Katt ihjälsliten av pittbullar
Lästa på tv4 textTV i morse att 2 tonårspojkar i Texas lagt ut en film på nätet där dom bundit fast en katt vid en lastbil och sedan bussat sina 2 pitbullar att slita ihjäl den skräckslagna katten……RUGGIT! Hur kan tonåringar få ha pitbullar för sina föräldrar? Vad kommer dessa pojkar att hitta på nästa gång tro? Hur ska vi kunna skydda dessa stackars djur?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Det är förj*****t! Det händer har i Sverige oxå, både med katter och mindre hundar. Nu på senare tid så är det ju så många småhundar som har blivit stulen utanför affärer och de är inte ovanligt att de blir kamphundsmat. Man kan inte längre lämna sina hundar utanför affärer eller överhuvudtaget obevakat, likaså måste folk inse att man inte kan ha sina katter ute obevakat längre….
Jag är inte emot kampundsraserna utan deras ägare. Vet att de i rätta händer är trevliga hundar.
Håller med Tezza här och jag slutar snart förvånas över människors grymhet. Som sagt, det är inte hundarna det är fel på, det är ägarna.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nu blir jag riktigt förbannad! Varför inte hetsa hundarna på sig själva istället?? Undrar hur dom skulle känna sig då! Modigt att binda fast en katt. ¤morr¤
Jag hade gärna suttit och tittat på när dessa gräsliga hundar sliter dessa sjuka k-äk i stycken!
Ju fler idioter som skaffar rasen desto sämre rykte får dem. Borde finnas en lag som skyddar djurliv från att hamna i händerna på vem som helst.

Nej, fy fasen vad grymt. Tänk, att varje gång blir jag förvånad att man överhuvudtaget kan komma på tanken att göra något sådant vidervärdigt. Att ta ett oskyldigt liv på detta sätt utan att ha dåligt samvete. Fy fan.

Det är just därför jag, sedan flera år, är medlem på Care2. För att kunna stötta och hjälpa till mot människor som gör sådana hemskheter. Ja Care2 är amerikaniserat men har 7 miljoner engagerade medlemmar över hela världen. Vi hjälps åt att jobba över hela världen. .
Care2 jobbar med mycket, bla med just kampen mot just sådana fall. Där kan man skriva under namnlistor som sedan används till hjälp för att få straff eller liknande mot folk som gör sådana saker. Det finns säkert en pågående namnlista just i detta fall också.
Eller tex Frankrike som använder levande hundar som bete i hajfiske!! Va?! Helt otroligt! Då kändes det bra att kunna skriva under en namnlista till deras regering. Eller mot hundfabrikerna i USA…
På Care2 kan man också ha en egen sida lika som här och även egen mailadress. Den påminner i mycket om .fokus. De har också "klick"sidor där "sponsorerna" för Care2 donerar pengar vart eftersom man klickar på insamlingarna för…föräldralösa djur, bröstcancer, föräldralösa barn, tigrar och andra stora katter, våld mot kvinnor etc. Samarbetar med ASPCA bla.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Gräslig historia! Håller med Tezza det går inte att ha varken hundar eller katter utomhus utan uppsikt nuförtiden. Om jag hade hund skulle jag aldrig våga lämna den utanför affären, men vet ju aldrig vad de kan bli utsatta för. Ja och katterna de är innekatter. Är det inte galna människor så är det trafiken som är en fara.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#3 håller fullständig med dig, när du säger:
Jag hade gärna suttit och tittat på när dessa gräsliga hundar sliter dessa sjuka k-äk i stycken!
Jag hade oxå suttit där GLADELIGT suttit och tittat på när dessa hundar sliter dessa IDIOTER i stycken *ARRRRRRRRRRRG*
Säger som modell_flickan och Sessan! Utrota säger jag bara!!

fy f*n. vilka idioter! hur har föräldrarna lyckats göra sina barn till sånna monster?
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#3 instämmer i varenda ord du säger, Modellflickan, *fyyyyyyyy!!!
Ja, vad som saknas världen runt, verkar vara undervisning i en så enkel sak som etik och moral.Då kommer automatiskt empati in. Jag tor inte att det kan bli bättre annars. Med det samhällstempot vi har idag, så ges det inte tid att lära upp sina ungar att ha en så enkel sak som medkänsla.Hade de sadisterna som utförde detta fått med sig det från barnsben och inte fått sin uppfostran via film och datorer, hade vi inte haft dessa grymheter i samma utsträckning.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Usch, jag läste också om denna hemska händelse. Man blir bara så ledsen och arg!!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Tycker det är tragiskt när folk skriver "dessa gräsliga hundar". En stor anledning till varför just pitbull och amstaff har så dåligt rykte. För att människor är så otroligt trångsynta och inte vill förstå bättre.
Det är inte enklare än såhär.
Det är alltid ÄGARENS fel. Man gör en hund till vad den är, pudel, schäfer, golden eller amstaff rasen kvittar. Detta är en tragisk händelse som hade kunnat unvikas om inte djuren hamnat i dessa händer.
I min värld så finns det många mindre intelligenta varelser i just Usa, och då tänker jag inte bara just på detta, utan i allmenhet….