Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: djurskyddsfrågor
Läst 1647 ggr
Hawknestgrove
0

Om Djurens vänner i Borås, Hjälp!!!!

Ni som har fått papper från lännsstyrelsen om att ni överklagat, vad gör vi nu? Sitter här med delgicningskvittot som jag inte skickat in ännu……Ensma så är det väl ingen ide att jag protesterar? Antar, att ni har fått samma svar som jag……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Imasy
0

Vad handlar detta om?

miranda1
0

skicka in den, det är bara en bekräftelse att du har tagit del av beslutet, det påverkar inte ärendet på något sätt.

Alexej
0

#1 Vi försöker överklaga att DV Borås fick tillstånd, fast han är misstänkt för bla djurplågeri och bedrägeri.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Imasy
0

Vad bra! Ge dem vad de tål!

Hawknestgrove
0

Ok, Miranda, det åker på lådan i morgon. men sen då?

Emmsa
0

Så tråkigt med oseriösa människor….smäll honom på fingrarna så det heter duga!!

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

miranda1
0

sen har vi möjlighet att överklaga inom 3 veckor från att vi fick ta del av beslutet. Har skickat ett mail till våran jurist idag, få se vad hon säger.

/Miranda

Hawknestgrove
0

Ja, det rä jst den eln. Du fick väl samma papper som jag. HAr försökt få fatt på DavidE, men inget resultat…..

David
0

Nu är jag här! Med lite (rätt stora) databekymmer har jag nu en ny burk som fungerar bättre! (och den är mindre än en pärm, fast det är en stationär dator).

Var nog den första som fick beslutet, eftersom jag var den första som överklagade tillståndet. Länsstyrelsen avvisar våra överklagningar eftersom vi inte är "part i målet". De hänvisar till en gammal förvaltningslag som jag inte trodde användes längre. I praktiken innebär det att de enda som kan överklaga Djurens Vänner Borås tillstånd om att ha katt är föreningen eller någon av katterna (!!). Vi har 3 veckor (nu knappt 2 veckor) på oss att eventuellt överklaga länsstyrelsens beslut. Det ska isåfall skickas till länsstyrelsen som i sin tur skickar det vidare till Länsrätten där det skall avgöras någongång i framtiden.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Alexej
0

Har det hänt något från polisens sidan?

David, det finns en tråd om Borås-katter. Det är bedrövligt att det inte finns ett bra djurhem i Borås. Ledsen

http://www.hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=7db9e72d-3521-450e-aeb8-172235209ab4

Ifall du har missat det, jag är f.d. Landfreak59….Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

hehe, jag har inte skickat in mitt mottagningsbevis än. Så det gäller ju från den 5:E oktber plus 21 dagar, det vill säga att den 26:e oktober är sista dagen. Men David, du hade kort? Vore bra om vi hade en mall, som vi alla kunde använda. Står mitt i ett överklagande här hemma om flygplatsen i Näsinge, så det går bara runt för mig med överklaganden hit och dit! KAn någon skriva ihop en mall? JAg hinner helt enkelt inte……

David
0

Av olika anledningar (bland annat misstanke att "fanskapet" tjuvläser här) vill jag inte gå in på vart polisen befinner sig i utredningen, eller vad som kommer hända härnäst.

Kan bara säga att när en person var uppe hos polisen och lämnade sitt vittnesmål började nästan kriminalinspektören som håller i det hela att skaka för så hemskt var det.

"Fanskapet" har också startat en övertalningskampanj mot denna stackars polis, som får mängder med mail om hur "bra fanskapet är" och hur bra han behandlar djur osv.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Hawknestgrove
0

Ok, men då har vi ju Pm och vanlig mail