En liten randig kattunge ska omplaceras
För 10 minuter sedan fick jag veta att både en liten randig kattunge och 2 vuxna katter måste omplaceras. Ägaren har fått allergi. Hon har ringt till Djurskyddet, Tassebo, m fl.
Det är systern till grannen mittemot som har dem. Jag tar inte in fler katter här nu, men jag ska se om jag kan skaffa ett telefonnummer till henne. Knackade på, men de öppnade inte, så jag får försöka igen.
Kanske någon av er har en lösning?
Puttar upp! Åh, dessa "allergi"fall….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

putt!!!

Nu ska kattungen stanna hos Therese, grannen mitt emot. Undrar hur länge den får stanna där, innan hon påstår att den blir "agressiv". Första hunden, en schäfervalp på 7 månader, lämnades iväg när dottern kom. Han blev "svartsjuk och agressiv", pittbullvalpen, som älskade allt som levde, lämnades iväg, 9 månader gammal. Han blev "agressiv" och är nu avlivad. Sedan kom det en 7-veckors schäfervalp i huset, men efter 3 veckor, blev han "agressiv" och lämnades tillbaka. En vuxen katt lämnades tillbaka och kattungen omplacerades, för den blev "agressiv".
Har pratat med Djurskyddet Landskrona om det och de har haft mycket problem med henne. Ska maila Susanne om detta också, för den människa ska ha djurförbud.
#3 Låter ju inte som den mest ideala lösningen precis! Pust, flämt!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, men vi får väl hoppas, att hon bara är tillfälligt stödhem……Då hinner den väl inte bli "aggressiv". MEn det bästa vore om den människan inte hade hand om djur alls.

Ja, hon ska inte ha några djur. Har inte fått tag på ordförande i Djurskyddet Landskrona än, men de har ju haft problem med henne tidigare, så hon MÅSTE meddelas.
HAr det löst sig?