och vart bor ni/han nu? Är polisen kontaktad? Har ni satt upp lappar i området där han hittades?
//Lena
Jag har ringt och mejlat polisen. Jag har kollat märkning, vilket han inte är, märkt alltså. Jag har lagt i annonser och sagt till perongvärdarna i hässleholm att de ska höra sig för. Jag bor i Helsingborg så man är ju inte i Hässleholm förutom i jobbet som förbiresande.
Men vi kan göra så att jag fortsätter leta efter ägaren. Därefter försöker jag finna ett hem närmare mig åt honom. Funkar inget av detta så kanske ert hem kan vara en sista utväg.TACK
#21 Det låter klokt tycker jag. Hoppas det löser sig. Nils är ju en sådan oerhört fin kisse.
Vi kan väl hålla kontakten så vi får veta hur det går för honom.
//lena
Ja det kan vi göra. =)
Om lille Nils skulle hamna hos Lena, så kan jag garantera att han inte kan få det bättre……. Högsta betyg, alltså, med spets!!!!! HAr varit hemma hos Lena och sett hur underbart det är!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#21 Läste i den andra tråden där du skriver om Nils att du nu funderar på att lämna in honom till Polisen. Glöm inte bort att vi ställer upp som jourhem! Lämnar du honom till polisen är det stor sannolikhet att Nils blir avlivad. Det får bara inte ske.
Jag har även skickat PM samt ett mail till dig.
//Lena -sajtvärd för Hittekatter i Fokus
Hur går det här? Det vore väl toppen om Lena fick agera som jourhem. Emlan_a varför ska du lämna katten till polisen om det löser sig på annat sätt? Jag har själv inte sett tråden utan läser det här nu..
Puttar upp1 Hur går det med NissePissen?
Jag lämnade nils till polisen för att jag var tvungen att bli av medhonom direkt. Om Lena kan ta honom så kan hon hämta honom där. Vi bor i Helsingborg och hon i Melerud…situationen var akut. Sedan hade jag inte läst hennes mail förän jag redan lämnat honom.
Som jag skrivit i den andra tråden om denna upphittade kisse finns han nu på ett hundstall där Helsingborgs polisen placerar upphittade djur. De har en regel att de inte lämnar ut katten förrän efter 7 dagar. Detta för att se om någon anmäler honom saknad. När dessa 7 dagar har gått kommer de att kontakta mig.
//Lena
Då är det väl dags, att fixa en transportkedja då, så vi inte faller i upploppet?
HAr lagt ett inlägg i Djurtransport!
#32 Ja det kan ju vara bra att förbereda marken lite.
//Lena
Lägg in en tråd här med, Lena!
Hur går det för lille Nils???? JAg kan vara med och skramla en liten slant till transport!
Nu är han hos oss i Mellerud. Han har precis landat efter först en bilresa med kattassen och sedan tåg med mig. Nu vilar han ut i balkongrummet.
//Lena
Gulle Nisse-Pissen och Gulle Lena!!!!!

Ja den lille Nisse-Pissen var verkligen hur charmig som helst. Det var mycket svårt att svänga av motorvägen och inte fortsätta hem till Partille med kisse idag…(Men som tur var hade jag tagit på skygglapparna redan vid ankomsten till katthemmet idag så det inte skulle bli en billast full med hemlösingar)
Med en hand i buren hela vägen var han nöjd och kunde slappna av helt. Så fort jag tog ur handen började han yla, ville ha kroppskontakt hela tiden. *myyys*
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
#38 Ja Nisse-Pissen är verkligen en urgo kisse. Han ville ha kroppskontakt även på tågresan. Varje gång jag kommer in i hans rum kommer han och kelar. Dock finner han sig väl tillrätta därimellan och giller kattmöbeln vi fått av Gunilla.H väldigt mycket.
By the way. Naquita har upptäckt att Nisse-Pisse har en dubbelgångare som finns på KKS´s katter på kö lista. Han finns i Ängelholm i ett stödhem där. Var tvungen att titta två gånger då man först tror det är samma kisse. Två dumpade kullsyskon kanske?
//Lena
Åh, så bra att möblen är omtyckt! det var ju först Siw som fick den på prov, men Ragge och Tompen var inte intresserade alls. så den fick stå där i tre veckor, på mysigt ställe vid fönstret, men icke…..Tänk, så olika katter kan vara!
Jag ska rekomendera denna sida till andra som hittar katter. Ni har verkligen gjort ett kanon jobb, speciellt Lena. Nils har fått det bra nu och jag känner att det verkligen har lönat sig att jag gjort en insatts…som många skriver" alla kan inte göra allt men alla kan göra något" Denna site är verkligen en guldgruva=)
#41 Det är det som är så bra att om vi är många som hjälps åt så kan mycket lösas som annars skulle varit omöjligt. Jag vill tacka dig för att du räddade Nissen. :)
Vi misstänker att Nisse-kissen kan ha en bror.

Kissen på bilden är ju nästan dubbelgångare till honom och har hittats i Ängelholm. Finns på KKS kölista. Man kan börja misstänka att det är en kattungekull som någon dumpat.
//Lena