Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 528 ggr
evamojje
0

Onsdagmorgon, dålig sömn och galna katter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har haft en riktigt jobbig natt med en hemska värk i nacken. Och katterna verkar ha fått i sig något uppiggande för dom har farit runt och jagat varandra och dvs leksaker runt hela lägenheten och hela natten. Akutkatten Kisen kom ett flertal tillfällen upp i sängen och lämnade leksaksmöss genom att släppa dom i ansiktet på mig *s*

Vaknade vi ett tillfälle av att Busan lät väldigt konstig var tvungen och tända lyset  och vad ser jag då har Mojje och Busan en liten heders stund. Bad självklart om ursäkt över att jag störde dom och släkte lyset. Han inte mer än somna om förrän jag vaknade av att Mojje hoppade upp på mitt bröst ( 8 kg ) och börjar trampa runt och jama han är tydligen hungrig. Försökte låtsas som om jag inte märkte något men 8 kg ja det var en kamp jag förlorade så kl 5.30 gav jag upp. Satte på kaffe och fixade ordning mat till dom.

Nu har dom farit runt färdigt och gått och lagt sig allihopa öch sover gott medan jag sitter här och fattar inte vad som hände med min nattsömn  Skrattande

Ha en bra dag

Eva + Kattkoloni

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

solweig
0

själv blev jag väckt att bägge katterna satt nedanför min säng kl 6 o skrek. försökte att inte bry mig. men murre ger sig aldrig. lasse däremot tystnar efter en stund. men inte murre inte.

Lena
0

Så kan det gå när man lever livet i katters sällskap! Känner igen det hela.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

evamojje
0

Sitter och försöker att lägga in beställningar för katthemmet kalendern men e så trött att ja ser i kors. Ska nog ta mig en liten siesta. E helt slut, katterna har ju sovit sen imorse så jag tror jag chansar på lite sömn nu. Tror att jag kanske fick 2 1/2 - 3 timmars sömn inatt…..Gääääääsp…… 

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Hawknestgrove
0

Ja, vem får sova på natten? Inte jag i alla fall…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Madde80
0

#3 Hahaha, vilken underbar bild!

Jotack, det där med dålig nattsömn känner man igen… Blev väckt strax efter 2 och igen vid 4, spinnande kattungar som började leva upp i sovrummet. Gick då upp och gav dem lite mat så jag kunde få sova ifred (egentligen två timmar för tidigt, men nöden har ingen lag). 

Hihi, har dock inte blivit väckt än av leksaksmöss, däremot älskar mina missar att peta upp handfatsproppen och rulla runt den på golvet, låter inte så lite… Brukar bli skattjakt efter jobbet för att hitta den igen ;).

JosephineF
0

#3 Men gudars vilken bild! UNDERBAR!

zenita
0

här hemma springer goliat upp o ner i trappan på natten o det är inte tysta steg utan klampande.sedan ska det gärna låta när han hoppar från sista trappsteget! suck