Mjölktramp och snuttande *lycklig*
Igår mjölktrampade mina stödiskattungar Rhodry och Brangwen för första gången på min arm och sedan snuttade de även på tröjan/armen. Det var så underbart att jag grät en liten skvätt :D Att de äntligen känner sig såpass trygga!!!
Sedan i lördags bor de nu i hela lägenheten med våra andra 3 stödisar och det har verkligen gått över förväntan. Maxi är snälla farbrorn o leker o busar (bra för hans alltför tjocka mage) och Brangwen verkar lite småkär i honom! Från början var Rhodry något reserverad, o väldit väsig, men är nu kompis med både Maxi o Tuss.
Det mest underliga är att Cassandra, den yngsta o mest lekfulla, inte verkar gilla kattungarna alls. Mycket väs. Stackars lilla C hon kanske är ledsen för att hon inte är minstingen längre <3

åhhh..jag kan riktigt se trampmaskinerna framför mej!! Visst är det underbart..o speciell känsla naturligtvis för dej när du fått stödisar att visa sådant förtroende..det tyder ju inte på annat än att dom börjar att känna hur älskade och trygga dom får vara hemma hos dej:-O)
Har ofta upplevt att honor är lite om sig och kring sig i början när det kommer in nya missar, medan hanarna i allmänhet är mer okomplicerade. Finns dock alla möjliga variationer så klart, alla regler har ju undantag (har jag hört).
Tror nog ändå det blir Cassandra som kommer bli den som tar på sig mammarollen och därmed undervisningsbiten på allvar framöver. Det blir hon som kommer lära missisarna bli riktiga katter.
Så underbart att läsa om mjölktrampandet och snuttandet!
/Pelusa

#2 Det låter ju betryggande. Vill ju inte göra Cassandra olycklig, hon är ju min lilla bebis som varit här sen hon var 5 veckor gammal (med mamma o syskon då :) ).
Nyss var det lek o mys med Maxi o kattungarna. Dock tillät han inte att Rhodry skulle bita honom i halsen, då blev det minsann Rhodry som blev satt på plats :D

Knasiga söta kissar! Brangwen försökte just dia av Maxi :D
hIHI här har vi en supertrygg fyraåring, som absolut inte vill sluta med det. Lilla Esther. Kryper under täcket hos mig och trampar och snuttar på mitt lår. Att hon inte blir trött i lilla munnen?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....